Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
57 minutter siden, stfoer skrev:

Takk for gode innspill.

Det går mot E70 facelift som Ingvaldsen nevner over her.

Selv om du finner en e70 som ser veldig bra ut kan drt være lurt å ta en titt på travers bak, alle biler med ståltravers bak er ekstra plaget siden eksosen øker tempen som igjen akselerer rust.

Ellers så er jo denne et godt eksempel på den «perfekte»  E70 lci 

Skrevet
8 hours ago, Ingvaldsen said:

Selv om du finner en e70 som ser veldig bra ut kan drt være lurt å ta en titt på travers bak, alle biler med ståltravers bak er ekstra plaget siden eksosen øker tempen som igjen akselerer rust.

Den der kunne jeg lett ha hatt 🤩 Bare at det blir krise å parkere X5 i bakgården her 😵

Skrevet
9 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Fins da E70 med alutravers bak? 🤔 Eller meinte du alle bila med ståltravers generelt?

Skrevet

Nei. Alle E7x har ståltravers.

Min er fra 2009 og har rullet 298kkm. Begynner å bli kjekset der bake nå. Den tåler sikkert 3-5 år mer, men....

Skrevet (endret)
12 timer siden, Ingvaldsen skrev:

En herlig bil, iallefall når den var nyere enn nå (hvis man tenker litt potensielle kostnader). Og lydsystemet er sikkert rått. Men jeg syns den har litt for mye utstyr som kan feile. Og twin-turbo motoren er statistisk noe mere utsatt. Ikke får man motor og drivverksforsikring på den heller (fra If iallefall). Videre er det en importbil med minst 5 eiere. Spørs jo om alle har vært like omtenksomme vedr. serviceintervallene (men det kan vel framgå av dokumentasjonen). Prisen bør vel noe ned kanskje. Den er tross alt produsert i september 2010, begynner å bli en stund siden.

Endret av teerex
Skrevet
1 time siden, teerex skrev:

En herlig bil, iallefall når den var nyere enn nå (hvis man tenker litt potensielle kostnader). Og lydsystemet er sikkert rått. Men jeg syns den har litt for mye utstyr som kan feile. Og twin-turbo motoren er statistisk noe mere utsatt.

Er man redd for mye som kan feile kjøper man toyota, og biturbo bmw er nesten billigere en enkelturbo da det er kun den minste som feiler siden den er mest i bruk. Og den sitter øverst og enklest å bytte.

Skrevet (endret)
24 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Er man redd for mye som kan feile kjøper man toyota, og biturbo bmw er nesten billigere en enkelturbo da det er kun den minste som feiler siden den er mest i bruk. Og den sitter øverst og enklest å bytte.

Jepp, men jeg tenkte ikke bare på turbooppsettet. Veiv/rådelager får større belastning med kraftigere moment, den beryktede svakheten på N57 (for noens vedkommende iallefall).

Prøver å finne ut om den vanlige N57-veiva med 8 motvekter har mindre sjanse for havari enn den med 4 motvekter på N57T, slik noen der ute hevder. Og om det er sånn at alle N57 har 8 og alle N57T har 4, eller om det er en flytende overgang hit og dit. La inn et spørsmål til HH Motor på fjesboka, men har ikke fått noe svar ennå.

Endret av teerex
Skrevet
Akkurat nå, teerex skrev:

Jepp, men jeg tenkte ikke bare på turbooppsettet. Veiv/rådelager får større belastning med kraftigere moment, den beryktede svakheten på N57 (for noens vedkommende iallefall).

Prøver å finne ut om den vanlige N57-veiva med 8 motvekter har mindre sjanse for havari enn den med 4 motvekter på N57T. Og om det er sånn at alle N57 har 8 og alle N57T har 4, eller om det er en flytende overgang hit og dit. La inn et spørsmål til HH Motor på fjesboka, men har ikke fått noe svar ennå.

40d er ikke unik så blir ikke helt ruinert slik som med 50d, så da har man større utvalg av brukte motorer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...