Gå til innhold

Are.

Medlem
  • Innholdsteller

    538
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

1302 profilvisninger

Are.'s Achievements

  1. Ja, med riktig kombinasjon av mellomaksel & giroverføring vil den fungere helt fint
  2. Da har bilen vært i dynapacken hos Gregosen lakk & tuning Endte opp på 747wnm/507whp@1,25kg(1,4kg ved moment toppen) Som mistenkt er turboen litt liten, så mottrykket skyter i været. Hadde også litt trøbbel med bensin/oljelekkasje, og at triggerangle virket å være feil. Mulig dette har en sammenheng mellom m50 triggerhjul på m54 veiv. Jeg er kjempefornøyd med både resultatet og servicen hos Gregosen
  3. På motorfestet / labben under innsuget
  4. Har plagdes en del med lekkasjer fra AN koblingene, men nå er alt endelig på stell. AN koblingen under innsuget som gikk til vakuumstasjonen hadde blitt støpt igjen når jeg holdt på med innsuget, så det ble en del skruing for å komme til Ting er ikke akkurat servicevennlig noe lengre.. Sommeren har omsider ankommet trøndelag, og i dag fikk bilen sin første vask på 3 år =) Har handlet maskin & polish, så nå er det klart for en skikkelig runde med korrigering av lakk =) Har satt av tid til bremsing i slutten av Juli. Fram til da er det litt småplukk som skal fikses, bla. ledningsnett til kjølevifte, pedalbryter til launchcontroll, montering av tåkelyker osv..
  5. Fikk endelig fyra den i dag Kortvarig glede, da jeg fikk flere oljelekkasjer (AN koblinger som ikke var tighte nok). Foruten dette gikk motoren pent, selv om afr på tomgang var rundt 10.5 Rakk ikke å se noe på dette før jeg måtte avslutte, å begynne og vaske rent etter oljesølet. En liten snutt: Stoppet rett etter dette når jeg oppdaget lekkasjen. Et par dager med finskruing og småjusteringer av map'et så er den klar for bremsing
  6. Det aller meste er fra Torshov. Noen av AN koblingene er fra ebay, type billigste sort. Var redd for at denne dagen skulle komme, men ja, jeg har en mørk fortid på mopedportalen 😅
  7. Det har gått en liten formue i slanger, AN koblinger og annet nips, men nå er bensinsystemet oppe og går. Fikk litt trøbbel med returen til bensintanken. Det ene armaturet hadde blitt tettet av en slangebit, som gjorde at jeg blåste opp surgetanken som en ballong når jeg starta pumpa Siden det ble en del fram og tilbake med demontering og bensinsøl ble det hardt å være lakk på surgetanken. Den forblir derfor à-naturel Er mer eller mindre klar for oppstart nå. Venter bare på lønn så jeg får kjøpt motorolje =)
  8. Er alle plussledninger på plass der de skal være? Jordingsledningene på plass? Mål med multimeter om du har 12v på innslaget på startern.
  9. Endelig helt ferdig med eksosen. Siden det ikke er plass til varmeskjoldene under, ble det bandasjering hele veien =)
  10. Litt mer eksosarbeid:
  11. 2x3" tut i rustfritt. Prøver å lage de ganske lik m3 stussene =)
  12. Er klar over det potensielle problemet med oljereturen. Tidligere var det sveist på et rør på skrå oppover, men sveisen var dårlig, og ting ble ikke tett. Kappet derfor av denne, og satte på AN koblinga. Skal prøve det som det er, men dersom jeg får problemer, blir det å montere en pumpe.
  13. Litt bilder fra monteringa i går. Stikkordet er trangt. Har også begynt med midtpotta og oppheng til den.
  14. Style 24 hjula passet uten tvil bilen best. Sitter som et skudd!
  15. Rustmelk, rustprimer, syre etc forsinker bare prosessen, det fjerner ikke rusta. Derfor vil det garrantert komme tilbake etter en stund. Brukte du noe form for grunning før du la på lakk? Beste metode er punktsandblåsing, epoxyprimer, grunning, lakk, klarlakk. Eller å skifte ut platebiten. Er det dobbel plate eller fals, er sjansen stor for at det ruster gjennomfra baksiden, uansett hvordan utbedring du gjør av den synlige rusta.
×
×
  • Opprett ny...