-
Innholdsteller
1346 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Toastjern vant dagen sist Oktober 4 2014
Toastjern hadde mest likt innhold!
Om Toastjern
- Bursdag 09/26/1990
Contact Methods
-
MSN
klevengen_90@hotmail.com
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Hadeland, Oppland
-
Kjøretøy
E39 M5
Toastjern's Achievements
Newbie (1/14)
55
Nettsamfunnsomdømme
-
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Har ingen oppdateringer egentlig, har bare tatt et bilde i vaskehallen hvor fargeforskjellen på panseret vises godt.. Må slutte å vaske i den hallen, blir dårlig av å se på 🤢
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Ja, jeg synes det er litt væl fjortis også 😅
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Toastjern reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Jeg kunne ha gått for treverket selv, men har svarte stoler med hullete alcantara over m-mønster stoff, og da vil jeg gjerne ha svarte/mørke lister. Var en tid jeg hata treplater, men noen ganger gjør det seg 😅 begynner å bli gammal ?
-
Var i bryllup hele forrige helg, så bildene utgikk med høy promille 😅 Neste prosjekt blir å få ordna listverket inni bilen. Disse er foliert til en carbon look, men har lyst på sort høyglans.. folien har slept flere plasser, så har revet av litt alt. #utålmodig. Også har jeg veldig lyst på en Eonon spiller 😬
-
BjornarHS reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Takk for det Ja, ble overasket på vei hjem hvor lite forbruk den hadde på pen kjøring. Fikk den helt ned til 10,1/100km. Dette er inkludert litt kappkjøring med en ny 640i 😬 Fortsatt en veldig god og behagelig bil å kjøre til tross for at den er 20år gammel 👍🏻
-
T.H.O reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Skulebollen reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Toastjern's "nye" E39 M5
-
Tenkte jeg skulle lage tråd om bilen, siden jeg har eid den en stund nå og har blitt presentabel 😅 Er da en 1999 modell, som har gått 158000 per dags dato. Kjøpte denne litt på impuls i september i fjor, da muligheten var der. Slik så den ut da jeg hentet den. Første jeg gjorde var å oppdrive et originalt panser som jeg fikk lakkert. Forrige eier har da blandet en egen farge, og en scan av fargen bestemte at BMW's egen Sophistograu (mener jeg den het) var beste match. Er overhodet ikke fornøyd med fargeforskjellen 😬 Deretter byttet jeg batteri, da det ifra biltema var søppel og ikke holdt på strømmen lenger enn to døgn. Nytt 110Ah Euroglobe ble montert og har ikke hatt strømproblem siden. Så handler jeg nye felger (replika felger er jeg redd). Men siden Rohana felgene er så jævla seige å få solgt, så hadde jeg ikke penger til ekte BBS hjul denne gang. Ble montert 5mm spacer bak og 15mm foran for å det litt mer ut. Men vil kanskje ha mer, hehe 😅 Har også montert led i tåkelysa og bytta til oransje pærer til blinklys rundt om, da jeg synes det er penere enn hvite. Pluss at det var feil på PKK, hehe. Kommer mer bilder ila helgen tenker jeg.
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Du gjør det helt feil!-tråden
-
-
Toastjern reagerte på et innlegg i et emne: Du gjør det helt feil!-tråden
-
Hei! Legger da ut E30'n for salg i håp om at noen med litt peiling vil ta vare på den. Kjøpte bilen i Mai, 2014.Og har kjørt rundt 10.000km med den siden da, 6000km av disse er med M52B25 ifra E36 323i. Regnr: RF31678 Bilen ble godkjent ombygd med M52B25 motor og EU godkjent torsdag den 13 September i år. Bilen ble regget ned til 4 seter. Alle nye opplysninger om motor og sitteplasser finner på Vegvesenet sine sider alt. KM stand pr 16.09.2018 229900. Fulgte med 2 speedometer når jeg kjøpte bilen, så har null peiling på faktisk km. Lite/ingen servicedokumenter. Må på EU igjen til neste år, men den bør gå igjennom med null feil, da det ikke var noe galt med den denne gang. Bare bytta bilbeltet baki, sjåførside. En pære til sprederne, og varseltrekant som mangla. Kort oppsummering av deler brukt i ombygging: M52B25 motor, kjøpt fra Koed, KM stand da: 156.000, motoren har nå gått 162.000KM. Går bra. Bananmanifold ifra Koed, fra TA Technix, også godkjent i vognkortet. (mtp på støy). Hjerne ifra E39 523i, chippa og fjerna startsperre(EWS), kjøpt