-
Innholdsteller
2327 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
27
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Olaandref
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Da var siste dag på jobb gjort, nå er det 3 mnd pappaperm, det vil si jeg må innom neste uke og ordne noe jeg ikke rakk før helgen. Har fått fatt i litt mer deler, virket veldig bra på bilder, men spesielt bjelken til å feste setet på har fått mye juling når den ble tatt ut. Er det noe jeg har lært så er det at det eneste som gjelder om man skal løsne slike deler er en punktbor, da får man det løst uten å rasere alt av stål. Heldigvis var tverrbjelken til fronten kappet ut, så den fikk jeg løst fra platene selv, og det ser straks ti ganger bedre ut enn om man sliper og styrer på. Kjøpte og inn lakk til kalippere og understell, virket veldig bra det jeg leste, men så kom jeg over flere reviews der folk klaget på at understellslakken løsnet flakvis, så jeg ble litt i tvil om jeg våger å bruke den. Kjøpte og lakksprøyte på Jula i dag, ser @Glenny93 har gode erfaringer med denne til epoxy og filler, så da ble det en slik her og, skal kjøpe meg en litt bedre sprøyte til lakk etter hvert. Har vasket og fått av det værste med skitt på ståldelene, så de ligger i Stripall, så må jeg prøve å få fikset den bjelken til setet med litt nytt stål. Tverrbjelken hadde og en solid bulk, så jeg må legge litt jobb i den og. Men satser på litt kvalitetstid i garasjen fremover nå 🙂 -
Mulig det står lenger bak i tråden, men hva slags utstyr bruker du til lakkeringen? 🙂 Valcas heller er ikke topp passform, i hvert fall ikke på delene til dørken på min, men det går med litt bearbeiding. 🙂 Blir bra dette👌😃
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Frustrerende å jobbe med gamle hus, når ting begynner å bli 3-4 cm skjevt, og må rettes, men ja, når jeg er ferdig er jeg ferdig, da skal det få stå min tid 😅 Delene ble meget bra, når det blir varmere i været kan jeg begynne på motorrommet 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Litt av hvert. Dagene er rimelig fulle med jobb, snekring hjemme, barn og litt bil, så her er en liten oppsummering hva tiden går med til. På jobb holder vi på med et prosjekt der vi bygger 4 nye fergekaier, og selv om min stilling er mer administrativ tok jeg på meg boltetrekkingen, tenkte det kunne være spennende å sette seg litt inn i dette, for det er nokså omfattende, selve trekkingen er null stress, men det er mye krav før man kommer så langt. Her har vi leid inn hydraulisk momenttrekker, denne går opp til 4700N ved 710 bar levert fra pumpa, men vi trekker max til 3200N. Hjemme har jeg revet soverom på loftet, helt til stenderverket, isolert vegger og tak, lagt inn skjult el installasjon , og bygger nå opp igjen, her har det kommet parkett på veggen som skal fortsette på gulvet, men først skal veggene males. Det er mye planlegging, vegger blir flyttet på, samme med dører, men det nærmer seg så smått, det eneste som satte meg litt tilbake var at jeg knakk ribbein for en uke siden, på muttertrekkingen over 😅 Bilen har og fått litt tid, her har jeg nå fått på et par strøk 2 komp Epoxy filler, veldig kjekt å se på delene nå, kontra når de ble plukket av/handlet inn. Selv om jeg trodde at jeg fikk dekket alt, dukket det selvfølgelig opp et par helligdager, men jeg får fikse på det etter hvert. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Fin inspirasjon, Brilliant rot som min. -
M3 E90 solgt, X3 M40i solgt, M3 E46 Imola rød.
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ja, det er litt lettere å selge når det ser bra ut 🙂 -
M3 E90 solgt, X3 M40i solgt, M3 E46 Imola rød.
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Det var en snodig rekkefølge på denne posten, måtte prøve 4 ganger før ting la seg inn. -
M3 E90 solgt, X3 M40i solgt, M3 E46 Imola rød.
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Får poste det her, selv om bilen er solgt. Kjøpte inn dette til M3en, for sikkert 4 år siden, tenkte å selge det nå, og fikk lyst til å prøve å få det litt finere. Kan ikke si jeg har lagt sjelen min i det, men holdt nok på et par timer, og fikk mye for innsatsen. Brukte en slik ullrondell fra Biltema på vinkelsliperen, slipte ned et par sveiser og, før jeg ga de en runde med polering. Røret helt til venstre på det ene bildet er ikke tatt, så det viser hvor mye blankere det ble. 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Det ble meget bra, innvendig og, så nå må jeg finne en bra måte å få lagt på noe der og, mulig jeg kan bruke slange og dyser fra noe understellsmasse, eventuelt noe med trykkluft 🙂 Ja, når det får ligge litt så blir det veldig bra 🙂👌 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Mildere vær, faktisk nesten 20 grader i forskjell fra sist jeg hadde meg en økt på bilen. Så i dag fant jeg frem traversen igjen, den hadde fått litt overflaterust i sveisene, men ikke verre enn at det forsvant fort med litt børsting. Det fristet i grunnen mest å legge syreprimer på, men med litt porer der rusten var borte ble det til at jeg la på Brunox. Neste blir epoxy filler, men det skal få tørke et par dager før jeg legger på. Mange hadde sikkert sendt den til pulverlakkering, men på disse understellsdelene holder det lenge å gjøre det selv for min del, spesielt når grunnlaget etter Stripall badet ble så bra. -
Mykle sin e34 525 (V12 Motor godkjent søknad!)
emne svarte i Olaandref sin Mykledust i BMW-prosjekter
Husker den tiden selv, kom hjem fra fiske ca 20 desember, og da var det mer eller mindre fest til fjerde juledag, før det var et par dager pause til nyttårsaften. 😅 Så var det å reise på havet igjen 1 eller 2 januar, fyllesjuk og trasig 😅 -
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i Olaandref sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Dommeren er så fornøyd at Henry får 50 i stil for den der. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Har ikke du opp til flere skikkelige bilprosjekt gående da? 😅 Men ja, det er kjekt å jobbe med rene deler, det eneste som er nå er at det er så kaldt at å dra ut høytrykken for å spyle det rent etter det har vært i karet utgår, for best resultat er det en fordel. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Haha, nei, disse damene er ikke like enkle å skjønne seg på alltid, men hun har stort sett forståelse, kanskje med unntak for lakkgass i spisestua 😅 Ja, prosjektet går sin skjeve gang, men med 4-6 minus blir det litt kaldt å holde på, så det blir mest småtteri som man kan ta med inn i varmen. Godt nyttår ja -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Hun er faktisk ganske rund i kantene, men litt må hun få lov til å si på det, luktet litt lakk her en stund 😅 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Genialt stoff der du ikke kommer til, hulrom og falser. 🙂 Kjøpte fra Gasolin ja, eneste dumme er at de ikke sender, men kjørte forbi der i julen, så da fikk jeg hentet. Men de selger det flere steder og. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Du hadde helt rett, i tillegg hadde hun startet på en diett som gjør at tilbud om is heller hadde motsatt effekt, så nå ligger kalipperene i kjelleren 😅 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ble sånn tålig fornøyd med kalipperne etter en runde til i Stripall, gikk over de med varmt vann og børste, før de fikk seg et strøk syreprimer og et par strøk epoxy filler, så nå kan disse pakkes ned til de skal monteres igjen, så får vi se hvilken farge de ender opp med, men vurderer sort eller en slags "gull" farge. Som vanlig skal jo ting ikke gå helt etter planen, så den ene falt ned med våt lakk, ikke høyt, men rett på en fille med passelig med lo på. Men de blir nok pusset litt før lakk uansett, om ikke de blir blåst og pulverlakkert ja 🙂 Nå ligger de fint i varmen på spisestuebordet og herder, så får vi se hva dama sier når hun kommer ned, etter snart to timer med legging av jentungen, har kjøpt is, så jeg tror de får ligge 😇 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i Olaandref sin sveigis i BMW-prosjekter
Satser på du blir fornøyd, og det er aller hyggeligst når man vet at de som får delene setter pris på de 👌🙂 Litt puss og polering så blir det blankt og fint, for det ser egentlig veldig bra ut 🙂 -
Viggo's G31 540d pre lci, å 2xe61 520d lci
emne svarte i Olaandref sin viggo E34 i Bilder og filmer / Show-off
Haha, ja, det finnes litt forskjellige typer der, og det fine er at man får bekjentskap i hele landet 🙂
