Neida, jeg blir ikke fornærmet. Det er dog vanskelig å gi et godt svar på det du spør om. Et forsøk på svar må vel være at mennesker er veldig ulike og vi vektlegger ting veldig forskjellig. Nå har jo du plukket ut det negative og fremhevet dette spesielt, og dersom man kun ser på dette isolert sett, fremstår det kanskje i overkant negativt. Hvis det er disse tingene man ønsker å fokusere på, kjøper man selvsagt ikke denne bilen. Da kjøper du enten en til 200 som du må bruke 200-250 i rustsveising og deretter lakkering på. Eller så kjøper du et samleobjekt som er langt langt dyrere enn min.
Dersom man ser på bilen i virkeligheten, har litt kompetanse til å skru selv, og er av typen som ikke synes servicehefte på en 33 år gammel bil er det viktigste i verden, så er det kanskje ikke så ille. Når alt kommer til alt, hvilke deler på denne bilen er det som drar nytte av servicen de første 20 årene? Ingen, absolutt ingen.
Da jeg kjøpte bilen i 2020 var det flere folk, både mekanikere og ikke, som tippet at jeg hadde betalt 400K for den. 5 år senere vil jeg si at bilen er bedre nå enn den var den gang. Den er i alle fall ikke dårligere. At man får noe prisstigning på en klassiker på 5 år er kanskje ikke helt urealistisk? Prisen er et utgangspunkt, som jeg erkjenner er noe høy.