szybor01 Skrevet i går, 15:24 Skrevet i går, 15:24 Jeg har montert ESS G1 kompressor på min e46 330ci. Alt fungerer men jeg må snart på EU kontroll. Vegvesenet sa jeg må ha enten TUV, Dekra eller lignende til å ta en avgassmåling. For å bekrefte at Euro 3 avgasskravet ivaretas. Hva blir enkleste løsning? Må jeg til Tyskland og få tuv eller får jeg til noe i Sverige kanskje? Har og snakket med Faulke i Tyskland, de kunne gjøre det men da ville de ha bilen i 2-3 dager og det var ganske langt.
Otis Skrevet i går, 16:03 Skrevet i går, 16:03 Tub senter er det vel flusst av I Tyskland, men ingen i Sverige. Så du må vel til Tyskland.
Ampera Skrevet i går, 17:10 Skrevet i går, 17:10 https://www.gtue.de/en Dette firma brukte jeg for godkjenning av tuning, før visning hos Biltilsynet
Slavearbeider'n Skrevet i går, 17:25 Skrevet i går, 17:25 Du kan ta syklustest i Stockholm. Det er gjort på min bil. Man må ikke ha Dekra eller Tüv Ampera og Otis reagerte på dette 2
Slavearbeider'n Skrevet i går, 18:09 Skrevet i går, 18:09 29 minutter siden, Otis skrev: Hvor I Stockholm da? Da må jeg finne papira mine, men arket i midten er rapporten som ble lagt frem for vegvesenet Otis reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet i går, 19:05 Skrevet i går, 19:05 10 minutter siden, Otis skrev: Det var fin, nyttig info. Avl technical Stockholm! Nå blir plutselig ikke bilen min så unik, siden jeg delte denne lille hemmeligheten Otis reagerte på dette 1
Otis Skrevet i går, 19:07 Skrevet i går, 19:07 1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev: Nå blir plutselig ikke bilen min så unik, siden jeg delte denne lille hemmeligheten Men det er veldig bra med et slikt bidrag! Kolstad Jr. reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet i går, 19:38 Skrevet i går, 19:38 30 minutter siden, Otis skrev: Men det er veldig bra med et slikt bidrag! Jaa. Men skal man ha det godkjent i vognkortet må man også ha orginal kvittering på kompressoren. Og der stopper det for mange som kjøper kitene brukt
Otis Skrevet i går, 19:40 Skrevet i går, 19:40 Oi! Original kvittering. Saft suse, som man sier i litteraturen!
Iv3rs3n Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Burde holde med legit kvittering skrevet av selger om deler som benyttes i en ombygging er brukt. Hvorfor skulle kjøpskvittering mellom private på akkurat en ESS kompressor IKKE være godt nok når det holder med kvittering på f.eks kjøp av motorer mellom private ved godkjenning av motorbytte/ombygging av bil? Jeg har skrevet kvittering på motor som jeg har solgt, da kjøperen brukte det som dokumentasjon på hvor delene kommer ifra ifm ombygging og godkjenning hos SVV. Men er ikke første gang det evt praktiserestolkes forskjellig mellom SVV stasjoner (samme etat) som i utgangspunktet skal forholde seg til samme regel-bok E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Syklustest blir da uansett mindre relevant for slike "gamle biler" for hvert år som går. Kan jo bare putte bilen til lagring i noen år https://www.vegvesen.no/fag/publikasjoner/hoeringer/forslag-til-lemping-av-krav-til-avgasstest-ved-ombygging-av-bil-eldre-enn-30-ar/ https://amcar.no/aktuelt/krav+om+syklustest+fjernes.html Otis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå