Takk selv, i går ble en bra dag og muligheten til å prøve en M3 CS går inn i minnebanken som en fantastisk opplevelse. Når man til vanlig kjører Mondeo og Leaf, og det å kjøre moderne M-biler ikke er en daglig opplevelse, blir dette ekstra stas. Terningkast 6 🤩
Det er klart at både old school og new school bringer ulike ting til bordet som begge har sin sjarm på ulike måter. Til tross for 3.8L må E34 M5 piskes mellom 4500 - 7000, men til gjengjeld får man en fantastisk lydopplevelse, både i form av eksosolyd og innsugslyd når vinduer og takluke er lukket. 6-trinns manuell girkasse byr på muligheten for førerstyrt rev-matching og en tilfredsstillende følelse når det klaffer. Litt mindre presis styring bør man velge å anse som en sjarm.
M3 CS på sin side bringer til bordet en overflod av rå kraft. Dette er bilen som kan spinne hvor langt du ønsker dersom du velger å slå av antispinn, noe som selvfølgelig ikke finnes i E34. Godt hjulpet av to turboer er kraften tilgjengelig helt fra 1000rpm. I kombinasjon med moderne presis styring og kjeramiske bremser er dette en oppvisning i M-power og presisjon.
Takk for turen 🤩