-
Innholdsteller
15983 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Og man fortsetter.. Jeg vil ha så mye som mulig av finnish klar på bilen så tok en runde idag og . Jeg skrev at jeg tok felgene et tak før helga i forbindelse med vask ,men ble ikke fornøyd så da må man ta det på den harde måten . Så dette ble funnet frem : Og her ser man at det må gnikkes : Framfelg venstre side: I og med disse ble høyglanspolert i 2013 ,så har jeg vært nøye med polering og voks og da har de holdt seg men ifjor mener jeg atcjeg ikke gjorde det . Først et par runder med Autosol for å få bort dritt samt få opp glans etterfulgt av Meguiars så får man landet tingene og nå ble felgene på venstre side sånn og klare : Framfelg ferdig: Andre siden her var det mer jobb: Men med gnikking og atter puss ender det godt : Og man er ferdig her og : Og her på dette bildet ser man at jobben betalte seg : Egentlig så er dette en kjedelig jobb men den gir resultater og nå trenger jeg kun og spyle av de evnt legge på noe voks ,noe som kommer til og skje tenker jeg .😊 Må gå gjennom loggen her for jeg husker ikke om jeg tok oljeskift på den ifjor ,så det er og noe jeg må få gjort evnt da . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk takk😊😊 Ja den holder seg greit til å være 34 år .😊 -
Det ble en bitteliten tur til Tvedestrand i helga sånn helt plutselig .😊 Bestekompis lurte på om jeg ville bort på middag og overnatting og siden fruen ville se på serie og slappe av ,passet det meg fint . Jeg hadde planer om å bruke denne bort : Men siden veiene var grumsete og våte og spesielt opp der de bor ,ble det e91 .Og den bilen er ikke den verste bilen og reise på tur med. Så etter sjekk i motorrrommet ,bar det avgårde og det ble valgt gamle e18 til Tvedestrand denne gangen og grunnen var enkel. Jeg ville nyte en tur med musikk i avslappende omgivelser der fartsgrense var maks 80 km og ikke minst ,nyte våren og se naturen rundt meg 😊 Hadde funnet en 90 talls cd som jeg ville ha i e34en men måtte bruke den her isteden : Fin lyd og spilte som den skulle og forresten så er jeg glad jeg ikke har kvittet meg med cd samlingen min . Skal fylle opp hanskerom både i e34 og e28 for der hører de til . Etterhvert så kom jeg på plass og e91 fant sin hvileplass Slettes ikke den verste utsikten fra vinduet der jeg var : Det ble servert nydelig indrefilet med god rødvin til og iskald øl men ble veldig rolig for min del ,så jeg var i seng 23 tiden . For jeg hadde planer idag som skulle fullføres . Kom hjem tidlig da e61 skulle vaskes ren og e91 skulle støvsuges . Kastet meg rundt og fikk støvsugd bil innvendig : Lett touch over dash og annet . Tilslutt ferdig med matter som ikke ble vasket da bil skal brukes for fullt imorgen .Der er det gjørme og dritt overalt .😊 Ferdig: E61 ble skummet og spylt av bare og her ferdig : Og da dette tilslutt som viser to stykk klare for ny uke : Og nå som plutselig drivstoff priser har tatt litt av igjen er jeg glad jeg har en bil som bruker lite bensin til hverdags for denne er kjip gitt.😅 Det passer oss perfekt for jeg synes det er kjedelig og ha en hverdagsbil som drikker mye bensin .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk for det Morten .😊 Ja jeg skal være ærlig og si at det er morro å at den er såpass i lakken enda ,selv om den aldri har sett garasje på de årene. Vet du noe ?Jeg gleder meg voldsomt og synd været er så dårlig nå ,hvis hadde jeg brukt den nå .😊 -
Da skal jeg være med og få liv i noe kult 😊 Commodore B coupe med 3,7 liter . Først få ryddet opp i gammel morro så finnish. Det gledes :
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i sveigis sin Olaandref i BMW-prosjekter
Her har su en god plan og må være kanon og få satt opp noe sånt 😊 Å kjøpe graver hadde jeg og gjort ,disse får du pengene igjen for og mer til . Nå har du litt og styre med fremover ja 😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da velger jeg og fortsette her med hva som skjedde igår . Jeg har brukt hver dag denne uken på akkurat denne bilen ,noe som har vært nødvendig og faktisk artig .😊 Ting handler nå om og være i rute faktisk pga jeg vet at når Horst kommer så må jeg skru på den og før PKK. Hvertfall etter interiør upd bestemte jeg meg for å gå all in utvendig på denne bilen . Ble vasket en gang ifjor ellers så skjedde det null på den . På bildene ser den jo bra ut den ,men det var den ikke så her må det jobbes . Jeg gadd ikke og lage noe voldsomt her da jeg hadde mer enn nok og gjøre men følgende : Avfetning opptil vinduer ,virke spyl av Surfex type mild blanding ,virke spyl av Berøringsvask all over etterfulgt av wet coat og tørk . Så ble det funnet frem diverse plast og gummifornyer det meste ble behandlet og nå folkens nå landet vi og bilen ble atter sånn vi vil ha den . Slenger ut noen ferdigbilder av gårsdagens jobb: Ren og blank : Bilen har ikke vært polert hvertfall ikke siden 2024 men fremdeles er den jo blank nok: Felger fikk seg en shine og : Bak : En liten close up : Det som er viktig her og tenke på folkens ,80 % av denne bilen har lakk fra 1992 og gått langt over 300000 tusen km ,så da må man faktisk akseptere noe småknatt her og der og stått ute hver dag i alle de årene jeg har hatt den . Likevel så er det blankt og helt nok for meg dette : Da dette tilslutt: Som sagt hele dagen gikk igår og det var det vel verdt og ikke minst gøy 😊 Nå er den hvertfall rengjort overalt og evnt klar for mer kjøring . Det sagt så blir det ikke noe e34 idag pga jeg må rengjøre hus og vaske klær idag . Det er viktig det og iblant og det blir jo så god stemning hjemme når fruen kommer hjem og ser et rent hus 😅😅. Denne uken har jeg hvertfall fått løftet e34 tråden litt igjen . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takker .😊 Ja nå må det vel være vår vel ? Du må satse på det @mslello ,er gøy nå på denne tiden . Jeg kom inn akkurat nå ,for jeg fortsatte her og nå er jeg pumpet totalt . Men legger ut et bilde på hva jeg har gjort : Det tar jeg imorgen for det ble timer ja .😩 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Siden jeg kjente gleden av og dille med e34 igjen ,ville jeg fortsette idag 😊 Startet balletten tidlig idag da jeg visste der var litt og gjøre på den og hva skulle gjøres idag ? Interiørshine. Som sagt det er lenge siden denne har fått noe voldsomt med stell innvendig ,så her var det mugg og dritt som var grodd fast i den beige plasten og det skulle jeg til i bunns i tenkte jeg idag. Dette bla annet ble funnet frem : Og her var litt og rydde i : Bak: Fotmerker langs dørpanel : Og diverse flekker : Her ble det dynket inn med all purpose cleaner,skrubbet og tilslutt rent : Ellers fikk man bort diverse spor ellers som feks her på panelet : Jeg fortsetter for dette tok tid men det begynner jo og dra seg til her nå . Alt vasket og behandlet : Bak: Matter vasket og på plass: Rent og klart for kjøring : Triveligere nå synes jeg : Dette tok sin tid men verdt alt sammen for nå er den sånn jeg vil ha den ,dvs nesten .. Inni dører og områdene der ble polert opp da de var matte og fæle men fikk opp glansen igjen : Close up og husk 34 år gammel lakk: Bak : Dørene fikk det samme unntatt førerdøren : Close up: Så ja timene gikk men nå er det bra nok for meg . Nå står den her og venter på en vask utvendig : Så får man se når man tar dette . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja veldig gøy ,dvs er jo en sannhet med modifikasjoner da jeg hentet bil i høst fra min datter men den regner jeg ikke med . Siste skikkelige tur med denne var i oktober 2024 😊 Og selv med gule Koni og Apex fjører så er denne bilen utrolig god og kjøre ,ikke minst ligger støpt i svinger . Ja som sagt jeg skal prøve og få den mer ut på ting nå i år 😊. Hehe ja ,den blir fikset og får stell så ofte jeg kan og om noe går i filler . Er mye mer jeg skulle gjort men har ikke penger til det ,men den er mer enn god nok for meg. Funker til det vanlige og funker til treff 😊 -
