525TDSA Skrevet i går, 06:35 Skrevet i går, 06:35 Er det bare er autoriserte BMW verksteder som har programvare for å registrere i displayet at bilen har vært på service? Bilen begynner å bli noen år gammel (2016) så vurderer å ta service hos Mekonomen e.l. for å spare noen kroner, men litt synd hvis jeg ikke får registrert det displayet.
Makky123 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Alle uavhengige verksteder som har betalt tilang til BMW sitt "ettersalgsystem" kan registrere service offisielt. Man kan også gjøre dette selv, men det blir ikke lagret permanent. Hvis man skulle ta en software oppgradering en eller annen gang, så vil det man legger inn manuelt forsvinne. En annen "ulempe" er at man må legge inn ALLE servicer manuelt hver gang man vil oppdatere, man kan ikke bare "legge til en til". Bare reset service indikatoren, og behold faktura som spesifiserer arbeid, km stand og dato Da har du dokumentasjonen du trenger. mr.pingu, sondre, 525TDSA og 1 annen reagerte på dette 3 1
525TDSA Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden (endret) 3 hours ago, Makky123 said: Alle uavhengige verksteder som har betalt tilang til BMW sitt "ettersalgsystem" kan registrere service offisielt. Man kan også gjøre dette selv, men det blir ikke lagret permanent. Hvis man skulle ta en software oppgradering en eller annen gang, så vil det man legger inn manuelt forsvinne. En annen "ulempe" er at man må legge inn ALLE servicer manuelt hver gang man vil oppdatere, man kan ikke bare "legge til en til". Bare reset service indikatoren, og behold faktura som spesifiserer arbeid, km stand og dato Da har du dokumentasjonen du trenger. OK, så hvis de har betalt tilgang, så blir servicen registrert i BMW systemet, og det blir synlig i bilen ved neste sofware oppgradering? Endret 20 timer siden av 525TDSA
E.C. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Ja, forskjellen er at data ligger da på BMW-serveren og ikke lokalt i bilen. Så ved en oppdatering av bilen blir nyeste data fra server lagt inn, på denne måten ryker alle lokale servicer man måtte ha lagt inn.
525TDSA Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) 9 minutes ago, E.C. said: Ja, forskjellen er at data ligger da på BMW-serveren og ikke lokalt i bilen. Så ved en oppdatering av bilen blir nyeste data fra server lagt inn, på denne måten ryker alle lokale servicer man måtte ha lagt inn. OK, så alle verksteder (og jeg med Bimmerlink) kan legge inn i bilen at den har hatt sevice, og hvis sofware IKKE oppdateres blir dette liggende. Mens alle autoriserte BMW verksteder legger det derimot inn i sitt globale system, og da blir det liggende også ved oppgradering av software. Har jeg skjønt det riktig da? Endret 19 timer siden av 525TDSA
E.C. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Ja, mer eller mindre. Jeg vet ikke om det man har lagt inn offline ryker kun ved softwareoppdatering eller om det også skjer hvis noen syncer opp service til online server. Tror egentlig det første, men her er jeg over på tipping. 525TDSA reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 9 timer siden, 525TDSA skrev: Er det bare er autoriserte BMW verksteder som har programvare for å registrere i displayet at bilen har vært på service? Bilen begynner å bli noen år gammel (2016) så vurderer å ta service hos Mekonomen e.l. for å spare noen kroner, men litt synd hvis jeg ikke får registrert det displayet. Nei. Jeg bruker et uavhengig verksted i Kristiansand (Kjell Strømme AS) og de registrerer alle servicer i bilen og i BMW sitt system. De har betalt tilgang til BMW systemet slik at mine servicer blir registrert hos BMW.. 525TDSA reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) Kan bruke HU Service manager for og legge inn og/eller endre service selv, merk at man mister det igjen når bilen koples til BMW sine servere, men er litt enklere og gjøre det slik. Bare og søke etter "BMW HU Service manager" Endret 14 timer siden av Haug530D 525TDSA reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå