thansen Skrevet Fredag kl. 20:51 Skrevet Fredag kl. 20:51 Noen som vet om 115 Nm på traversboltene foran kan stemme? Jeg måtte senke traversen litt da jeg byttet motorfestene, og etterpå har jeg begynt å kjenne et lite dunk i fothvileren/førersiden over enkelte ujevnheter, spesielt i en viss fart. Jeg lurer derfor på om 115 Nm kan være for lite. Boltene satt i hvert fall betydelig hardere da jeg løsnet dem. Har sjekket stabstag og andre deler jeg kommer til, men kjenner ingen tydelig slakk. Har også prøvd å slå med gummihammer uten å høre noe unormalt. Noen som vet korrekt moment på traversboltene, eller har forslag til hva annet som kan gi et slikt dunk etter at traversen har vært senket?
Haug530D Skrevet Fredag kl. 21:19 Skrevet Fredag kl. 21:19 113nm 50nm og 100nm thansen reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet i går, 01:08 Skrevet i går, 01:08 Det har kommet en ganske bra side hvor du kan finne moment til alle modeller: https://app.bmw-torque.net Makky123 og thansen reagerte på dette 2
thansen Skrevet i går, 12:40 Forfatter Skrevet i går, 12:40 Okei så lite sannsynlig at det er traversen som skaper dunke lyden og følelsen i fothvileren.
Haug530D Skrevet i går, 13:10 Skrevet i går, 13:10 29 minutter siden, thansen skrev: Okei så lite sannsynlig at det er traversen som skaper dunke lyden og følelsen i fothvileren. Det er jo vanskelig og si, du sier jo at du fikk dette etter at du byttet motorfestene, så det må jo være noe du har gjort feil under monteringen.
thansen Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden 6 hours ago, Haug530D said: Det er jo vanskelig og si, du sier jo at du fikk dette etter at du byttet motorfestene, så det må jo være noe du har gjort feil under monteringen. Har sikkert kjørt 20-30mil etter jeg senket travers, så kom lyden. Byttet også nedre bærearm, mistenker den kan ha vært dårlig eller defekt fra fabrikken. Vanligvis pleier gummi-hammer testen å avsløre dette. Men ikke nå. Må sjekke litt grundigere når jeg får tid.
Otis Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Jeg hadde forferdelig banking på min E70. Da hadde jeg strammet bolten til casterstaget bittelitt for lite. thansen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå