Gå til innhold

oledra

Medlem
  • Innholdsteller

    1050
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Bosted:
    Lauvstad/ Volda
  • Interesser:
    Bil, sykkel med og uten motor. Certina vintage klokker.
  • Kjøretøy
    BMW E34 520i-540,e39 523i

Nylige profilbesøk

2982 profilvisninger
  1. Vart litt skuffa i går då det viste seg at bakseteryggen på den siste ankomne viste seg å ikkje passe i bilen. Skulle hatt heil rygg. Ryggen mangla alle fester, skrua den fast og både humøret og inntrykket vart bedre. Nakkestøtter mangla også stengene til feste. Rensa og behandla interiøret og det er no reint og ser bra ut. skal til Sarpsborg i helga å hente en motor, så om nok en har en heil bakseterygg med nakkestøtter så ta kontakt.
  2. Høstferie og skikkelig dritveir. Samling og oppstilling av e39. Ny i rekken er ein sedan Individual Originalt svartsportskinn.el.rullegardin bak. M ratt.Sportsunderstell. og ein flott blåfarge. Knust m.fanger. Første vask. Trur den har originale m5 felger. Nåken som he ein m52b20.b23.b25 til salgs.
  3. Takk, Greit, Er for å teste.😊
  4. Går det åbytte lysmodulen fra en tilsvarende bil? Må denne evt kodes om? 🙂
  5. Har prøvd å søke her men finner ikke svar. BMW e39 2,3 touring 2000 Kjøpte en utslitt e39 da jeg såg en brukbar bil bak alle feilene. Lettere å si hva som ikke er galt enn det som er galt. Skal nok fortelle mer om denne senere. Det jeg trenger hjelp til er lys i speedometer og turteller, alle andre lys virker. Sikringer virker å vere i orden. (tror det var 15,24, og 40) Har prøvd med annet speedometer og samme feil. Varmeapperat blåser men blåser bare ned på alle innstillinger. Gir god varme og blåser godt. Noen som har et tips som jeg kan prøve.
  6. Da har det gått ein heil sommar og lite aktivitet her. Skulle berre nyte E39`en men vart lite tid til det denne sommaren også. Skulle ein liten tur til Sarpsborg på ettersommeren og traff akkurat den veka det var flom. Startet bra med rute over Trollstien som er kjempefint. Kom ikkje lenger en til Dombås så var vegen stengt i alle retninger. Overnatta på hotel der og bestemte neste dag å snu og reise heim. Da startet problemene som egentlig bare var en bagatell. Viftereima tok kvelden. Parkerte bilen og ordna ny reim, som skulle fikses om helga.(reiste heim frå Dombås til Volda) Neste helg for å reparere og oppdaget da at vannpumpe var gåen. Prøvde å bytte reim å kjøre litt men gikk ikkje. Tok da bilberging som kjørte bilen til Otta. Nytt forsøk med tur til Otta for å bytte Vannpumpe og viftereim. Denne gang ordna det seg og bilen kom heim. Litt problem då bremsekraftforsterkar vart full med vatn. Utenom dette har bilen virka fint😀
  7. Takker for svar, skal prøve dette.😀
  8. Hei. Har samme greia på min e39. Problemet kom nå ved vask av bil. Surkling når jeg trykker inn bremsepedal med påfølgende motorfusk og hvit eksos, ender med at motor stopper. Går fint etter en stund og kan provoseres fram med pumping på bremsepedal. Finnes en løsning?
  9. Da har her skjedd en del. Etter at Statens vegvesen ikke ville vere med på planer om flytting av tilhengervekt fant jeg ut at jeg bare måtte få bilen kjørbar da den har stått registrert og forsikret fra desember. Startet med å få ut den knuste motoren og skulle flytte over deler som manifoil og innsug samt ledningsnett til motoren som følgte med bilen. 2.5 fra e39. Fant ganske raskt ut at dette ble en stor om ikke umulig jobb. Fant en brukbar motor i Svarstad som var fra akkurat samme bil som min. Skulle passe og passet rett inn. En hyggelig selger som tok turen og møtte meg i Hønefoss for salg. Dette gjorde at jeg slapp å kjøre 3 timer ekstra. Turen tok 7 timer hver vei med henger på slep. Men vel vert turen da motor var plug and play og startet på første forsøk. Har nå testet bilen litt og virker grei. Videre plan er å flytte over sportskin fra den grå. Ganske deilig å kunne gå sommeren i møte med e39 som er heil både kanaler og bakluke og til og med ok i lakk. Kaster meg inn i skiltdebatten, stygge men orginale skilt på denne.
  10. Motorbytte men siden jeg har hel donorbil 2.3 så ville jeg ha med tilhengervekten som denne har lov å dra 1900kg 2,0 har bar 1540kg. men gidder ikke å stresse med det. Setter inn 2,0 og lever godt med det.😉
  11. Ting skal ikkje vere enkelt. Ringte fra Vegvesen i dag, personen som hadde orientert meg om tilhengervekt hadde feilorientert meg. Er ikkje nok at Bavaria bekrefter at understellet på biler er likt, må bytte over understell fra donorbil. Vert då straks meir omfattande. Mest fristande å berre sette inn ein 2,0 eg har og bruke bilen.🤔
  12. He komplett bil med 2.3 so er ikkje problem, tenkte berre det var greit med manuell men.........
  13. Må vere veldig tålmodig når ein skal gjennom byråkratiet og papirmølla. IKKJE MI STERKE SIDE. Bavaria meinte at det var vanskelig å få med hengervekt fra donorbil og at eg måtte forsikre meg om dette med kontrollstasjonen. Dei sa at det ikkje er problem om ein har alt som trengs frå donorbil. Bavaria meiner då eg må ha med autmatkassa frå donorbil, ok om eg må det er det ikkje så farleg med manuell. Er 400kg meir i hengerlast frå 2.0-2,3 liter. Venter fortsatt på bekreftelsen frå Bavaria på deler som er anna på 2,3 som eg må bytte over, før eg kan bestille time og få delene plombert. Dette blir nok bra når eg får starte på ombygginga.🙂👍 God helg!
  14. Ja plombering.😄 Det må dokumenteres fra BMW står det i godkjenningen. Har sjekket på RealOEM og alle deler i bremser og understell har samme delenummer.
  15. Fått godkjenning ombygging, og fått bekreftet med vegvesen at dette også gjeld hengervekt. Dersom jeg får bekreftet fra BMW at deler på 520 er samme på 523 og om ikke, plombert deler som må byttes fra donorbil får jeg overført alle vekter fra donorbil. Litt av vitsen er 520 har hengervekt på 1530 og 523 på 1900. Må ha bekreftelsen fra BMW, og så få donorbil til kontroll for plombering av deler jeg skal flytte over. Bare å samle arbeidslyst.
×
×
  • Opprett ny...