Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Otis

  1. Låsekasse eller wire som er ramlet av. Må uansett av med trekket. Hvordan du gjør det vet jeg ikke.
  2. Den var da alvorlig lav! Mulig å kjøre med det der? Bakkeklaring på 5 cm?
  3. Aktiv styring er sikkert fint. Ellers var det nok placebo ja.
  4. Ctrl C eller CTRL V virker helt fint. Men det er som Saltkjelen sier, ikke noe luft der nei. Og den hendelen nede på venstre siden av rattet er til active CC.
  5. Bildene var små.. Ser ikke detaljer.
  6. Har du reg nr til den bilen eller de siste 7 siffer fra rammenummer?
  7. kortsluttning snakker nok om Stop&Go CC.
  8. Ikke vet jeg. Det blir for avansert for meg. Men jeg kan ikke tro at det skal være mulig, for i såfall ville nok bilen ha vært ganske slapp/død, om ikke ventilene kan lukke skikkelig. Men utifra min lille kunnskap, så må det jo være tett mht utånding, som ikke skal være tett. Derfor bruker den olje, og derfor kommer det damp utav påfylling.
  9. Jeg kikket på delekatalogen til e92 og kan ikke se at det finnes OEM med luft. Vi snakker om luft på understellet ja? Og ikke noe annet?
  10. Helt enig med deg, Reef89. Jeg er uansett bekymret for å måtte ettermontere et slikt system å måtte forholde seg til. Ihvertfall mtp at jeg allerede har et slikt tilsvarende system. Det neste blir vel at vi må fylle med nitrogen i stedenfor luft.
  11. Har det ikke vært diskutert før at billige turboer fra feks ebay og finn har laber kvalitet? Kinakopi eller noe? Ikke anbefalt å montere.
  12. E92 kom vel ikke med luft som opsjon. Det må jo være ettermontert. Og dermed kan hvert system være forskjellig fra det andre.
  13. Høres ut som en plan. Dexron 3 er uansett bakover kompatibel.
  14. Kan det være tett en annen plass? Har du sjekket om den ånder ut av vhs når det er av?
  15. Dexron 3 passer uansett og er semi syntetisk eller full syntetisk utifra hva jeg forstod på Internett.
  16. Er ikke veivhusventilasjonen sin oppgave å forhindre utlufting fra oljepåfylling bla? Dette har jo vært pratet mye om på m54 bensin.
  17. Høres bra ut at bilen er fikset på. Men hvordan er prisen, som West320ci, sier og er det noe rust eller bulker?
  18. Ikke skifte til en annen type olje. Det er jo en gitt spesifikasjon på den oljen du skal bruke. Men jeg mente at du heller skifter olje da den kan være gammel.
  19. Otis

    BMW dieselmotorer

    Motoren heter vel M57-TUD30, tror jeg. (Pleier å rote med modellnavnet litt.) Men det er kun i LCI av e61/e60. Brukes også i E9x. De har ikke swirlflaps, og er generelt en god motor. Ikke det at de andre er noe dårligere, men det er mindre som "pleier" å gå i stykker.
  20. Synes det er et rart spørsmål. Hva er byttet sist, og når er sist? Er du usikker på alt sammen, så skifter du pollenfilter, olje filter med olje, luftfilter, dieselfilter, veivhusventilasjonsfilter. Sjekk tilstanden på multireima. Om du skifter multireima, sjekk slakke i reimhjulet på veiva og alle andre hjul. I samme slenge kan det være greit å skifte, kjølevæske og termostatene, de pleier å bli dårlige over tid. Kjølevæske har 2 års intervall. Da kan du også ta bremsevæske, siden den også har 2 års intervaller. Vannpumpen, løpehjul og dynamo, servo pumpe skifter du kun ved behov. Når du skifter bremsevæske, så sjekker du dreneringshullet under BKF, om e46 har det.
  21. På min forrige e39 520d så merket jeg enorm forskjell på før og etter rens av innsug. Det var nesten som en helt ny motor. Den ble turtallsvillig (så bra som den kan bli!) og trakk veldig bra.
  22. Høres rart ut at den skal lekke der nede allerede nå. Men det kan såklart hende. Uansett får du jo vite mer i morgen da.
  23. Beklager. Min feil. Blanda med en annen bil. Ser nå at de er en del. Men du kan jo sjekke hvor lekkasjen kommer ifra, eller utelukke, om du tar bort innerskjermen og ser opp mot påfyllingsrøret.
  24. Du trenger ikke ny tank. Påfyllingsrøret er jo mulig å skifte ut.
  25. Soting er pent synes nå jeg. Pluss at man slipper inn mindre sol på seg selv å interiøret. Det er dog ikke lovlig å sote framfor B stolpen.
×
×
  • Opprett ny...