KristianI Skrevet Lørdag kl. 11:16 Skrevet Lørdag kl. 11:16 Hei, liqui moly ceratec, bra greier? Bare å hive på motoren? Har hørt litt forskjelligt om det noen mener det er bra noen mener det er bare tull. Har en B48 motor
///M-ini95 Skrevet Lørdag kl. 11:35 Skrevet Lørdag kl. 11:35 @Hpi har vel god erfaring rundt dette? Har personlig prøvd det på N47S1 og M54B25 uten at det har gjort noe skade. Har ingen måledata før/etter, så har egentlig gjort det mest for nysgjerrighetens skyld. Hpi reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet Lørdag kl. 12:28 Skrevet Lørdag kl. 12:28 Brukte det jeg også en periode på N63en og det var merkbart jevnere gange. Hpi reagerte på dette 1
BMWE39turbo Skrevet Lørdag kl. 16:14 Skrevet Lørdag kl. 16:14 Bruker det på b48 og n52, har brukt både ceratec, biltema sin versjon og ravenol sin versjon (ikke samtidig vel og merke) bruker til hvert oljeskift. Det skader nok ingenting, men om det hjelper, tja, syns da motoren høres noe stillere ut men marginalt. Sjekk project farm sin test på YouTube, han brukte vel gressklippermotor mener eg å hugse så ikke helt det samme som en b48, det viste vel noe mindre friksjon men det var veldig lite.
Hpi Skrevet Lørdag kl. 16:23 Skrevet Lørdag kl. 16:23 Jeg brukte det ved et par anledninger sammen med Liqui Moly olje og opplevde at det ga en finere gange på motor og en følelse av at motor jobbet lettere. Jeg gikk for noen år siden over til Ravenol Rup 5w40 olje og den inneholder Molybden og Wolfram som gjør det samme som Ceratec. Jeg spurte på et oljeforum om denne oljen som allerede inneholder disse 2 stoffene ville bli enda bedre med Ceratec men ble frarådet å gjøre det da det ikke nødvendigvis gjorde olja bedre men at det kunne oppstå f.eks slam som følge av for mange forskjellige stoffer som enkelt forklart har samme mål. Ravenol Rup olja gir den samme fine motorgangen som Liqui Moly sammen med Ceratec gjorde så den bruker jeg uten tilsetninger. Reef89 reagerte på dette 1
BMWE39turbo Skrevet Lørdag kl. 16:44 Skrevet Lørdag kl. 16:44 (endret) Har prøvd med og uten på RUP selv på b48n og syns den faktisk er litt stillere på tomgang med tilsetning. Kan dog ikke si eg har merket noe til slamdannelse men har ikke hatt av bunnpanne heller. Har snart holdt på med ceratec eller lignende tilsetning og RUP på b48n i 100 000km uten at eg kan påstå det har hatt negativ eller positiv virkning mekanisk. Endret Lørdag kl. 16:53 av BMWE39turbo
KristianI Skrevet Lørdag kl. 22:44 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 22:44 Takk for alle svar, jeg bestiller en flaske😄
Otis Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg testet også en flaske med ceratec på min m57, merka ingen verdens ting. Nøyaktig samme forbruket, over tid. Ingen endring i lyd, forbruk, gange. Nada.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå