Gå til innhold

Gustav C.

Medlem
  • Innholdsteller

    664
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Gustav C. vant dagen sist Januar 25 2014

Gustav C. hadde mest likt innhold!

Om Gustav C.

  • Bursdag 08/02/1988

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hamar
  • Interesser:
    E38 740i

    x E39 528i
    x E87 118d
    x E60 525d
  • Kjøretøy
    E61 og E38

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Norsk 1999 740i med orignal M-sport pakke selges, VF30470. Gått 250.000 km. EU godkjent og starter alltid. Jeg har eid den siden 2015 og har vært bil nr 2 siste 6 åra. Utrolig flott interiør lyst grått skiff og M-kontur stoler. Ser man bort i fra normal slitasje på førersete og ratt, så er interiøret å anse som strøkent. Motor ble skiftet av meg for noen år siden og har gått 20.000 km mindre enn karroseri. Denne fikk da nytt registerkjede, overhalt vanoser og nye solonoider. Tank, bensinpumpe og alt av slanger frem til motor rom har blitt skiftet. Ny brukt ABS pumpe og ny starter har den fått. + mye mer jeg ikke husker (har perm). Denne fikk nye olje på diff og automat i 2016 og jeg har gitt den årlig oljeskift. 1 år gamle continetal sommerdekk på 19" BBS splitfelger. Vinterhjul har ikke vært brukt siste årene annet enn til vinterlagring. Goodyear fra 2015, men de står på originale smidde M-Parallel 18". Kjente problem: Venstre passasjer el-vindu fungerer fint, men ikke 1 klikk auto helt ned funksjonen. Opp går fint på 1 klikk. Kassettspilleren spiste en kasset. Og etter at den ble motvillig returnert har jeg ikke stolt mer på den. Problemet her er RUST. Ingen av jekkfestene har gitt etter, men det er synlig rust på begge hjulbuene bak, begge fremskjermer, karroseri under bakluke, bensin lokket, tegn til noe over frontruten også la oss ikke glemme alle 4 dører. Eneste positive jeg kan si her er at selve bakluken er importert fra spania, lakkert og montert på bil. Så den er rust fri! I tillegg har jeg 2 stk originale fremskjermer og 4 stk rustfrie spanske brukte dører liggende. Jeg legger den ut her av 2 grunner. Jeg tror denne delen av formuet er helt død og jeg vil egentlig ikke selge den. Også er verdien på denne bilen så lav at finn annonsekostnaden tar en stor del av kaka her. Så starter litt rolig her også får vi se hva jeg gjør om jeg ikke får napp. Bilen er lokalisert i Hamar. Er du interessert i et prosjekt, bilder osv. ring meg -> 922 13 689 (10:00 - 20:00). Utstyrsliste kan søkes opp med: DF87864
  2. Trekker du til når hjulet henger og deretter senker hjulet ned så dras foringen i stykker. Skal bare monteres løst og trekkes til med moment etter at hjulet er på bakken og bærer vekt. Perfeksjonistene monterer bolt og mutter løst, senker bilen, kjører den frem og tilbake, før de derettter trekker til med rikig moment. Hvis du alt har gjort alt etter boka og den fortsatt bare varer 1000 km, så hadde jeg vurdert original del. Lemforder was the shit, frem til de også begynte å produsere deler i Kina
  3. Den generasjonen 6- og 7-serie er ikke kjent for å være de peneste, hverken da eller nå. Men! Er jo fete* biler helt klart 😁
  4. Noen som tør for morro skyld å komme med en reell verdi estimering på denne? Alle disse M760i bilene er loaded. På Mobile.de ligger prisene fra 41.000 euro og oppover ganske tett, men da har de gått over 100.000 km. Nå viser jeg kanskje stalker tendenser her, men å følge med på fete biler og hva de ligger ute for har alltid vært en hobby. Hadde denne hatt blank lakk og vært priset mer fornuftig så hadde jeg gladlig tatt verditapet på den i 2-3 år! Tidligere salgsannonser på samme bil opp igjennom tidene: https://www.finn.no/mobility/item/253830409 https://www.finn.no/mobility/item/244401975 https://www.finn.no/mobility/item/225021325 https://www.finn.no/mobility/item/183762916 Hvis eieren er bimmers medlem og leser dette: Så beklager!fet bil mann
