mvassli Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Har en utfordring med det elektriske hengerfestet på min BMW. Når jeg holder inne knappe, kjører kroken inn/ut, men den ser ikke ut til å fullfører bevegelsen og ender ofte i en mellomposisjon med rød blinkende lampe i knappen. Hvis jeg hjelper litt til ved å nappe i kroken mens den beveger seg, kan den gå helt i lås. Feilkoder som kommer tilbake etter sletting: 802830 – Engine not initialized 802832 – Intermediate setting detected Har også én gang fått: 80283C – Switch, lock pin 1 implausible 80283B – Emergency reversing activated by locking bolt S3 Disse har ikke kommet tilbake. Jeg har prøvd smøring, kjørt AHM test-suite og forsøkt både manuell og automatisk rekalibrering uten hell. Siden kroken faktisk beveger seg, er jeg usikker på om problemet skyldes en treg låsemekanisme, en defekt bryter/sensor eller andre typer feil i mekanismen. Må jeg faktisk ta av bakfanger for å komme til for å demonterte hele hengerfeste for å rengjøre ordentlig hvis det gugge som har samlet seg? Noen andre tips?
RF91 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Eg tenke at da førsta du bør gjera e å reingjera skikkeleg og smøra opp bevegelige dela. På ei anna side, ha du 2,7 eller 3,5 tonns kapasitet?
mvassli Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden (endret) 2.7 tonn. Jeg har funnet mer etter å ha kjørt litt mer diagnostikk via ISTA. Har følgende lesinger på posisjonssensorene "Status of end stop sensor for extension" = end stop not reached Status of end stop sensor for retraction" = end stop not reached Jeg klarte derimot å få extension sensor i "End stop reached" når jeg dro litt mer i kroken når jeg kjørte den ut. Retraction sensor får jeg aldri i end stop posisjon selv om jeg dytter. Ganske tydelig mekanisk feil.. blir vel å demontere hele motorhuset til kroken og smøre opp som du sier. Endret 8 timer siden av mvassli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå