thansen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Får stadig opp tps lyset på dashbordet. Har sjekka lufttrykk og alt er ok. Virker som at den er veldig følsom på om jeg har noe i bagasjerommet eller ikke? Får ingen feilkoder med ISTA. Er dette vanlig på en e83?
E.C. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Bilen kan finne på å tro at et hjul holder på å bli flatt om du laster en del i bagasjerommet. Har du kontrollert lufttrykket? Hvis man har fylt trykkluft fra et sted som ikke er så flinke til å fjerner fuktigheten fra lufta så vil du kunne få en del vann/fukt i hjulet, noe som vil medføre ekstra svingninger i trykk, spesielt når det er rundt null grader i lufta.
540is Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 6 timer siden, thansen skrev: Er dette vanlig på en e83? Anbefaler å sjekke om rustne triggerringer for abs på drivakslene bak akkurat begynner å subbe i sensorene, ikke nok til at det gir feilkoder men annet trøbbel. Det ser du fra innsiden , eller uregelmessig hastighet i datalister med ISTA. ABS Sensorene og magnetringene i hjullager foran kan og gro ned av rustpartikkler som forstyrrer, blås rent med trykkluft mr.pingu reagerte på dette 1
TurboJens Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Ut i fra kva eg kan lese meg fram til så har du sensor i kvart hjul. Då skulle vekta i bagasjerommet ha mindre betydning enn for dei bilane som brukar rulleomkretsen på hjula til å gjette dekktrykket. Usikker på om BMW i det heile tatt brukar det systemet? Men for å spør det dummaste spørsmålet, har du kontrollert lufttrykket med eit nøyaktig verktøy? Sist eg punkterte på sørlandet i haust så var eg vel innom 3 bensinstasjonar før eg fann ein som hadde luftfylling som virka. Dei to første gav heilt jo-jo tilbakemelding på trykket gjennom eit matt og utydeleg glas. Avvik på nesten 0.5bar mellom gjentatte forsøk på å få rett trykk avlest og når eg ikkje hadde tid til å tulle meir så mangla det 0.4bar på det bilen målte på første stasjon og fekk fylt på litt meir på neste men fortsatt 0.3 bar feil. Så på 3. forsøk med digital fylling så fekk eg eksakt det trykket eg skulle ha i alle 4 hjul på første forsøk. Og sensorane i bilen viste det samme som eg hadde bedt om før eg begynte å køyre. Då var det tid for nullstilling. Det er viktig. Så er det og slik at med varierande temperaturar ute, særleg no når vi går fra sommar med 20-30 varmegrader til nærmare frysepunktet så mangla det fort en del lufttrykk. mr.pingu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå