-
Innholdsteller
15981 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da tar jeg en kjapp upd her . Ikke så mye som skjer her heldigvis om jeg kan si det .😅 E28en går endelig som den skal mtp bremsene nå og erklærer den frisk nå tror jeg etter 1200 km . Er jo sånn jeg har drømt hele veien å ha den sånn at jeg kan bruke den som om det var en nyere bil . Og helt ærlig dere ,så tror jeg at en eldre bil kan være like stabil om man bruker litt tid på og sjekke ting . Hvertfall jeg koser meg hver binda dag med den men det vet dere jo . Her står den klar for imorgen : Hva skjer da ? Jo da skal jeg være med en kamerat på virkelig langtur for og kjøpe e34 og fy søren jeg gleder meg . Det og ha venner som liker det jeg har holdt på med ,er gøy . Han har alltid likt e34 så nå er det hans tur . Som sagt tidligere dette er prosjekt som har stått lenge . Går ikke fremover eller bakover ,samt bremser som står altså noe lignende tusen vi hadde . Men jeg har sagt jeg skal hjelpe han og få den opp og gå . Jeg er litt spent og pga han her er en sånn som mister fort fatning når ting blir vanskelig 😅,derfor skal jeg hjelpe til mye . Og fikk et par bilder : Oxford grønn og sjekk hjulbuer : Man liker det sånn . Det sagt med grusom front og div må det tilbakestilles sånn at det blir en fin e34 . Og det skal det bli og .😊 Gleder meg mer enn kjøper tror jeg . Hvertfall det skal inspiseres så har tatt med jekk og støttebukk : Nå henter jeg e34en til søndag tenker jeg sånn at jeg får tatt en gjennomgang på den og før EU.😊 Skal få tatt litt bilder imorgen av bilen . Viktig og støtte opp om nye Bmw folk 😊 -
Da kan jeg skrive litt om gårsdagens trivialiteter eller hvertfall noe trivialiteter 😊 Igår var det man kaller en bilens dag så starter fra begynnelsen . E61 måtte ha pleie og se på bildet så skjønner dere hvorfor : Det samme gjaldt felgene : Så ting ble funnet frem: Og igjen dette produktet funker fint : Det svampes : Tilslutt rene 124 felg : Bilen ble selvsagt vasket . Først svak Surfex ,berøringsvask så dette: En runde med dette og bil er ren og glad ,så noen bilder av ferdig bil : Hjalp seg dette : Igjen så godt og ha en sort bil som er hel i lakk og uten rust og bulker : Koser seg i solen : Dette: Da dette var gjort fikk jeg tlf fra en kamerat av meg som trengte hjelp til denne : Han lurte fælt på om jeg kunne se på interiøret om det gikk an og gjøre noe her . Et interiør trukket om på 90 tallet som trengte kjærleik. Lang historie kort ,interiøret er hjemme hos meg nå for en strekk . Han hater detailing og elsker tung drit skruing såååå her må jeg holde meg inne med byttejobber 😅. Så over til mitt sideprosjekt her nemlig Commodoren til kompisen min . Her dukker det stadig opp ting og det til det ekstreme så igår fikk jeg nok og kommer tilbake til dette . Første hadde vi besøk av en bekjent som jobber på bilverksted og hadde en for eu kontroll . Fikk en liste på hva som måtte gjøres og teknisk minimalt så vi satte igang : Fet bil : Her var det bremserør som måtte klamres og slanger til oljekjøler som måtte kortes inn og festes . Var vel igrunn det hele under . Jo forresten vi måtte bytte krysset på mellomaksel da vi spant dette i stykker på mandagen 😎😎🙌🙌.(Voksne menn blir idioter i gammel bil ) Men så tilbake til «å få nok « setningen litt øverst i innlegget At en bil som dette har fått en så amatørmessig jobb på ledningsnett er grusomt rett og slett og livsfarlig . Se bare på dette : Skjønner dere eller ?: Kabelgate bak ved torpedovegg : Så jeg sa til eier at skal jeg hjelpe til her videre ,så må jeg gjøre det på min måte ,altså the E30 way .😊 Hva skal nå skje ?? Jeg skal rive opp ALT foran ,fjerne dårlige koplinger og ledninger frem til sikringsbok ! Så skal jeg sortere ut ledninger bit for bit til hva som er hva der ,rive bort møkk og dritt og prøve å få det sånn det skal være . Skal og få tak på et ledningsnett fra Omega A og skjøte meg inn på for å få det sånn tålig igjen . Men må jo begynne innvendig først for her er det et kaos ,se bare på dette tullet bak instrumentene : Men akkurat dette er plankekjøring dvs nesten 😅😅 Turteller virker ikke og div lys så her er det koplet på alt slags strømtjuver frem til sikringsboks . Alt skal slikkes og legges opp og alle tilleggsinstrumenter skal fjernes og kastes . Noe av de fineste instrumenter man kan ha i en bil : Noe skikkelig er gjort : Olje og bensintrykk og dette virker .😊 Så ja dette blir jobben sin ,men liker å fikle med dette og ikke minst eier setter pris på det da han har null peil . Ikke minst så har jeg en Opel disponibel når jeg vil og denne,er rå å kjøre . Nye senkefjærer og dempere er på vei og. Mye annet enn Bmw her nå men liker å vise at jeg synes det er gøy med andre biler og ,hvertfall noe stilig som feks Opelen her.😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ble litt sysler idag og mellom hustingene som jeg bestemte meg for å gjøre 😊. Dekslet som ligger i front knakk igjen : Det ble såpass bøyd at jeg var en stund litt usikker på om jeg kunne få det fint igjen ,men ville forsøke 😊 Et nærbilde: Frem med en kjent venn: Her ble det lagt på ekstra plast via et strips så jeg hadde litt og fylle opp med. Satte da dekslet i spenn i motsatt retning og varmet det opp sånn at spennet gav seg . Så litt puss etterfulgt av noe plastfornyer så ble dette iorden igjen : Skal kjøpe plastlakk og lakkere det skikkelig snart men nå er det helt og når alt er tørket ,så vil det bli lite å se til dagens reparasjon 😊. Når jeg først var i området ble det etterstrammet alt av slangeklemmer rundt forbi : Ellers blir det nok en ørliten pause fra Horst her nå . Denne: Skal hjem og klargjøres for eu . Er i tvil om et jekkfeste foran høyre side så må se på det . Gå over bremser ,så skal den inn . Ja ikke minst finne ut feil på Absen men det får jeg hjelp til heldigvis .😊 Så fort den er eu godkjent så er det bort til datteren min med igjen da hun bruker den som sagt . Det vil si når hun kan ,for gud hjelpe meg for noen tettpakkede dager den damen har . Et lite arbeidsjern vil jeg kalle henne og det liker vi .😎🙌 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er pinsen over i hvert øyeblikk her. Vært en flott helg som sagt og idag på formiddagen har det gått tid på og rett og slett få bort bremsemøkk fra Style 32 hjulene . Disse skulle vært lakkert selvsagt da de har blitt stygge pga varme osv . (Bremsetrøbbel as you May know).😜 Men har bestemt for at i år skal redskapen brukes så mye som mulig så tenkte ville prøve og sminke litt. Denne her : Er fin så dynket felg inn og satte igang : Denne tar og møkk fra dekk og : Felgen var sånn før skrubb : Og etter kost etterfulgt av vask med svamp ble dette godkjent : Bilen ble og vasket og her parkert : Hadde flere planer idag med den men ble Opel skruing isteden ,da Commodore . Men den begynner å gi meg litt hodepine altså ..😩 Bremsene får vi ikke til skikkelig . Fikser en ting så dukker der en ny ting opp på bremsene ,så jækla tungvint . Det positive er at alt av lys virker og idag lekte jeg elektriker igjen 😊 Måtte legge opp ledninger til ryggelysbryter . Så her ble det funnet ledig plass med 12 v med tenning på og en ledning bak . Alt lagt skikkelig og stripset og jaggu fikk jeg det til .😊 Nå er det dette bremsestyret og dempere foran som må gjennomgåes. Men jeg har fått kjørt den endel og dette er noe som flytter seg ja . Ser hva morgendagen bringer her . -
Da er man tilbake etter en bitteliten pinsetur. En tur jeg nærmest måtte krangle meg til .. Vi ble bedt på hyttetur noe jeg elsker 😊 Fruen derimot var mest keen på å være hjemme men det var ikke jeg . Etter mye frem og tilbake så ble det tur og vi tok e91en for første gang . Fylte opp koffertrom og dro av avgårde i et voldsomt regnvær og vi håpte det skulle gi seg for vi måtte og bruke båt. Lang historie kort oppholds ble det og i all enkelhet dette er noe av synet : Her har vi det fint: Men alt snudde og det ble voldsomt vind der så etter et døgn bar det hjemover . Når vi skulle ha ut bagasje virket ikke bryter kun og åpne med nøkkel . Fant synderen : Knekt feste til mikrobryter men jeg hadde ny liggende : Så måtte modde ledninger litt : Fikk ledninger på plass og nå virker det igjen . Ferdig : Ingen dårlig turkamerat hvertfall dette . God å kjøre og sitter godt . Må komme meg til hungeren og røske med noe kabler og kontakter til bakluken for nå er det vel mye jalla her . Men tro meg det skal fikses ja😊. Ellers ble det is og prat med venner i ettermiddag med e28en . Denne får milene sine ja gud bedre …
-
Først gratulerer med råfet bil igjen 😊 Det å ta disse turene som du gjør er jo en drøm får mange og fy søren og gøy det må være for sønnen din 😊. Igjen lykke til med flott bil og fortsett med reisebrev for du skal nok på tur med den nye og regner jeg med
-
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i sveigis sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Jaja dette var jo noe dritt ja 😩😩men godt du fikk ordnet deg sånn sett. Dette var en ny del og ettersom jeg skjønte ? Satse på at ikke mer er ødelagt under og nå da 😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det er noe eget med gammel bil på godt og vondt egentlig . Din bil skal du være stolt av så mye som du har gjort med den 😊 Takk og lov ja at det var noe enkelt 😊 Ja dette er noe herk og husker jo fra tiden med eldre Opler så var det mye snurring ja .😊 Ja det kunne jo vært noe det 😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Denne her : Fikk meg på sånn halvdårlig humør idag tidlig 😩. Har jo sittet og skrytt hvor flott alt er med den og så plutselig skjedde det noe . Måtte ned og fylle bensin . X antall kr tappet fra konto og skulle starte bil noe den gjorde og stoppet like fort …Jaha prøvde og kinne men ikke pokker . Hva er det nå da ???Er det nå jeg skal bruke neste uke på atter feilsøking på denne ?Nei ! Så isteden for å tenke komplisert startet jeg med noe som er greit ,sikringer ! Og fikk lest meg til krafstoffpumpe og jo her var sikring totalt gått i oppløsning . Fikk lånt en fra fjernlys : Og bil startet tvert 🙌. Så da fikk man tatt en sjekk på resten og ,de så hele ut så gjorde ikke noe med de. Men klart at 40 år gamle sikringer har lov til å si ifra at de er slitne de og . Får bare håpe at det var det og at det ikke er en overledning en vei . -
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i sveigis sin DrSakke i BMW-prosjekter
Det kan jeg tenke og ikke gjør som meg … Jeg varmet det rødglødende og fant den største tangen og reiv av hele toppen med gjenger og alt ,så måtte sveise nytt fjærbein . Varme godt selvsagt men move forsiktig så kommer den tenker jeg . Ellers bra alt sammen her -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Dette var en tur etter mitt kaliber ja ,rolig og nyte bil ,vær og temperatur ute.😊. Ja nå er jeg fornøyd helt klart . Akkurat ja gøy å lese at din bestefar og har hatt e28. Da kan man si du har blitt påvirket ja i høyeste grad og det er jo en god ting . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da har det gått et par dager og små ting er gjort og ikke minst blitt mange mil og . Seterygg regulering den har tullet litt bestandig på passasjersiden noe jeg ikke har brydd meg så mye om . Men tungvint når folk som er lange eller kraftige skal være med . Så her på mandag var det på tide og gjøre noe med det . Demonterte plastdeksel : Og som dere ser så er det armen som popper ut fra det leddet . Trodde det skulle stå en segring eller noe der men der var ikke spor såvidt jeg kunne se . Så da ble det en bøyd binders som holdt det på plass . Vasket og smurt opp med denne : Alt fungerer og ferdig : Deksler på plass: Selve skinnene ble og fettet opp og nå går stolen som en drøm frem og tilbake .😊 Igår ble det en tur til Bavaria (Kaller det fremdeles det 😞 Opp og få bestilt eu kontroll til e34 og skal opp og lese av feilkoder på absen på e34 . Spurte om tips hvorfor lampe kommer på etter en stund ,da fikk jeg beskjed om og komme opp og lese av kodene . Ikke dårlig på en 34 år gammel bil 😊 Så bestemte jeg meg igår for ta turen opp til hjemplassen min . To årsaker : Besøke mine foreldre grav Besøke en entusiast noe som bestandig er hyggelig . Må bare si det at det nå og reise på langtur er noe ganske annet nå enn forrige sesong ,det nettopp pga at bremser nå virker og nå virker de og 😊. Så putret oppover i fint tempo med cd plate fra 97 i spilleren og koste meg i fint vær. Plutselig var ved kirkegården : E28en har en liten pause : Pga fjorårets tragedie fikk jeg ikke vært og sett til min familie som ligger her ,så føltes godt for samvittigheten å være her. Men etter litt elendighet er da ekstra stas å sette seg i bil og besøke en sann entusiast som har fine biler og et hav av råe BMW-er bestandig . Husker som ungdom ,så var det stor stas når jeg så bilene han hadde som vi unge bare kunne drømme om .. e21 323 i ,e12 ,e30 i alle slags fasonger ja U name it 😊. Og det er jo overhode ikke noe mindre dårlig idag . M 635 csi : Akkurat denne er selve drømme e24en min . Arctic blau ,interiør med farge og skikkelige 8x9 17 bbs . E30 318 is : Og ikke minst greit å få litt tips av noen med noen år på nakken og . Eieren følger og med her på Bimmers noe som er gøy . Etter kaffe og Bmw prat bar det hjemover og gårsdagen var en sånn dag man ikke ville hjem . Bare kjøre og kose seg så må få til noe sånt igjen . -
Gøy å se herifra igjen Lasse og alltid fine oppgraderinger herifra .😊 Bimmersfolk er en egen rase bokstavelig talt og veldig hjelpsomme om det er noe . Og det settes jo naturligvis pris på .😊 De fargene du har på I4en og F11 er vel simpelthen noe av det fineste man kan få på bil . Jeg håper at jeg får tatt turen inn til Oslo og hilst på i sommer ,vært gøy .
