-
Innholdsteller
2327 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
27
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Olaandref
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Fikk en liten time med sveising i kveld, rakk å helsveise og slipe ned det meste, men nå har jeg kommet ned på 30 bar på flaska, og det blir nok ikke ny flaske før ut i uka. Sykt deilig at det begynner å bli helt igjen. 🙂 -
Ledningsnettet er uten tvil det jeg gruer meg aller mest til med prosjektet mitt, har null erfaring med slikt, i tillegg til at det blir gjort mye endringer på bilen. Vet og at det har blitt frisert i av tidligere eier, men ikke hva som har blitt gjort, så det blir mye grubling, og sikkert mye fortvilelse 😅
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Takk for det Jan. Joda, det går ganske så radig når jeg først får holde på. Ser det er noen ting som kunne vært gjort annerledes, så det får jeg ta med i minnet til jeg begynner på andre siden. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Om jeg har lært noe til jeg skal begynne på neste side så er det å heller kappe ut litt for lite enn litt for mye, ble litt stort gap noen plasser, og med så tynne plater er det ikke bare å fylle ut heller, men det kommer sammen. Ser det hadde vært en fordel med en liten båndsliper, vinkelsliperen blir litt heftig på tynnplate, og det skal lite til å slipe for mye der det er trangt. Men hel dørk, for første gang på 1,5 år, bare litt sveising igjen. -
Men du må da skjønne at en slik bil er litt dyrere ved inngangen av sesongen enn ved utgangen 😮💨😅
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Fått litt mer tid i garasjen, lagt på Brunox og epoxy i rommet som blir kledd inne når dørkplata kommer på, men før jeg får sveist den fast må jeg ta hull til plugg så jeg kan åpne og tappe ut eventuell fukt. Har og fått sveist litt mer i kveld, ser ikke all verden ut, men skal slipe litt ned sveisene, så blir det godt nok. Hvor får man kjøpt gummiplugger til dørk i butikk? Ellers kom det en kjekk pakke fra Kroatia i dag, en liten skade i pulverlakken på den ene, men det vil ikke vise når den er montert, men litt surt uansett. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Takk for det, og takk for kommentarer og innspill, setter pris på det 🙂 Det er langt mellom delene, og enda lengre mellom bra deler, hadde egentlig gitt opp S38 og bestemt meg for å gå for M30. Var litt i kontakt med en kar i Finland med 3 motorer, en 3,6 og to 3,8, men med kronekurs og toll som sikkert hadde kommet på så hadde det blitt langt over 100 lapper for én motor, det var uaktuelt, og i Norge var det ingen motorer som lå ute. Plutselig dukket det opp en motor i deler i Hardanger, den hadde gått med turbo og 750hk om jeg ikke husker feil, men den hadde hatt et lite lagerhavari rett etter den var ferdig bygget. 45000 for motor og deler, når jeg solgte unna alt jeg ikke trengte satt jeg igjen med en motor til 7500, blokk, topp, veiv +++. Den siste motoren ga jeg 45000 for, tanken var å beholde det jeg trengte og selge resten i deler, da kunne jeg nok endt opp i null. Jeg tenker at det er lurt å kjøpe parti med deler, eller motorer i deler, da kan man komme greit unna om man selger det man ikke har bruk for. Kjøpe enkeltdeler blir fort dyrt. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ja, jeg aner ikke noe om km stand eller bruk på de to kassene jeg har, men håper de er ok. Kan bruke 260 kassa ja, men den er vel litt kortere enn 280 kassa, da kan jeg ikke bruke M5 aksling. Men planen var å bruke 260 kassa, helt til jeg kom over 280 kassene. -
Som tidligere eier av en ombygd bil kan jeg si at den gleden jeg hadde med bilen de 8 årene jeg eide den ikke hadde vært større med en original bil. Gamlebilen min har jo blitt en virkelig insta kjendis, men du kjenner nok godt til Andreas, så det vet du jo. Men det er klart, er du på jakt etter et samleobjekt er ikke det en ombygd bil du går for, om bilen er skikkelig ombygd og du er på jakt etter en bil å ha det moro med hadde jeg sagt kjør på, uten tvil. Tøff bil 👌
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ja, det med synkronisering til 2 gir har jeg fått med meg, men ikke det med sjaltegaffel 🤔 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Jeg har to Getrag 280 kasser fra M5 liggende, jeg aner ikke tilstand på disse, og det hadde heller ikke selger noen formening om, han hadde kjøpt de som reserve/delekasser for flere år siden og bare hatt de liggende. I beste fall er begge bra, i verste fall er begge dårlige, men håpet er at jeg skal kunne få en brukbar kasse av de. Er det noen kjappe tester jeg kan gjøre for å finne ut om de er dårlige? Skal starte med å tappe av olje tenker jeg og se tilstanden på denne, og om der er noe spon eller annet som indikerer at noe er galt. Uansett tenker jeg å sende de inn til noen som kan girkasser, er det noen her inne som har flinke folk å anbefale? -
Ja, apropos det prosjektet ditt, når kommer det en oppdatering med en drøss bilder og greier fra det holdet? 😃😇
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Har handlet trompet, ikke mindre enn 6 av de, så nå blir jeg med i hornmusikken i bygda her, tror det kan bli bra. Hadde egentlig tenkt meg polerte, men gikk for disse, pulverlakkert i rødt, tror det kan passe godt til fargen på bilen. -
Meget bra tråd du har her, dette er et hakk eller ti opp fra det vi andre driver på med. Skal følge med videre 🙂👌
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i Olaandref sin sveigis i BMW-prosjekter
Styrer på du Jan 🙂👌 -
Det tror jeg og, det der er stikk i strid med prisutviklingen ellers på slike.
-
Nydelig farge på E39 👌🤩 Men etter å ha pirket i gammel bil en stund nå hadde jeg aldri turt å skrive rustfri 😅
