Gå til innhold

Melding "Drivetrain. Check soon". Partikkelfilter begynner å bli tett.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Husk at regenerering antagelig ikke starter hvis tanknivået er for lavt. Det er vel som regel ca kvart tank som er grensa.

Og hvis sotnivået er over en viss grense må man igangsette regenerering manuelt.

Endret av teerex
Skrevet
37 minutes ago, teerex said:

Husk at regenerering antagelig ikke starter hvis tanknivået er for lavt. Det er vel som regel ca kvart tank som er grensa.

Og hvis sotnivået er over en viss grense må man igangsette regenerering manuelt.

Takk for info, da skal jeg ikke la den komme under kvart tank.

Feilmeldingen i kjørecomputeren har ikke kommet tilbake enda så jeg regner med at regenerering har blitt gjort.

Skrevet

Flere her nevner spray som man spruter rett inn i filteret.
Jeg svarte ganske negativt på spørreundersøkelsen jeg fikk fra Hedin etter bilen var inne for å lese av feilmeldingen. Så de ringte meg. Jeg sa at det var ting man kunne prøve før man byttet filteret og at det var veldig dårlig av dem og ikke informere om det. Jeg nevnte rens av filteret med spray/skum og han sa at det var ingen verksteder i Norge som tilbød det. Det ble ikke gjort. Jeg svarte at det var veldig rart siden jeg hadde fått et pristilbud på det. Da ble han veldig stille.

Ren løgn fra Hedin for å få meg til å bytte filteret som eneste mulighet. Det kan hende jeg må bytte det, men å si at ingen i Norge tilbyr rens er ganske drøyt.

Skrevet

Youtube er iallefall spekket med videoer av firma som gjør slikt på faktisk flere forskjellige måter med DPF i bil.

Forøvrig må man jo også ta høyde for at det kan være feil på en eller annen sensor/trykksensor i systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...