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i sveigis sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Dette ble fint ja . Små ting som løfter utseendet mye 😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Vi fortsetter fra gårsdagens situasjon . Etter og ha tenkt litt bestemte jeg meg for igår å ringe dit jeg kjøpte starteren som ble montert i mars ifjor . Var ingen diskusjon ,ny ble bestilt på reklamasjon og kunne hentes idag . Forsøket verdt hvertfall. Fikk forøvrig melding fra en bruker her igår at jeg burde sjekke punkter på dynamo og,det er jeg glad jeg gjorde for den ene tynne ledningen der knakk tvert . Her ble det skjøtet på ny ledning og krympestrømpe samt børstet rene punktene : Så satte jeg på polene på batteriet etter lading i natt og batteriet viste vel 13,7 og det samme foran men til ingen nytte ,den bare spant .😩 Da er det og brette opp armene og få denne ut : Dette er normalt en drittjobb ,men etter og hatt ut en starter på denne for fjerde gang er det 10 min jobb og ut med den : Klar for levering : Datter ville kjøre og være med for å besøke søsteren sin : Etter ditt og datt er man hjemme med ny : Så var det å få kredd den på plass etterfulgt av en bolt som ikke må falle av bak starter inn mot blokk : Duppet i fett og sånn at den er lettere å få av neste gang som sist 😊 Dere skjønner hvorfor : Altså dette er inn mot blokk og bak starter . Så var det og skru sammen ting og etterhvert se om den startet og voillaaaa: Endelig lys i sikte : En lettelse for jeg så ikke for meg noe mer tull nå og en annen ting ,jeg har omtrent ikke brukt denne bilen på to til tre år . Ifjor uten førerkort og de siste årene før der ,så er det jo e28 som har hovedfokuset men i år vil jeg kjøre denne så mye som mulig .😊 Hadde egentlig tenkt og drøye litt men pokker heller dere ,det er tørt på veien og fint som juling og tåler den ikke det som er på bakken nå ,så skjønner ikke jeg . Er null stresset for det så lenge det er tørt og fint og ikke minst ,nok av vasketing har jeg og . Jeg kommer hvertfall til og bruke denne så mye som mulig når været er der og igjen takk et være at denne er impregnert under her og der og i rammevanger så går det fint for meg . Og tur ble det idag og ,ikke langt men langt nok for at man føler at en deilig følelse at man endelig kan kjøre gammel bil med lyd og manuell igjen 🙌🙌🥰. Ifjor på denne dagen satt jeg inne og så på bilene jeg ikke kunne bruke ekstra glad i år . Etter Lillesand og Stoa på vei hjem : Jeg blir et nytt menneske av og kjøre denne altså . 14 år og 120000 km bevitner at denne har familien lagt sin elsk på og det fortsetter vi med 😊 En annen ting her så er det jo litt kjekt og oppdatere på denne bilen som startet hele Bimmers eventyret her for meg . Hadde vel ikke sett for meg det at jeg var her etter så lang tid . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da har jeg brukt tiden på og prøve å få liv i e34en ,men den har satt seg på bakbeina gitt 😩😩. Som jeg skrev så var batteri dårlig og fikk et batteri av en kompis igår som jeg visste virket dvs med litt lading så skulle det være iorden . Dette ble montert igår ettermiddag : Etter lading i natt var det ut tidlig idag for jeg gledet meg ..Tørt på vei og en liten tur var planen ,men det ble sånn isteden : Når jeg vrir på nøkkel ,så spinner bare starter altså den slår ikke inn . Skrudde av alle kontaktpunkter for sjekk men her var alt strøkent . Starter er jo ny ifjor merke Bosch og kanskje kjørt 3 mil totalt ,ellers har jo bil stått mer eller mindre nå siden mai ifjor . Jeg måler 12 volt konstant ned på den ene kontakten men når jeg forsøker og starte så går det fra 12,3 elns ned til 8,9 på den lille ledningen som jeg regner med har med tenningen og gjøre . Vi kjørte og startkabler fra en bil samt startbooster men spant like godt . Så her er det enten batteri som ikke funker ,eller så har ny starter satt seg og egentlig så tror jeg at det er det siste . Nå står bil og lader til imorgen og hvis ikke det hjelper ,så demonterer jeg starter og leverer den på reklamasjon . Høres sånn ut : IMG_7714.mov Irriterende for en ting er sikkert ,jeg kan ikke se for meg at jeg skal bruke halve våren på og feilsøke etter feil på denne. Den måler og over 12 v på det punktet man henter strøm foran ,så satser på det er et av to av det jeg har nevnt . Ellers så dere jo komme med tips 😊 -
Min 2009 E70 og livet med den (nok en DPF rens)
emne svarte i sveigis sin Otis i Bilder og filmer / Show-off
Igjen Otis en sann glede og se her på den tråden din .😊 Du finner feil forklarer og legger ut fasiten sånn at andre og kanskje kan løse tilsvarende problem . Veldig bra dette og ikke minst bra for deg som bruker bilen . -
Det var et flott vær her igår og etter en kaffe med kamerater/ brukere her inne ,så ville jeg bruke tiden på e91en ja rett og slett få spylt av mengder med salt og slush samt få vasket den . Ble brukt Prickbort ,spyl av så Surfex og spyl av . Man er igang : På sidene her så måtte jeg til med diesel da Prickbort ikke fjernet diverse her men etter diesel ,null ugjevnheter og vi fortsetter som vanlig : Felgene var så der så denne ble funnet frem : Og etterhvert når bil er tørket så er den ferdig og betraktelig finere og ikke minst blank : Fra siden : Felgene ble og rene igjen : Disse trenger vel strengt talt en oppussing nå tror jeg . Lakk som ikke vil henge og hakkete kanter så mulig jeg kaster meg rundt ila sommeren . Parkert på plass : La merke til at åpningsfunksjon på vindu bak ikke virket lengre . Dette brukte jeg jo tid på ifjor både med bryter og ledningsbrudd fiks ,så jeg tror feilen ligger i selve bryter men fikk åpnet det da det er en sånn release button i selve mekanisme og her er det åpnet igjen : Men idag er det ruskevær så får åpne her : en dag senere når solen står oppe eller oppholds . Er jo null krise at det ikke virker ,men jeg må ha det iorden 😊
-
Nå ble bilen utrolig pen må jeg si . Det gjør så vanvittig mye med skikkelige lister ,ikke minst ordentlig festet inntil bil 😊. Fikk du de nye på begge sider altså de nedre på forskjermene ?
-
Ja veldig snilt @Otis . Jeg er veldig heldig som har venner som hjelper til med det ene og andre når det trengs ,ikke minst skikkelig plass og stå med skikkelig verktøy😊 Det sagt ,så prøver jeg og byttehandle så mye som mulig sånn at vektbalansen blir lik mtp ting . Bla så skal det byttes manifold med mer og da tar kompisen og gjør det mens jeg gjør andre ting for han evnt .
-
Enig og som du nevner så er lyden himmelsk i begge 😊. Samme her mtp M30 motorene .
-
Da er man omsider ferdig med lørdagens jobb . Dere husker jo dette : Alt var klart for en lørdag ute ,men det ble forandringer her gitt😊 Fikk en tlf av en kamerat som hadde hørt rykter om at jeg skulle til med gjørmebryting . »Du setter bil sammen får den ned på bakken og kommer opp til meg !!!Ligge ute nå er bare tull )Vel dere ,når man får sånt tilbud kan man ikke takke nei hvertfall når været ble trist idag . Så bil ble tatt ned igjen på hjulene idag tidlig og etterhvert en plass som der er varme og skikkelig utstyr . Triveligere : Jeg bestemte meg for at jeg ville ta alt av bremser idag så håndbrekk ble inspisert : Det endte sånn: Rustet fast : Ja igrunn alt var rustet fast her ,så begynte fra en kant og fikk løsnet denne : Denne ble pusset og smurt opp. Og igjen annen manns skrot er en annens gul 😊 Delene jeg hentet forrige uke som feks håndbrekksko ble brukt . Alt ble slipt ,pusset og vasket og ting er montert tilbake : Bremsesko ble justert inntil skive og litt tilbake og nå alt montert med ny calliper og klave : Ser mye bedre ut og ikke minst nå er det bevegelse 😊😊 Andre siden : Etterhvert lander man og det er lufting . Først få håndbrekk bort fra servicefunksjon . Man merket fort at alt var nå iorden og bevegelig og en testtur ble gjort opp til en plass mange av dere enten har fylt drivstoff eller spisst pølser ,altså gamle Fiane som så sånn ut før : Ikke mye som minner om dette nå : Her står den testet og iorden : Dette var deilig og få fikset nå og ikke minst slippe og ligge ute idag 😅. Godt med venner som kan disponere litt utstyr . Felgen forresten ble rengjort igår kveld og var sånn: Etter en runde med Aludevil og kost etterfulgt av såpe ble den ren: Bak: Dagens innsats var godt og komme i mål med og bil klar for nye oppdrag 😊
-
Nei og jeg ler ikke av det ,men vet andre har et sånn kan jeg kalle det et idiotisk forhold til det ?😊 De siste årene har jeg brukt mye fra Turtle og jeg er veldig fornøyd som feks felgrensen jeg og . Har du feks prøvd den sprayen til å fjerne flygerust karosseriet ? Slettes ikke dum den heller virker som den skal og leverer varene . Nei denne skilpadden har virkelig kommet med mye bra produkter den og for den vanlige mannen i gaten og litt til ,så er det fine produkter blitt .
