Gå til innhold

sdhild99

Medlem
  • Innholdsteller

    166
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

sdhild99 vant dagen sist Oktober 10 2021

sdhild99 hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjøretøy
    1992 Bmw E34 M5

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sdhild99's Achievements

  1. Jeg fikk vel ikke akkurat mer lyst til å gå for en F90 etter å ha sett denne. Hovedproblemet på akkurat denne motoren er a spun main bearing (vet ikke hvordan jeg sier det på norsk), men videoen illustrerer også problemet med lekkasjer fra all staffasjen i midten av motoren ifm turboene osv. Akkurat sånne lekkasjer kan vel vanskelig forebygges med vedlikehold. Det hjelper neppe å bytte olje hver 5000km, det kommer til å lekke kjølevæske, olje osv. uansett. Er det noen som vet hvor all den sanden kommer fra når han drar ut innsprøytningsdysene?
  2. Et eventuelt kjøp av en nyere M5 er ikke noe som vil skje i nærmeste fremtid. Det ligger potensielt flere år frem Jeg er ikke på jakt etter F10 M5, men jeg har undret meg over alle Finn-annonsene med teksten "Ny motor" på disse bilene. Det var bakgrunnen for denne posten. Dersom det blir en nyere M5 i fremtiden er det nok en LCI F90 M5 som er det meste interessanne. Må finne en som er ny nok for LCI og en som ikke har den obligatoriske varslingen ved 1 km/t overskridelse av fartsgrensen. Jeg takler ikke sånne systemer så det blir aldri mer ny bil på meg. Den nyeste bilen jeg kan kjøpe er rett før disse systemene ble installert. E60 M5 er en kostbar bil å eie ja. Men du går jo eventuelt inn i det med åpne øyne
  3. Det finnes nok masse stoff om dette på nettet, men det kan være vanskelig å vite hva som er gode råd og hva som er direkte feil. Derfor er det interessant å diskutere dette her på forumet. Denne videoen virker ganske legit og dersom han har rett er det en forbedring fra ca 2019 og nyere fra "below average" til "average" for pålitelighet. Det er ikke akkurat veldig betryggende, hehe. Gammel eller ny M-bil er nok veldig kostbart uansett
  4. Klassisk Bmw-design! Smaken er jo som baken, men E34 i god stand er jo flott å se på etter min mening
  5. Takk for alle tilbakemeldinger! Dette var interessant, og det er nettopp slik forum skal fungere Joda, jeg liker godt F10 M5, men tror at målet må være en F90 Competition. Dette ligger nok fort 5 år frem i tid, og før det kan skje har jeg en E34 M5 jeg må selge. Er det noen som vet om motoren i F90 M5 er såpass utbedret etter alle erfaringene med F10, eller er disse like fullt plaget av de samme utfordringene som i F10 M5? Hot-V-konfigurasjonen som *MrB* nevner er vel vanskelig å komme bort fra. Et sted må jo de turboene få plass.
  6. Heisann! Jeg har IKKE Googlet. Jeg har heller lyst å diskutere litt på forumet her. Når man ser på finn.no på F10 M5 med S63-motoren, så er det utrolig mange annonser (sammenlignet med andre biler) som sier "Ny motor". Er det noen som vet hva hovedproblemet på S63-motorene er, som gjør at såpass mange har fått fabrikksny motor?
  7. Gi meg tilbake visere (nål) for speedometer og turteller any day !
  8. Merk frostrøyk på vann og henholdsvis myr i bakgrunnen :-)
  9. Takk selv, i går ble en bra dag og muligheten til å prøve en M3 CS går inn i minnebanken som en fantastisk opplevelse. Når man til vanlig kjører Mondeo og Leaf, og det å kjøre moderne M-biler ikke er en daglig opplevelse, blir dette ekstra stas. Terningkast 6 🤩 Det er klart at både old school og new school bringer ulike ting til bordet som begge har sin sjarm på ulike måter. Til tross for 3.8L må E34 M5 piskes mellom 4500 - 7000, men til gjengjeld får man en fantastisk lydopplevelse, både i form av eksosolyd og innsugslyd når vinduer og takluke er lukket. 6-trinns manuell girkasse byr på muligheten for førerstyrt rev-matching og en tilfredsstillende følelse når det klaffer. Litt mindre presis styring bør man velge å anse som en sjarm. M3 CS på sin side bringer til bordet en overflod av rå kraft. Dette er bilen som kan spinne hvor langt du ønsker dersom du velger å slå av antispinn, noe som selvfølgelig ikke finnes i E34. Godt hjulpet av to turboer er kraften tilgjengelig helt fra 1000rpm. I kombinasjon med moderne presis styring og kjeramiske bremser er dette en oppvisning i M-power og presisjon. Takk for turen 🤩
  10. Trolig en av sesongens siste kjøreturer. Pluss 10 og sol
  11. Rykende ferske photos. Sub 30 min siden ved posting
×
×
  • Opprett ny...