  5. Skjønner ikke bruktbilprisene på entusiastbiler i Norge. Har jeg lyst på de så står enten prisen stille eller så stiger de i verdi, men svært mange annonser forblir usolgt. Basert på mobile og cars&bid så følger ikke prisen i Norge trenden andre steder. Eneste jeg ser som gjør Norge AS spesielt er avgtiftene og NOK. Så antar det har vært en gradvis avgiftsøkning siden 2018 samtidig som at norske kronen gradvis har tapt seg. Veldig pen bil, bra bilder og ærlig annonse. Pluss for begge de lekkreste felgsettene jeg kan tenke meg til E34. MEN: km stand er høy, motor er modifisert/uorginal, tidligere kollisjonsskadet, ikke rustfri (men nylakkert i 2019?!?), køddet med vin, importert, mangler historikk, den fusker, ac defekt også er prisen satt til det absolutt dyreste jeg har sett en E34 M5 til noen gang. Så kjære sdhild99 hva fikk deg til å verdsette bilen til 599.00 nok? Er prisen satt kunstig høyt fordi du har tenkt å møte potensiell kjøper halvveis kanskje? Jeg innser at jeg er et rasshøl sammenlignet med resten her som skriver dette svart på hvit. Har hatt lyst på M-bil i 20 år, men aldri eid en selv. Så ta det jeg skriver med en klype salt, anse meg som en blakk useriøs bygdetulling som har fått i seg 2 bjørner og viktigst av alt, ikke bli fornærmet! 😄
  6. Porsche har de høyeste marginene, så logisk å tenke at deres listepris er lengst unna sannheten 😬
  7. Stusset litt over det selv, blir spennende å se hva denne får for: https://www.auksjonen.no/auksjon/bruktbil/2023_BMW_I40_M50_HENGERFESTE_HEAD-UP_360-KAMERA_LASERLYS_HK/472455
  8. Da blir denne et alternativ plutslig: https://www.finn.no/mobility/item/319628464 260K for en 2.8 Coupe vs 340K for en M Roadster. Jeg kan forstå at han har slitt med å selge den.
  9. Oi, det må jo være en bra deal? Manuell, lav km og på starten av våren! Jeg velger å filtrere vekk det amcar hjulsettet😁
  10. Kan noen forklare meg hvorfor den ligger over listepris på en ny loaded M5 Touring?
  11. Alle Alpinar er ikke automatisk legender, men de er sjeldne. Kun de som overgår eller matcher M versjonen som får legende status (hos meg*). Type E34 B10 og E38 B12 er gode eksempler. Alpina B5 Touring LCI er per dags dato min drømme bil, fordi M5 Touring ikke var en greie: Pre LCI B5 har det "pålimte styling kittet" Alpina pleier å ha. Ser ut som noe som er ettermontert på en ribba base model, som jeg ikke alltid like fan av. Dette er grunn til offentlig henrettelse nå, men på de eldre så det bedre ut og det er min mening! 🤐
  12. Helt riktig å ha is i magen. Annonsere man en 2014 M550d til 440K, bør bilen være svært velholdt. Egentlig noen år nyere og hos en forhandler i tillegg! Jeg setter verdien på den til 350K. Den er bra utstyrt, lav km stand tatt alder i betraktning, men mangler originale felger (M550D hadde noen egne felger som er sykt fete). De fleste blir idioter når de skal selge egne biler. Tror de sitter på gull som stiger i verdi. Jeg mener auksjoner gir en bedre pekepinn mot realistisk salgspris som privat, enn hva lignende annonser ligger ute for på finn hos seriøse forhandlere. Målet må være å selge bilen, ikke ha den i oppkjørselen med løpende utgifter på finn og forsikring i 6 måneder.
  13. På andre siden av dammen og ikke på finn (beklager off-topic), men original manuell E60 M5 https://carsandbids.com/auctions/KmJL6jYe/2008-bmw-m5?ss_id=4db7f43e-387d-47cb-b61f-43bfb222b3bd&ref=lr_1_1 Frakt er ikke billig og jeg antar den i hverfall trenger rådelager, clutch og nye dempere bak 😁
  14. R6, Touring, ACC, Adaptive led lys, komfortseter, oppgradert anlegg og km stand under 150.000 km er mine krav nå fortiden. Jeg ser på fra 2014 og oppover. En 530d F10/F11 som bikker 400.000 solgt av privatperson virker stivt priset i mine øyne. Lav km stand burde ikke trumfe over 535D/M550D og blir for liten prisforskjell opp til G30 530d. Ikke glem at M5 F10 går for 500K nå så at han skal få 430K er urealistisk. Jeg hadde send selger linken på den over, nevnt at den gikk for 340K i fjor også lagt inn bud på 300-340K avhengig av hva som har vært skiftet nylig og tilstand på hjulsett osv. Han sier garantert nei, men etter null respons så i en måned eller 2 så kan det for hende han ringer deg opp igjen 😁
  15. Beklager å vekke en gammel død tråd, men snublet tilfeldigvis over denne nå Jeg har mine biler leeeenge, derfor skifter jeg årlig på motor (under 10K km på 2 biler), hvert 6. år/80.000 på automat. Litt usikker på oljeintervall på diffrensialer for non M biler. Hva tenker folk om det? E61 fikk jeg verksted til å skifte olje på differ og transfer-case på 125.000 km. På E38'n skiftet jeg olje på automat og diff da jeg kjøpte den, 225.000 km. Innser nå at det har gått 10 år og den nærmer seg 250.000 km. Så må kanskje vurdere å ta et skift på automat og diff igjen.
×
×
  • Opprett ny...