-
Først gratulerer med dagen til alle 😊 Regner med dere har hatt det fint alle sammen og fått feiret. Her ble det og en fin feiring og. Og hva slags feiring ble det ? E61 shine med det som hører med . Altså ingen dress ,ingen masete barn og mennesker kun meg selv og var det deilig ? YES ! Ned på Esso : Skum,skum ,skum: Ferdig: Så var det hjem og dille videre og fikk tatt et godt tak innvendig her etter Rogalandsturen tidligere i vår . Støvsugd ,vasket og behandlet : Bak: IMG_8532.mov Utvendig ble det lagt på QD igjen og ferdig : Dette : Kan være greit å ha den ren da vi må i en begravelse i Tønsberg til torsdag og da tar vi langdistanse lokomotivet bortover . Komfort er første pri på tur og da velger man denne . Jeg ville jo helst kjørt e28 men fruen nekter pga om noe skal skje langs veien 😊 Apropos denne : Den har det blitt mye kjøring med i helga . Først kafé med kamerater igår på dagen . Så avgårde igår kveld ,og en tur nå istad . Jeg vil opp til hjemplassen min denne uken og stelle graven til mine foreldre og da må jeg kjøre denne føler jeg . E91 fikk suppe for meste ukes bruk og er vel klar regner jeg med . Kjørt e91 ca 12000 km siden vi fikk den og fremdeles en grei bil for oss dette .😊
-
Da er det en oppdatering herifra 😊 E61en er jo en bil som blir altfor lite brukt desverre noe som er synd egentlig .(Sist brukt 19 april ). Den står og støver ned og har absolutt siste pri her da det er e91 og de to andre som blir brukt mest her . Så jeg vet ikke helt hvilken fremtid den har . Vi prater jo om og selge e91 og 61 og klare oss med en bil men jeg hater og selge som dere vet og synes F11 med diesel sekser er for dyrt mtp de begynner å bli gamle ,men det sagt hvilken 10 års gammel bil gir 2023 følelse ?Jo F1x😊 så skjønner de er kostbare . Nok om det idag ble M57 fyrt opp og i kjent stil med en gang . Fruen bestilte skalldyr og turen ned til Grimstad først før andre ting ; Og det jo når man ikke har kjørt denne på lang tid man skjønner hvor sykt behagelig dette er . Etter og ha handlet bar turen hjem og levere varer så en tur avgårde og jeg må bare si at denne bilen er helt nydelig å kjøre . Comfortstoler ,active steering ,dynamic drive og mere til ,gjør at dette er en god pakkeløsning for fine turer . Og selv med men utrimmet M57 går denne mer enn nok for meg og mitt bruk . En liten pitstop : Så opp til Froland og hente Finn.no handel . Ble en omvei pga var så gøy å kjøre den igjen så idag fikk jeg klint på 27 mil på den . Den skal inn på eu i år og vet der er ulyder i front samt fått en ekstrem knirk bak (Hva er knirk )? Så dette må sees på . Bortsett fra dette så er det jo stor stas med den 😊😘. Dere vet jo at jeg har et sideprosjekt og nemlig Opel Commodore : Igår fikk jeg en stor klapp på skulderen da jeg tok med meg lærdommen fra @Rune-K.😊 Alt av ledninger bak ved lykter var det brukt steømtyver på og ingenting virket . Klippet bort alt inn til friske ledninger i bagasjerom . Fant frem ledninger i samme farge ,skjøtet på og brukte plaststrømpe på alle fem ledninger og la det sånn det skulle være i 1975 😊. Nå virker alt foruten ryggelys da bryter i kasse er ødelagt (Knekt pin). Samtidig ble det revet bort alt av kabler fra gammelt stereo ,så her skal det startes fra begynnelse. Tepper skal ut renses monteres skikkelig så skal denne på eu . Planen er treff i Juni i Kongeparken . Nå er det 17 helg så blir vel litt e28 kjøring her og der tenker jeg . Uansett godt å få brukt 530en igjen .
-
Ja dette er et bygg som jeg likte godt . Gikk noe lignende i Kr sand i 2007 og det var en to dørs cupe utgave. Mener den var rensket for engelsk sekser og satt i en Merce sekser . Sånn bygg er jo så tøft og godt at folk kan tenke litt utenfor den berømte boksen .
-
Noen fra Karmøy /Akrehamn som kjenner til dette bygget her : Dette er jo mine øyne intet mindre en skamrått og når man da har brukt sunn fornuft og satt i en potent motor fra Toyota : Så er ikke dette mer enn tøft . Her snakker vi sleeper: Jeg liker gamle Jaguarer da det er noe nobelt over de . Dog liker jeg ikke alle problemene med de ,men når det er bygd som dette er det jo skamtøft 😎😎😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det der er så teit at jeg blir matt 😩😩. Håper de skjønner hvor iditotisk det er .
