Gå til innhold

KireS

Medlem
  • Innholdsteller

    889
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av KireS

  1. Gratulerer med en fantastisk drømmebil!
  2. I følge BMW Norge skal alle 2015 modeller ha 4G. Så de hadde uttalt seg på en eller annen nettavis
  3. BMW finans var vel ca 5000 inkl mva mener jeg å huske. Ligger nok rundt omkring der
  4. Nei, eneste er etableringsgebyr når ny eier inngår ny avtale.
  5. Hadde en F31 og det er ikke mye forskjell på bakseteplassen i den og en F11 med komfortseter hvertfall. Bagasjerommet i F31 er ikke veldig mye større enn E46'en vi hadde, men bakseteplassen var mye bedre. Har du råd til F11 så gå for det;)
  6. Ser dere diskuterer BMW vs billigere biler. Vi hadde en 2013 316dt som vi leaset(heldigvis). Denne kostet rundt 500k ny. Trengte en bil til så vi kjøpte en ny octavia stv 4x4 som vi fikk med gode rabatter for 325k. Vi endte opp med å bruke octavian når alle skulle på tur pga mye bedre plass og 4x4. BMW'en var selvfølgelig mye bede på kjørglede osv men er det verdt nesten 200k? ikke i det hele tatt. Bmw'en ble solgt. Skulle handle ny bil til meg og nå har jeg bestilt en ny golf GTE, gleder meg voldsomt til det! Den ble billigere enn en 116d, da var valget lett. Er veldig glad i BMW men koster mye hvis man skal ha nytt, skal ha BMW igjen men ikke enda.
  7. Gratulerer med fantastisk bil!
  8. Jeg hadde nok gått for en 520 med 190hk. Fungere veldig bra til hverdags. Er lett for andre å foreslå 530 når der er andres penger
  9. Flott bil du har! Ikke mange igjen av disse i så god stand. Men bruker du ikke f10'en noe særlig? Jeg hadde heller brukt den til hverdags og spart på denne flotte E34 du har, de vokser ikke på trær lengre.
  10. Gratulerer med en fantastisk bil!
  11. Hvor får du spesifisert at du skal ha med den motoren? Er det nye cts?Har selv booka nye Suburban til sommern
  12. Fy søren det var et heftig verditap i følge forhandlern! Men den bilen er jo verdt 100k mer hvertfall vil jeg tro. Du får bare beholde den slik at tapet ikke blir realisert
  13. Huff, da frykter jeg at de kommer med samme design i neste femmer også! Likte designet veldig godt da jeg fikk min F31 men har blitt gammelt og kjedelig fort synes jeg. Interiøret på F10/01har derimot holdt jeg veldig bra og er favoritten når det kommer til interiør
  14. Helt rå bil!
  15. Er flere eiere av i3 Rex i USA som har hatt store problemer og noen har fått BMW til å kjøpe tilbake bilene. Er visst Rex motoren som tar kvelden så vidt jeg har skjønt. Ikke i like stor grad som Tesla selvfølgelig men ingen er feilfrie.
  16. Men trenger man ryggekamera på ei litta 3 serie? Greier meg helt utmerket uten det på min.
  17. Jeg ville hatt tonede ruter pga utseende og funksjon. Med barn baki er det veldig greit å ha. Men skjønner at du må sette en strek snart på utstyr, baller veldig på seg når man begynner å krysse av på lista
  18. Gratulerer med nok en fantastisk bil!
  19. Gratulerer med en tøff og annerledes bil. Har litt sansen for den der, tror jeg må prøvekjøre den en gang.
  20. Siden du allerede har lagt på HiFi tror jeg valget mitt ville vært head up
  21. Hvis du skal ha lån på bil så er det jo selvfølgelig best å ta det på huset. Må bare passe på å betale ned bilen som minimum tilsvarer verditapet på bilen.
  22. Mitt regnestykke var med lik km antall. 30k i året. Noen leasing avtaler er forferdelig dyre mens noen kan være gunstige så må vurderes. Men det er klart at det bør være en forutsigbarhet på at du skal beholde bilen i tre år, selv om du kan kvitte deg med en slik avtale på finn noe flere gjør. Det å ta utgangspunkt i at noen kjøre lengre på privat eid bil vs leasing blir litt ute av kontekst her..
  23. Det å ha bil er ofte et regnestykke. det å se seg blind på enten kjøp av ny, brukt eller leasing være dumt. Vi hadde en e46 uten lån og når regnskapet ble gjort opp etter 2.5 år ble totalkostnaden nesten 4k i måneden når verditap og reparasjoner ble tatt med. Kapitalkost ble holdt utenom. Etter det valgte vi å lease en F31, det koster ikke mye mer totalt for en kliss ny bil. Da var valget sårende enkelt for vår del. Betaler mye heller renter på en ny\nyere bil enn reparasjonskostnader på en gammel. Skal også legges til at jeg skrur ikke selv så hvis man gjør det kan bildet bli annerledes.
  24. Var vel en god pris for en F11 535d? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50674768&searchclickthrough=true
  25. Joda, det er klart det går ann. Men litt heftig etappe:)
×
×
  • Opprett ny...