-
Innholdsteller
4930 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
20
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Ron Jeremy
-
Nettopp min tanke. Og jeg tror vel ikke prisen på iX går opp akkurat.. Så spent på å se inntrykkene man sitter igjen med etterpå.
-
Skal ratte iX3 til Mandag, men ville ha referansen (iX) som benchmark. Så kjører først LCI iX, deretter iX3. Skribler ned noe her inne, hvis jeg blir inspirert?
-
Var på Bilia under premieren. Der bet de negler ang prisen. De ønsket en videreføring av i4 prisen, men tviler på dette selv. Syns «nyrene» med lyset var litt forstyrrende, liker bedre iX3 sin løsning. Men ellers så syns jeg bilen kan bli bra, men er noe generisk 5 serie aura over i3’n. Får den M sport Pro setene med utvidet alcantara her og der (som iX3) så blir det straks bedre.
-
Har vår tredje i3 nå, men blir det en nr 4, blir det nettopp en Galvanic gold. Kanskje den tøffeste fargen til i3. Grattis!
-
Tror vi ikke skal slakte bilen før vi har litt andre perspektiver og farger. Flere bilder kommer så får vi mer helhet og mer substans.
-
Etter 9 år med elbil, er dette noe jeg ignorerer elegant. Enhver lader og kjører som de selv ønsker. Har bra kontroll selv, har man ønsker om å detektere status til et batteri på en brukt elbil, kan man gjøre det. Man kan også grave litt i hvordan de ulike merkene gjør det generelt etter x antal km.
-
Det har jeg aldri hørt av en eneste BMW selger. Har alltid uten unntak fått beskjed om å lade fullt opp, mantra har vært, lad og ikke tenk. Jeg har for øvrig heller ikke lest noe offisielt fra BMW som antyder noe annet.
-
Generelt holder BMW sine batterier svært godt, man får heller ikke noe «tak» av typen, lad maks opp til 80% som mange andre kjører. En oversikt over batteriet «helse» eller restnivå, fåes flere steder, hvis det er noe som bekymrer deg Ingen av bilene det vises til her er LCI, du ser det enkelt på lykter foran/bak.
-
21’ vs 22’ iX3, har nøyaktig samme drivlinje, batteri og derav også samme rekkevidde. Men 22’ er en facelift, og kan fåes med M sport, varme i ratt og litt til. Er dette lite hensiktsmessig for Deg/Dere og 21’ holder, får du her en flott SUV med fin kvalitet som kjører bra. En BMW som gir deg mye for pengene, som fremstår som moderne og attraktiv (mine øyne) og rekkevidden og prestanda er som vanlig fra BMW, nøkterne. Prøv bilen og se om den er stor og praktisk nok til dere på 5. Og at en 10 år nyere elbil er billigere å eie enn en eldre diesel er nærliggende å tro. Lykke til!
-
Da får jeg ringe forhandler jeg kjøpte bilen av. Alternativt kjøpe et nytt sett om de ikke har dette inntakt. Sett på T Hansen og GS, antar kvaliteten er like lav uansett? Har du kjøpt den plata bak i bagasjerommet da Lasse, med «grop» på høyre siden?
-
Roter litt med i3’n og holder så smått med litt klargjøring til våren. Men .. ser ut til at jeg har fått med kun en stk teppe bak? Disse kommer jo i et stykke, en til foran og en til bak. For man får med et stykk vinter foran og bak (i gummi) samt teppe (foran og bak) til vår/sommer?
-
Så hele 6 stk i Skien på Bilia i dag. Også en i Grå. Glemte å røske frem iphone’n dessverre.
-
Han hintet også til minst 90 mils rekkevidde, med samme drivlinje som iX3 har den åpenbare fordeler. Men 90 mil var stor tall. Og 98% av all bremsing var med motorbrems..
-
Her er det noe rart, bilder viser både pre og LCI iDrive knott..? flott bil, men trist med liten skjerm
-
Enig! La oss se på denne NK i3’n vs ice 3/4 serien av samme generasjon. først da kan man vurdere hvordan plassen er kontra konvensjonell løsning. Men bakseteplass har aldri vært pri nr 1 for BMW. Så er jo også Mr Gefuhl minst 186cm+ mener jeg å huske, så tro aldri han har sittet komfortabelt bak i en 3/4 serie tidigere heller, kanskje med unntak av 320 gt av F3* varianten?
-
-
-
Et par kjappe bilder fra dagens presentasjon på Bilia i Skien. Har jo skrevet litt om førsteinntrykket og vist bilder fra første visning i Oktober, dengang var den i sølv med 22». I dag fikk vi se både hvit, sort og sølv. Hadde håpet på en blå versjon selv, men fint med dagens biler også. Personlig syns jeg nok hvit var litt flat, sort var den tøff i, spesielt over de litt brede hoftene satt formene bra i sort farge - og som sist, sølv gjør seg veldig! Bra oppmøte kl 12 en Torsdag egentlig. Hva syns folket?
-
Torsdag kl 12 er jeg booket. Får se hva jeg får tid til å sjekke og rote med. Prøve å ta noen bilder. Har egentlig kundebesøk fra rødpølseland… men en viss prioritering må til. 😇
-
Panoramic vision erstatter instrumentene foran fører. Så har du Head up også… Men dette er jo NK interiør med iDrive X, svært like som iX3, som forventet ville jeg sagt. Så får vi se hvordan eksteriøret blir. Men så mye tyn som (med rette) G60 har fått for interiøret, kan vel neppe NK interiøret med nytt/bedre og raskere iDrive bli en nedgradering? Enkelte vil nok savne selve iDrive hjulet, den ser jeg, utover det…?
-
Tror Trump har lettet ytterligere på kravene. Start stopp kravene i f.eks lyskryss er nå også fjernet. Grunnen er at det påfører eier/e større utgifter og mer påkostninger. Og har jo selvsagt ingenting med miljøet å gjøre, annet enn symbolikk. Diesel er jeg usikker på hvordan står seg pr nå riktignok der borte?
-
Dette har dessverre blitt mer og mer vanlig. høggere som kjøper skrotbiler, der eier av bilen signerer på en slik avtale. altså at bilen ska bli kondemnert. En mnd etter møter han bilen, fikset opp med skilt på, solgt til en intetanende stakkar. De har da gjerne blitt fikset svart eller på et, i beste fall bakgårdsverksted.
-
X3 er stort sett på 3 serie nivå, de vanlige flausene fra BMW mao, hard plast på nedre del av dørene osv. Har hatt E83, F25 og G08, sistnevnte var på en fint nivå syns jeg selv. De to første modellene slet med rufsete melk og brød motorer, N47. Men LCI F25 var en flott model. Nye iX3 tror jeg vil fremstå veldig ulikt ut fra hvordan du specer den. Men fokuset på bærbare materialer, les plast fremfor skinn, vil jo degradere interiøret. Det samme vil også følelsen av haptiske knapper på rattet gjøre - fremfor naturlige knapper. Jeg tror heller ikke en ny fabrikk med en helt ny model vil gjøre sitt til at nye iX3 fremstår som «hel ved» det første året eller så. Bildet du viser frem Lasse, var ikke det jeg umiddelbart så som det store problemet, mer usikker på det «mesh» mønsteret med belysning bak. Men en halvtime med en preproduksjonsmodel er ikke allverden. Den modellen som blir vist frem om et par uker, bør man kanskje ha høyere forventninger til… men hvor høye forventningene bør være etter legendariske G60 og andre nyere modeller fra BMW i det siste, er jeg usikker på?
-
Ville dratt det så langt som å si at dette blir rent erotisk. G30 M5 som ingen andre, respekt! Her blir ord fattige!
-
Blitt invitert til lansering av iX3 igjen. Denne gangen en lokal presentasjon på (for min del) Bilia Skien. Er dette en offisiell dato (05.03) for lansering i Norge? Håper det er en annen versjon en den i sølv vi så i Oktober. Selv om den virkelig kledde sølv.