av Eirik Viste inne her på bimmers. M20 til M50 adapter ledningsnett fra Garagistic, https://store.garagistic.com/BMW-E30-M50-S50-wiring-harness-adapters Ny LMM ble montert, med luftfilterboks og filter fra E34 m/M30 motor. Motorlabber ifra E36, motorputer fra E28 535i, bunnpanne fra E34 m/M50 motor. Nye pakninger til bunnpanne osv. 5 trinns girkasse fra E34 525i, her sitter det helt ny clutch og ny slavesylinder. Virker veldig tight og fin, ingen skraping i noen av gira. BKF fra facelift E30 325ix, med liten bremsevæskebeholder fra 2002tii montert på støtdempertårnet. JoM Coilovers, også godkjent i vognkortet. Orginale E30 325i bremser var godt nok til ombygg, montert skivebremser bak. Her ble det bestilt nyrenoverte kalippere foran og bak fra GS/Koed i 2015, montert i 2016. 51mm fjørbein foran. 14" el vifte fra SPAL, med justerbar viftekontroller fra QSP. Montert bryter i kupeen som ser veldig anonym ut, egen sikring i hanskerommet. Helt ny startermotor Ny bakpotte fra TA Technix i 2015/2016, husker ikke helt. Står på kvittering. Har kvitteringer på motor og det aller meste, samlet rundt 28-30k. Masse nye smådeler og deksler, slanger, koblinger, rør, nye plugger, blir for mye å ramse opp. Andre ting som er byttet: Kamaksel sensor Veivaksel sensor Begge lambdasonder er nye Olje og oljefilter ble byttet Ny vannpumpe følger med (har ikke hatt tid til å bytte) Dysene var tette og har fått nye mikrofilter. Har blitt testet for flow etter, og er bra. Ble også sjekket montert i bilen for å bekrefte at de gir bensin som de skal. Batteriet ble flyttet baki. Masse bremserør baki ved bakaksel/diff ble byttet i 2015. Noen av disse er leie å komme til og få byttet. Heeelt sikkert noe jeg har glemt å nevne. Så over til bilen selve bilen. Interiør. Ganske strøkent interiør, ingen hull eller rifter i noen av setene. Ser jo kanskje litt sliten ut noen plasser, men det er jo som sagt en gammel bil. Sportstoler i stoff. Ingen sprekker e.l. i dashbordet. Ikke noe sig i taktrekket, men den harde biten framme ved frontrute, der har trekket slippi litt, men det er en enkel sak å lime opp igjen.(Se evt bilder) Midtre beltet baki er kappet vekk, da bilen ble regget ned til 4 seter. CD spiller med Bluetooth, Aux kan kjøpes og trekkes ut hvis man vil det. Ikke DAB på denne. Lakk/karosseri. Her trenger bilen mest omsorg de nærmeste årene. Bilen ble hellakkert i 2012 engang, i en Volvo farge jeg ikke husker navnet på. Fortsatt veldig pen i lakken. Ikke vinterkjørt siden den gang. Stått i garasje under mitt eie. Det er kun to, veldig små bulker jeg er klar over. En på panseret og en på sjåførdøra (nederst mot kanalen). Bilen er fri for alvorlig rust på de kjente plassene. (Foran støtdempertårna, under gulvteppet, jekkepunktene er fine og solide ennå). Litt overflate ved gjennomgangen til bensinrøret ved ryggen i baksetene. Begynner å komme litt rust i hjulbuer, langs kanten under kanalene og framskjermene, bak framhjula. Litt på det ene hjørnet på framfanger. Dette bør fikses innen kort tid, spesielt under langs kanalene. Men er ikke noe farlig mtp jekkepunktene ennå, det ser litt stygt ut fordi det ikke alltid har blitt brukt kloss i mellom kanal og jekk. Etter å ha kjørt bilen i tungt regnvær tar den inn vann ved baklykta på sjåførsiden, dette er det eneste stedet den tar inn vann. (Dårlig pakning til baklykta). Der har det da fyllt seg opp til det punktet hvor original jekken har liggi i vann og spredd rustfarge i hele brønnen på den siden. (Skal prøve å huske å ta bilder av dette og). Motor/drivlinje: Motor går kjempebra gjennom hele registeret, ble enda bedre etter jeg bytta veiv og kamakselsensor. Motor sliter på tomgang, noen ganger går den fint, andre ganger ikke. Mistenker gåen tomgangregulator, da den som satt der var dårlig og en brukt en ifra Koed ble montert. Får for mye bensin. Diffen er en 188mm diff med 4.45 i utveksling. MÅ BYTTES i nær framtid, denne uler og lager litt lyd ved enkelte tilfeller i lav fart. Finnes nesten ikke E30 som ble levert med denne type diff, så regner med den er ifra E28 eller har fått bytta innmat. Usedvanlig kort i gira, tar i gang på 2. gir og er som å kjøre en supermotard. Toppfart på rundt 170km/t i 5. gir på turtallsperre. (Ble annen utveksling på girkassa når jeg byttet og tenkte overhodet ikke på dette). Har blitt anbefalt diff med utveksling på rundt 3.64 / 3.46 / 3.23. Girkasse er det ingenting galt med. Radiatoren fungerer feilfritt, men den tjukke påkoblinga øverst til vannslangen er knekt så det sitter to slangeklemmer på den. Men den har ikke hoppet av for meg. Følger med en del deler som kan være kjekke og ha. Både brukte og nye. Begge hjulsettene som er avbildet følger med. 16" x 7,5" Replica Borbet felger med ET 20, ok sommerdekk, det ene dekket er skeivslitt pga gal spissing. 15" MiM vinterfelger med 7årgamle piggfrie vinterhjul. (Ble brukt til godkjenning, anbefales IKKE å bruke disse, verken om sommeren eller vinteren). På sommerfelgene sitter det 10mm spacere foran med lengre bolter foran, 20mm skrudde spacere bak. Spacere fra H&R. Følger med to nøkler. Masse papirer. Fri omreg. Skiltene må hentes på Hønefoss Trafikkstasjon. Dette kan jeg gjøre en dag eller to i forveien ved kjøp da jeg jobber i Hønefoss området. Bilen kan besiktiges når som helst, prøvekjøring er mulig. Kun rent salg, er ikke interessert i noen andre biler da jeg har nylig kjøpt E39 M5, er heller ikke interessert i mc'er, snøscootere eller andre leketøy som bytte. Bedre bilder kommer i løpet av uka. Motorrommet er ikke likt som bildet under, er ikke åpent filter der eller tårnstiver. Send meg helst mail, om det skulle være nødvendig ring etter 1530 i hverdager. (Svarer jeg ikke, send sms om at det er angående bilen). Mail: klevengen90@gmail.com Tlf: 97678813 Mvh Mads K
-
M-jakob reagerte på et innlegg i et emne: 1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..
-
HalvorK reagerte på et innlegg i et emne: 1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..
-
1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..
emne svarte i Toastjern sin Toastjern i Bilder og filmer / Show-off
Bilen ble i dag godkjent ombygd, og kommer mest sannsynlig for salg.. Noen som har noen ideer om hva jeg kan sette som pris? -
1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..
emne svarte i Toastjern sin Toastjern i Bilder og filmer / Show-off
Sliter litt med at bilen er lite brukbar med diffen som sitter i.. Under ser dere et bilde av rpm når jeg ligger i 5. gir ved 100ish km/t. Hva passer best av differ som er lette å bytte? Nåværende utveksling på diffen som sitter i er 4.45 Roterte hjul 10 ganger - begge hjulene gikk samme vei - mellomaksel roterte 44,5 ganger, noen som kan bekrefte at det er riktig? Bilen er jo nesten ubrukelig med dette oppsettet, akser noe jævli voldsomt da 😛 Ser jo det på diff tagen at jeg har en 188 diff som sperrer, med 4.45 utveksling.. Men ingen E30'r ble levert med den type diff? Bytta veivakselsensor og kamaksel sensor i går, og nå går bilen reint på tomgang og under 3000rpm, noe jeg slet med en stund. Så jeg bestilte time hos SVV (forhåpentligvis den siste).. Så den blir godkjent. Jeg har retta opp i de manglende han påpekte første gangen. Har time den 11 Juli.. Påpek jeg fikk sist gang: Uoriginalt luftfilter/boks (kom med åpent) Bilbelte i midten måtte demonteres (pga ned reg. til 4 seter) For lav foran Fjører bak som ikke var en del av senkesettet jeg prøvde å godkjenne -
Ståltagen bekrefter at jeg har en 4.45 diff, og den sperrer.. Noen som vet hva slags biler ble levert med slik diff? Er åtte bolter på baklokket, så er vel en 188 diff også? Edit: greier ikke å finne ut hva slags bil denne kommer fra, er nok no ombygd hybrid diff, da jeg vet mye annet fra andre bmw'r passer med litt skruing.. 😛
-
Hei! Jeg har byttet ut den gamle m20 motoren, da den nesten rasa. Satte nedi en M52 motor, og den fungerer helt fint nå.. Men jeg byttet samtidig girkasse, noe som har kødda til med utveksling. Jeg antar annen utveksling på girene da kassa er ifra en E34 525i.. Helt nederst sere dere et bilde av rpm når jeg ligger i 5. gir ved 100ish km/t. Hva passer best av differ som er lette å bytte? Nåværende utveksling på diffen som sitter i er 4.45 Roterte hjul 10 ganger - begge hjulene gikk samme vei - mellomaksel roterte 44,5 ganger, noen som kan bekrefte at det er riktig? Bilen er jo nesten ubrukelig med dette oppsettet, akser noe jævli voldsomt da :p Takk for evt hjelp.