Espenss94 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Noen som vet hvilken dimensjon og antall hull det er på bakre abs sensor ring på e84 xdrive? Av det jeg har leita virker det som om e90 xdrive har tilsvarende som min 2010 modell e84. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å oppdrive en ny ring via epc, virker som man kun få kjøpt komplett drivknute som jeg ikke trenger, og jeg ser at ringene potensielt er universale mellom kjøretøy. Fant eks en som hadde kjøpt som passet til ford, vw, skoda etc, men den passet også på hans, så lenge målene var korrekt . Noen som har erfaring med det og kan si meg evt indre og ytre diameter samt bredde og antall hull det er i ringen? tror denne skal passe, men er usikker uten å demontere før jeg kjøper (bilen brukes daglig nemlig)
HakonLimseth Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Er du sikker på at den har abs-ring i det hele tatt, og at den ikke er "innebygd" i hjullageret? Mulig jeg tar feil, men det er jo mange hjullagre som har en magnetisk side som vender mot ABS-føleren.
Espenss94 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) 37 minutter siden, HakonLimseth skrev: Er du sikker på at den har abs-ring i det hele tatt, og at den ikke er "innebygd" i hjullageret? Mulig jeg tar feil, men det er jo mange hjullagre som har en magnetisk side som vender mot ABS-føleren. Ja, for på delekatalogen på realoem så er delen på bildet, men ikke i lista, og det jeg ser for meg har skjedd er at over tid så har stålet på drivleddet rustet, og presser ringen utover nå til et punkt der den «spiser opp» sensoren når hjulet går rundt, dette forårsaker at sensoren feiler og gir 4x4, abs, dsc og dekktrykksfeilmelding. Skal være del nr 7 på bilde, men den er ute av produksjon Endret 13 timer siden av Espenss94 Tekstendring
E.C. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, Espenss94 said: Ja, for på delekatalogen på realoem så er delen på bildet, men ikke i lista, og det jeg ser for meg har skjedd er at over tid så har stålet på drivleddet rustet, og presser ringen utover nå til et punkt der den «spiser opp» sensoren når hjulet går rundt, dette forårsaker at sensoren feiler og gir 4x4, abs, dsc og dekktrykksfeilmelding. Skal være del nr 7 på bilde, men den er ute av produksjon Bruker du 7 siste i VIN for din bil på realOEM for å hente opp delelisten (så motor og produksjonsdato blir korrekt)? Jeg har også den ringen på ETK-tegningen for min E91 og den har hjullager med magnetring bak, men da er nr. 7 grået ut på tegninga og ikke i lista. Velger jeg en E9x med mindre motor så kommer det opp delenummer for ring. (man kunne ha både ring på aksel og ABS-ring i hjullager på E9x). Ringen er felles på mange E8x-E9x, men ikke på E84 om man ser i ETK. Gjør man oppslag på originalt hjullager bak på E84 virker den å ha magnetisk ring: 33406789970 Du kan få like symptomer som med rusten ring på akselen om ringen i hjullageret faller fra hverandre. Ta ut ABS-sensoren din bak og se hvordan den er orientert. Ser fort om enden peker nedover mot drivaksel eller mot hjullager. mr.pingu og HakonLimseth reagerte på dette 2
HakonLimseth Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Delenummer på delekatalogene kommer opp selv om de er ute av produksjon. Den er sladdet ut fordi den brukes i en annen delekatalog til en bil som ikke har samme utstyr som din. Som for eksempel på dette bildet, hvor 6 og 7 er sladdet ut fordi ventilerte bremseskiver kun ble levert på 323i og ikke på 318i. E.C. kom meg noen sekunder i forkjøpet, men konseptet er fortsatt det samme 😃 Endret 11 timer siden av HakonLimseth
Espenss94 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Okay, jeg må nok dobbelsjekke dette, og kan godt hende jeg ikke finner ut av det før jeg evt demonterer 😅 søkte med vin ja, og fikk da det bildet opp, samme på GS. jeg tenkte å ta ut abs sensoren og lyse i hullet for å se hvordan det ser ut der 🤔 den sensoren sol sitter der er denne https://www.eurodel.no/abs-sensor-febi-bilstein-106621 Har ikke sett om det er samme sensor når ringen sitter i navet, men er litt usikker når det er ingen akslinger på finndel der jeg ser en metallring som jeg leter etter 🤔😵💫
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå