--- Skrevet Søndag kl. 00:42 Skrevet Søndag kl. 00:42 (endret) 1 serie 116 - 2011-modell Noen andre som har prøvd? Har nettopp fylt. Det er som å kjøre en helt annen bil... Bilen har en stund manglet motorkraft, hatt lavt oljetrykk, giret feil, kjørt på sykt høyt turtall, hatt ulyder... Med annet drivstoff virker jo bilen nærmest normal igjen, til tross for en motorfeil (nytt registerkjede for et par år siden, men motorlampen slutter ikke å lyse, heller ikke etter å ha tømt bunnpannen for plast, slår ut på feiljustering av registerkjedet i diagnose, noe som visstnok ikke skal være mulig? Kvart omdreining feil?). Trodde det var denne motorfeilen som gjorde bilen fullstendig daff å kjøre, men det kan virke som at det er drivstoffet? Kommer aldri til å kjøre på vanlig 95 oktan igjen nå. Det virker jo som at bilen slettes ikke er laget for den! Tenkte jeg skulle dele min erfaring, dersom andre sliter med daffe eldre biler. Endret Søndag kl. 09:52 av --- skrivefeil
LP760 Skrevet Søndag kl. 07:29 Skrevet Søndag kl. 07:29 Antar du mener 95 oktan. Miles+ er vel noe Cirkle K greier. Om du merker forskjell så er jo det fint. --- reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Søndag kl. 09:33 Skrevet Søndag kl. 09:33 Bilen er ikke laget for å kjøre med dårlig utført registerjobb, at du nå har fått fylt på et drivstoff som muligens maskerer feiltenninga i større grad fikser neppe bilen din. ---, Olaandref, hsd og 2 andre reagerte på dette 3 2
--- Skrevet Søndag kl. 09:54 Forfatter Skrevet Søndag kl. 09:54 2 timer siden, LP760 skrev: Antar du mener 95 oktan. Miles+ er vel noe Cirkle K greier. Om du merker forskjell så er jo det fint. Snek seg inn en skrivefeil der. Jeg forventet ikke å egentlig oppleve noen forskjell. Det forunderlige var at det var vesentlig merkbar forskjell. Det får meg jo til å stille spørsmål ved hva i alle dager er egentlig kvaliteten på dagens normale 95.
--- Skrevet Søndag kl. 09:59 Forfatter Skrevet Søndag kl. 09:59 (endret) 27 minutter siden, E.C. skrev: Bilen er ikke laget for å kjøre med dårlig utført registerjobb, at du nå har fått fylt på et drivstoff som muligens maskerer feiltenninga i større grad fikser neppe bilen din. Nei, det fikser neppe motorfeilen, og feilen bør rettes, men bilen ble betraktelig mer kjørbar... og det hadde jeg ingen forventninger til, så jeg ble ganske overrasket! Bilen har utvilsomt godt av høyre kvalitet bensin og denne erfaringer gjør jo at jeg stiller meg tvilsom til kvaliteten på dagens normale 95 oktan, og om biler i det hele tatt har godt av det drivstoffet. Bilen er godkjent for E10, men det virker ikke som at godkjent for er ensbetydende med bra for bilen.... Endret Søndag kl. 10:01 av --- tillegg
RemyNG Skrevet Søndag kl. 11:29 Skrevet Søndag kl. 11:29 1 time siden, --- skrev: Snek seg inn en skrivefeil der. Jeg forventet ikke å egentlig oppleve noen forskjell. Det forunderlige var at det var vesentlig merkbar forskjell. Det får meg jo til å stille spørsmål ved hva i alle dager er egentlig kvaliteten på dagens normale 95. Mer og høyere additiver i Miles. Basen er fortsatt det samme. Og samtlige drivstoff selskaper henter ut drivstoff fra samme terminaler og cisterner som oftest avhengig av region man tilhører. Men mengden, typen av additiver er forskjellige når de blandes inn når det pumpes inn i tankbilen før utkjøring(som igjen avhengig av region). ---, hsd og mr.pingu reagerte på dette 2 1
Makky123 Skrevet Søndag kl. 14:10 Skrevet Søndag kl. 14:10 Giring har vel ikke noe med drivstoff å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå