Gå til innhold

Gustav C.

Medlem
  • Innholdsteller

    650
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Gustav C. vant dagen sist Januar 25 2014

Gustav C. hadde mest likt innhold!

Om Gustav C.

  • Bursdag 08/02/1988

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hamar
  • Interesser:
    E38 740i

    x E39 528i
    x E87 118d
    x E60 525d
  • Kjøretøy
    E61 og E38

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Beklager å vekke en gammel død tråd, men snublet tilfeldigvis over denne nå Jeg har mine biler leeeenge, derfor skifter jeg årlig på motor (under 10K km på 2 biler), hvert 6. år/80.000 på automat. Litt usikker på oljeintervall på diffrensialer for non M biler. Hva tenker folk om det? E61 fikk jeg verksted til å skifte olje på differ og transfer-case på 125.000 km. På E38'n skiftet jeg olje på automat og diff da jeg kjøpte den, 225.000 km. Innser nå at det har gått 10 år og den nærmer seg 250.000 km. Så må kanskje vurdere å ta et skift på automat og diff igjen.
  2. Deaktiverer via software. Lurer på om max 2 nøkler kan ha comfort access aktivert samtidig (E61). Så når en ny nøkkel kommer inn i bildet, bør den som er mistet blokkeres og comfort access aktiveres for den nye. Jeg gjorde dette i NCS Expert 1 gang for 4 år siden basert på en instruks jeg fant (google), så detaljene er fuzzy.. Ta en diagnose! De som kan ta diagnose kan også sjekke hvilken nøkkel du har og mest sannsynlig hvilke nøkler som har aktivert comfort access.
  3. Har en E61 der hoved nøkkelen fungerte fint med comfort access, men reserve nøkkelen bare kunne låse opp bilen på avstand og starte bilen med nøkkel i tenning. Bilen hadde for mange aktive nøkler, så måtte bare slette/deaktiverte de gamle så fungerte begge.
  4. Jeg har samme greia, men for svarte biler med svart interiør! Hvis de heller ikke har takluke som kan slippe ekstra lys inn blir fort darth vader/heavy metall/wannabe-gangsta stemning inni der. Beige skinn kan være lekkert når kun skinnet er beige og resten svart f.eks. Når absolutt alle overflater i interiøret farges beige så er jeg ikke fan. Måtte jeg valgt mellom et beige eller svart helvete, så hadde jeg valgt svart
  5. Jeg kjører E61 med x-Drive og har hele tiden tenkt at den er så stiv bak fordi den har standard understellet som bare kjører rundt med litt mer luft en biler med vanlig høyde. Har ikke sjekket delenummer mot en bil uten x-drive, så er en standard hofteskudd antagelse. Er det noen som har opplevd at disse blir mykere i baken etter litt nedjustering av høyden?
  6. Gikk fra 245/40/18 til 235/45/18 og er veldig fornøyd.
  7. Har "alltid" brukt GS-bildeler, også har jeg gradevis gått over til Koed siste 5-6 årene pga. pris. Jeg opplever at kostbare enkeltdeler noen ganger er rimligere hos GS, men om hele bestillingen skal gjøres et sted så vinner stort sett alltid Koed. Koed tilbyr brukte deler, GS har også verkstedmateriell og bilpleie greier, som jeg også verdsetter. Jeg har fast rabatt hos GS og BMW CCN rabatt hos Koed, men for alternative slitedeler merker jeg meg at Eurodel.no selger samme delene fra samme leverandør mye rimligere. Jeg har vært klar over at de har ekstrem fortjeneste på alternative deler sammenlignet med originale BMW deler, men jeg liker å bruke de "samme gamle". Derfor tror jeg neste bestillingen jeg gjør for alternative BMW blir hos Eurodel.no 😢
  8. Det bildet ga meg håp! xD
  9. Førtse gang jeg leste om i8 bare antok jeg at i8-M med R6 var rett rundt hjørnet..
  10. Jepp
  11. Endret litt på det du skrev der, men du svarte nok ganske bra selv ja! Uansett så funker det ikke å synse på symptomer når du har så alvorlige feil ellers i forstillingen. Men men hvor langt har den bilen din gått? Jeg spør fordi jeg vuderer å koste på en 525xd som har gått 115.000 km, dempere og tårnlager, men vurderer også casterstag.
  12. Kommer an på om det er brudd eller kortslutning, men uansett hør på Otis! Jeg antar du bor et sted med mildt vintervær om du får fyr på den med 5/6 glødeplugger nede for telling xD
  13. Flott å se BMW høyt oppe, men jeg sliter med å ta slike "undersøkelser" seriøst. Liker Dekra sin statistikk best, der de skiller på alder, kjørelengde og modeller. Angående Lincoln så Google "doug demuro lincoln", se gjennomgang av Navigator interiøret og utstyr. Ser sykt bra ut, men kan hende den har bladfjærer bak.. :D
  14. Har muligens blitt delt før, men veldig spennende likevel. Jeg er glad BMW er med der, for kortere ladetid er like viktig som lengre rekkevidde. https://www.bmwblog.com/2018/12/13/bmws-research-project-fastcharge-launches-450kw-prototype-station/ Edit: Endret kilde til en med mer BMW fokus
  15. Noen bilder av motor ferdig montert og så selve motorskifte. Vanskeligste for meg med motorskifte var å få på eksosmanifolden på venstre siden.
×
×
  • Opprett ny...