Jakob_bmw Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Hei! Fikk feil på EU på min E61 525d 2006. Airbagfeil og feil på lysjustering. Har fått feilkodene 9AF4 og E519. Har noen erfaring med disse? Antar det er noe med beltestrammer og lysmodul, men vet ikke hvor jeg skal starte. Er første bmwen jeg eier så trenger litt tips
Otis Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Det du kan starte med, som er ganske bra, om du skal drive å fikse bil selv, er diagnose verktøy. Om du ikke skal drive å feilsøke selv, men heller sette det bort, så trenger du ikke tenke på dette.
Jakob_bmw Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden 14 minutter siden, Otis skrev: Det du kan starte med, som er ganske bra, om du skal drive å fikse bil selv, er diagnose verktøy. Om du ikke skal drive å feilsøke selv, men heller sette det bort, så trenger du ikke tenke på dette. Har diagnoseverktøy og har lest ut feilkoder. Ville bare høre om noen hadde erfaring med disse feilkodene😊
mr.pingu Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Har du fylt de inn her: https://bmwfault.codes? gir det noe mer nyttig?
Jakob_bmw Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden 4 minutter siden, mr.pingu skrev: Har du fylt de inn her: https://bmwfault.codes? gir det noe mer nyttig? Takk for tips. Virker som motstanden i beltestrammer kretsen er for stor vertfall.
mr.pingu Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) 9 minutes ago, Jakob_bmw said: Takk for tips. Virker som motstanden i beltestrammer kretsen er for stor vertfall. Du kan prøve å sammenligne motstand med andre siden, så feilsøke derfra. Er det selve beltestrammer eller ledningsbrudd som du har feil på. No message feil er veldig rart om det er bare 1 message, da skylder det ofte feil koding eller feil på 1 sensor. Men akkurat "speed" er litt rart da jeg hadde forventet flere feil relatert til hastighet. Kommer den tilbake etter sletting? Endret 15 timer siden av mr.pingu
Jakob_bmw Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden 5 minutter siden, mr.pingu skrev: Du kan prøve å sammenligne motstand med andre siden, så feilsøke derfra. Er det selve beltestrammer eller ledningsbrudd som du har feil på. No message feil er veldig rart om det er bare 1 message, da skylder det ofte feil koding eller feil på 1 sensor. Men akkurat "speed" er litt rart da jeg hadde forventet flere feil relatert til hastighet. Kommer den tilbake etter sletting? Får ta å sammenligne litt med andre siden ja. Men feilkoden tilsier vertfall: «Resistance, firing circuit, seat belt tensioner, driver, too high». Begge kommer tilbake etter sletting ja…
Reef89 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ang. feil på lysjustering så er lysene feil justert? (justeres med de hvite skruene på lykten) eller justerer seg ikke automatisk? kan være feil på nivåsensor/er på akslingene, ledningsbrudd…
Jakob_bmw Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden 16 minutter siden, Reef89 skrev: Ang. feil på lysjustering så er lysene feil justert? (justeres med de hvite skruene på lykten) eller justerer seg ikke automatisk? kan være feil på nivåsensor/er på akslingene, ledningsbrudd… Justeres ikke automatisk, takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå