Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har montert ESS G1 kompressor på min e46 330ci. Alt fungerer men jeg må snart på EU kontroll.

Vegvesenet sa jeg må ha enten TUV, Dekra eller lignende til å ta en avgassmåling. For å bekrefte at Euro 3 avgasskravet ivaretas. 

Hva blir enkleste løsning? Må jeg til Tyskland og få tuv eller får jeg til noe i Sverige kanskje?

Har og snakket med Faulke i Tyskland, de kunne gjøre det men da ville de ha bilen i 2-3 dager og det var ganske langt.

Skrevet

Tub senter er det vel flusst av I Tyskland, men ingen i Sverige. Så du må vel til Tyskland. 

Skrevet
10 minutter siden, Otis skrev:

Det var fin, nyttig info. Avl technical Stockholm! 

Nå blir plutselig ikke bilen min så unik, siden jeg delte denne lille hemmeligheten

Skrevet
1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev:

Nå blir plutselig ikke bilen min så unik, siden jeg delte denne lille hemmeligheten

Men det er veldig bra med et slikt bidrag!

Skrevet
30 minutter siden, Otis skrev:

Men det er veldig bra med et slikt bidrag!

Jaa. Men skal man ha det godkjent i vognkortet må man også ha orginal kvittering på kompressoren. Og der stopper det for mange som kjøper kitene brukt

Skrevet

Burde holde med legit kvittering skrevet av selger om deler som benyttes i en ombygging er brukt.
Hvorfor skulle kjøpskvittering mellom private på akkurat en ESS kompressor IKKE være godt nok når det holder med kvittering på f.eks kjøp av motorer mellom private ved godkjenning av motorbytte/ombygging av bil? :-k

Jeg har skrevet kvittering på motor som jeg har solgt, da kjøperen brukte det som dokumentasjon på hvor delene kommer ifra ifm ombygging og godkjenning hos SVV.
Men er ikke første gang det evt praktiserestolkes forskjellig mellom SVV stasjoner (samme etat) som i utgangspunktet skal forholde seg til samme regel-bok ](*,)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...