Robin L Skrevet Torsdag kl. 21:27 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 21:27 Har nå fått hevet bilen uten å bruke kompressoren. ventilblokken er dermed friskmeldt. Skal prøve å få tak i noen overganger så jeg kan se hva kompressor leverer ut 7 bar er det i belgene nå. Otis og E.C. reagerte på dette 2
Robin L Skrevet Fredag kl. 16:21 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:21 (endret) Oppdatering: Jeg ser at kompressoren er av nyere dato. Den er produsert av «Airnot» Noen som har erfaring med denne produsenten? bilen har seget 6cm siden den ble løftet i gå, så det er nok en lekkasje. Skal se om jeg finner den i helgen Endret Fredag kl. 16:22 av Robin L
E.C. Skrevet Fredag kl. 16:30 Skrevet Fredag kl. 16:30 Arnott du mener? Grønn logo med stor A?De er veldig kjent for luftunderstell og belg. De fleste som kjlper uoriginale belger av bra kvalitet går for Arnott. Original kompressor på E61 er fra AMK, men tror det er hipp som happ mtp. Arnott.
dopus Skrevet Fredag kl. 16:44 Skrevet Fredag kl. 16:44 (endret) Arnott leverer i hvertfall gode luftbelger (begge mine bak er byttet til Arnott) Koster en del mer enn kina belger, men holder lenger. Endret Fredag kl. 16:44 av dopus
Robin L Skrevet Fredag kl. 18:02 Forfatter Skrevet Fredag kl. 18:02 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Arnott du mener? Grønn logo med stor A?De er veldig kjent for luftunderstell og belg. De fleste som kjlper uoriginale belger av bra kvalitet går for Arnott. Original kompressor på E61 er fra AMK, men tror det er hipp som happ mtp. Arnott. Ja stemmer Arnott var det den het! pumpa ser jo veldig fin ut, så skal sjekke tilstand på luftfilteret Tips til de som måtte trøble med det samme: tar man av den sorte slangen på kompressoren og setter den i en sykkelpumpe fra Biltema så klarer man å pumpe belgene opp til 7 bar. Man må bare slette feilkoder slik at pumpa går samtidig slik at ventilene åpner. Endret Fredag kl. 18:04 av Robin L Otis, E.C. og Hpi reagerte på dette 3
Robin L Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Jeg har sjekket luftfilteret og det var ok. Demonterte det og det var ikke mye luft den sugde inn. konkluderer med at kompressor er defekt. Er det noen produsenter man bør for og ikke? Evt brukt original?
E.C. Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Er vel fort reklamasjon om det er byttet hos verksted i 2024? Er ikke noe dårlig merke du har der, Arnott skal være ok, AMK leverer originalt.
AndreasD Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden På 7.1.2026 den 22.00, Robin L skrev: Mulig det er en ørliten lekkasje? For kompressoren går relativt ofte. Typ daglig ø. Vet ikke om det er normalt? 1 time siden, E.C. skrev: Er vel fort reklamasjon om det er byttet hos verksted i 2024? Er ikke noe dårlig merke du har der, Arnott skal være ok, AMK leverer originalt. Hvis du har lekkasje så går kompressor ofte og lenge, dette gjør at den brenner ut, og mange operer med at garanti opphører ved overoppheting. Hvis du bare bytter til ny kompressor uten å tette systemet vil også den nye brenne ut. Robin L reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Ja, det er nå riktig, men hvis et verksted har byttet ut en komponent uten å ta tak i rotårsaken, hvem har ansvaret da? Releet skal for øvrig også byttes ved kompressorbytte for at garanti skal gjelde. Robin L reagerte på dette 1
Robin L Skrevet 39 minutter siden Forfatter Skrevet 39 minutter siden Jeg finner ikke kvitteringen på jobben som er utført så jeg står nok uten garanti er jeg redd. det kan godt være den er utslitt fordi den har gått for mye ja. Typisk har den startet og gått i noen sekunder når jeg har slått av bilen. belegene er byttet i høst, så kan vel utelukke de. Da er det bare venti/kompressor igjen. den siger for øvrig likt på begge sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå