E39_Cato Skrevet i går, 13:13 Forfatter Skrevet i går, 13:13 Pakke mottatt, åpnet og testet. Ser jeg har litt tilpasning foran meg, men det tenker jeg skal gå fint. Veldig vinglete ifht øyelokk, men tenker de lakkeres og monteres de også så tar jeg de heller bort dersom det blir total skivebom. fronten blir nå ish sånn jeg ser for meg e65 msport ville vært, og det synes jeg er gøy. Nå blir den kvitt overbittet sitt og får heller litt furteleppe. Høyden på fanger/kanal blir også nå mye mer riktig i mine øyne. ett stort pluss i min bok er også at jeg fikk med TUV på frontleppe. Da kan jeg velge å ta leppe samtidig tar gjerne imot tilbakemeldinger på hva øvrigheta mener/synes og er forberedt på slakt 🙈😂 mr.pingu, Hpi og ehaugsnes reagerte på dette 3
ehaugsnes Skrevet i går, 14:27 Skrevet i går, 14:27 Ikke noe fan av øyebryna, men den leppa så jo ikke så ille ut! Har kun sett ei leppe jeg syns ser 10/10 ut på e65 foreløbig, og det er denne : Har lett overalt etter den uten hell😅 E39_Cato reagerte på dette 1
E39_Cato Skrevet i går, 14:47 Forfatter Skrevet i går, 14:47 (endret) 33 minutter siden, ehaugsnes skrev: Ikke noe fan av øyebryna, men den leppa så jo ikke så ille ut! Har kun sett ei leppe jeg syns ser 10/10 ut på e65 foreløbig, og det er denne : Har lett overalt etter den uten hell😅 Veldig clean og fin den hvite der, kikket selv etter tilsvarende men måtte se meg fornøyd med den jeg fant. Ville ikke ha Alpina front da jeg ikke er helt overbevist om det Tror leppe blir meget bra når den blir skikkelig montert og får riktig farge Øyelokk er ett prøveprosjekt 😂 Edit; Tror den leppen er denne modifisert: https://firstgearproject.com/product/vertex-te-bmw-e65-66-7series-early-model-front-lip/ Endret i går, 15:01 av E39_Cato
E39_Cato Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden På ett tidspunk så meldte tanken seg på stereo oppgradering også. og da er jo alternativet en sånn her f.eks; https://www.bassbrothers.no/bilstereo/forsterkere/vis-alle/match-up-8bmw?dpid=8937&gad_source=1&gad_campaignid=23941219113&gbraid=0AAAAAD9aNoSliLdVldxUq-OcElO4-4x1S&gclid=CjwKCAjwvZHTBhAlEiwA1ug5Pxm4hY31k7VpjkZe3_0kx6RR5NyJYUj0tl6eQMTipNUjZsO9N7VOdhoCDogQAvD_BwE Jeg har aldri hørt før/etter og lurer i bunn og grunn på om noen vet om det er verdt det? Og er det enkelt og montere? Samtidig tar jeg gjerne imot erfaringer på Andriod enhet istedenfor denne mer enn utdaterte skjermen som står i senter pr.idag - dersom noen skulle sitte på erfaringer o.l. Dette er oppgraderinger som havnet bak i rekka, men som absolutt er med i hvordan jeg tenker at bilen min skal se ut til slutt
mr.pingu Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Fronten ble bra, ordentlig bøs bil nå ☺️ Liker stilen Jeg har nå 10DSP bak i men hadde 7BMW før og det var en av beste upgrades man kan gjøre på audio-fronten. Det er etter min mening nesten ikke noe vits å oppgradere høyttalere før du har byttet forsterkeren. BMW høyttalerne er ganske bra om du har Hifi eller HK. Det er ganske lett å bytte men du må sjekke om du ikke har Harman Kardon som går over MOST for da er det litt mer som må til. Om jeg husker det riktig, bodde du også i Tønsberg-område? Du kan komme innom en tur en høre på anlegget som jeg har nå i bilen om du ønsker det, gjort litt mer enn bare byttet forsterker men da får du hvertfall inntrykk av hva som kan være mulig. Angående Android skjermer, du må passe hvordan de kobles til på audio systemet, noen av de blir koblet til aux og har dårlig DAC så blir lydkvaliteten dårligere og er det ikke noe vits med forsterker upgrade. Shit in, shit out, dette er også grunnen at jeg anbefaler å ta forsterker før høyttalere. Samt at BMW forsterker er faktisk ikke så mye å skryte av. Om du vil gjøre mest mulig integrert kan du se på Mr12Volt som kan gå på original skjermen. Endret 8 timer siden av mr.pingu E39_Cato reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Kun cartain cp740 som vil fungere bra i e65 siden den kjører lyden via most og støtter metadata, androidenheter kjører vell ofte via aux å lyd via aux på e65 er hysterisk dårlig dessverre E39_Cato reagerte på dette 1
E39_Cato Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden 15 minutter siden, mr.pingu skrev: Jeg har nå 10DSP bak i men hadde 7BMW før og det var en av beste upgrades man kan gjøre på audio-fronten. Det er etter min mening nesten ikke noe vits å oppgradere høyttalere før du har byttet forsterkeren. BMW høyttalerne er ganske bra om du har Hifi eller HK. Det er ganske lett å bytte men du må sjekke om du ikke har Harman Kardon som går over MOST for da er det litt mer som må til. Om jeg husker det riktig, bodde du også i Tønsberg-område? Du kan komme innom en tur en høre på anlegget som jeg har nå i bilen om du ønsker det, gjort litt mer enn bare byttet forsterker men da får du hvertfall inntrykk av hva som kan være mulig. Angående Android skjermer, du må passe hvordan de kobles til på audio systemet, noen av de blir koblet til aux og har dårlig DAC så blir lydkvaliteten dårligere og er det ikke noe vits med forsterker upgrade. Shit in, shit out, dette er også grunnen at jeg anbefaler å ta forsterker før høyttalere. Samt at BMW forsterker er faktisk ikke så mye å skryte av. Om du vil gjøre mest mulig integrert kan du se på Mr12Volt som kan gå på original skjermen. Vanlig 677 i min og ikke HK, så bør vel gå greit ifht akkurat dette. Stemmer, jeg bor i Sande så ikke lange veien til Tønsberg for en liten lytteopplevelse. Ser ut som @Ingvaldsen fraråder Android på denne, så får forske litt på nevnt alternativ Viktigste for meg når jeg skal oppgradere lyd, er at lyden faktisk blir bedre
RF91 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Lat augelokka ligga att på den lokale kebabsjappa 😅 Saltkjelen, Ingvaldsen og E39_Cato reagerte på dette 1 2
E39_Cato Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 4 minutter siden, RF91 skrev: Lat augelokka ligga att på den lokale kebabsjappa 😅 De skal på først, så får man se om de ligger igjen ett sted plutselig 😂 Jeg VET øyelokk og Bmw er ett sårt tema, men det er på tide og bringe tidlig 2000-tallet tilbake og omfavne Rieger, øyelokk, Ronald Teddy og Rockford Fosgate på nytt igjen 😁
mr.pingu Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 26 minutes ago, E39_Cato said: Vanlig 677 i min og ikke HK, så bør vel gå greit ifht akkurat dette. Stemmer, jeg bor i Sande så ikke lange veien til Tønsberg for en liten lytteopplevelse. Ser ut som @Ingvaldsen fraråder Android på denne, så får forske litt på nevnt alternativ Viktigste for meg når jeg skal oppgradere lyd, er at lyden faktisk blir bedre Du får sende en PM. Ja det var det jeg mente men har ikke erfaring med hvilken skjerm går over AUX eller ikke. Pass på 677, er over MOST. Så du må finne en løsning som passer til det. Enten med SDMI25 eller Trioma MOST adapter (MOST til highlevel) men begge er ganske vanskelig å få tak i. Eller med Mobridge forsterker som tar inn MOST direkte. E39_Cato og sveigis reagerte på dette 2
ehaugsnes Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Støtter @Ingvaldsen’s forslag om CP740, har det i min. Spiller som en drøm med utmerket lydkvalitet E39_Cato reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Morro å se du styrer på her og leppe til disse var jeg ikke klar over man fikk ,men for all del det kan jo bli fint dette ferdig tilpasset og lakkert Cato 😊. Øyebrynene vil jeg ikke uttale meg om men igjen ,er jo dette som er så fint det er din bil og dine regler og liker du det så kjør på .😊 E65 er hvertfall nydelige biler da i facelift . E39_Cato reagerte på dette 1
E39_Cato Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 8 minutter siden, sveigis skrev: Morro å se du styrer på her og leppe til disse var jeg ikke klar over man fikk ,men for all del det kan jo bli fint dette ferdig tilpasset og lakkert Cato 😊. Øyebrynene vil jeg ikke uttale meg om men igjen ,er jo dette som er så fint det er din bil og dine regler og liker du det så kjør på .😊 E65 er hvertfall nydelige biler da i facelift . Tusen takk Jan, jeg krysser fingrene for at dette blir ålreit! Er veldig usikker på øyelokk som nevnt, men kan være det treffer bra når alt er lakkert og montert. Er ikke værre enn å ta av Begynner snart på det "kjedelige" også da nye dempere og fjærbeinslager ble bestilt idag. Nødt til å ha dette i orden snart da det høres forferdelig løent ut slik det er pr nå. Men, ikke alt man gjør kan være synlig. Noe må være følbart for stumpen også
E39_Cato Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 1 time siden, ehaugsnes skrev: Støtter @Ingvaldsen’s forslag om CP740, har det i min. Spiller som en drøm med utmerket lydkvalitet Da har du kun CP, eller har du byttet forsterker også? evt hvordan stereokode stod i din?
mr.pingu Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg viste ikke om CP740, men kjapt søk lærte meg at det er noe lignende som Mr12volt men om du ønsker også CarPlay eller Android Auto så er Mr12volt eneste alternativ over MOST så vidt meg bekjent. Trenger ikke noe annet skjerm da E39_Cato reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå