Gå til innhold

sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    15986
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    382

Alt skrevet av sveigis

  1. Der er jeg enig Fredrik. Jeg gleder meg også til å kjøre når jeg skal ut med Bmw en. Selv om min Bmw er 20 år,gir den meg hundre ganger mer kjøreglede enn Opel Zafiraen jeg også har som er 10 år nyere og gått 80000 mindre .
  2. Jo,jeg trives i familierollen uten tvil..Men sant skal sies ,så er ikke kona mi sånn veldig interresert men hun gir meg alltid tid til ting hvis det er noe jeg vil innen bilrealerte ting.Her er vel dette gi og ta prinsippet inni bildet og tenker jeg.Er det noe hun skal ha gjort eller vil så stiller jeg som regel opp.Hun vet også at jeg har elsket merket Bmw siden jeg traff henne.Henne første gave jeg fikk var ingen blomst,rose eller noe sånt.Nei en 250 siders bok om Bmw,s historie.Dessuten så liker mine døtre på 8 og 13 når jeg holder på med Bmw,en.De enten vasker litt matter eller er med på sånn forefallende arbeid. Dessuten uten virke idiot på noen måte ,så er det jo ganske vittig når jeg henter eldstejenta på 13 år rundt forbi.Et klassisk eksempel var her i høst da jeg skulle hente henne på fjortiss disko.Da måtte jeg ta to gutter i hennes klasse en tur med bilen for de hadde mast hele kvelden på henne.Og det for to guttefiser i den alderen som er interessert i bil var det gøy for de.Ble litt aks og litt brutal take off ,så jeg tror de levde lenge på det gitt .Kan jo ord gi hva den ene guttungen hadde sagt, og dette på kav arendalsdialekt"Fy faan å den bilen te fær te JM jikk du,di va no anna enn den slappe å jevelie pitsjåen te gamla;)".(De fleste kjenner seg vel igjen her.Ung bilint.og da sitte på med noe som gikk bedre enn pappas Ford). Det at jeg har en familie rundt meg som setter pris på hva jeg holder på med ,gir meg ekstra guts til å fortsette fremover med denne skuta.Og selvsagt de flotte kommentarene jeg får her og de greie menneskene jeg også har blitt kjent med etter jeg begynte for fullt med Bmw:).
  3. Huff og huff.. Merker det er kjedelig å ikke kunne kjøre bil.Jeg klør etter å komme igang med interiøret . Lite luft er der i bakdekket så idag skal jenta mi på 8 år blåse det opp med kompressor. Artig når sånne små er med å hjelpe til.
  4. Utrolig gøy historie.. Bra du kom over den og ikke minst setter den i stand igjen. E21 er et nydelig karosseri som bare blir finere og finere for hver dag som går. Så her skal jeg følge med.
  5. Det kommer til å bli fint..
  6. Ser du har hatt endel tullball med bilen din.Men denne kommer nok til å gå som en drøm.. Jeg har og vært der med et prosjekt at jeg hadde bare tull og solgte den og det angrer jeg på.Så hvis du hadde solgt denne i deler ja da hadde gråtet mange tårer senere. Men over til noe pos.2014 sesongen din blir nok bra og igjen,F.E.T B.I.L!! .
  7. Ja deilig er det men merker det er godt å sitte med beinet høyt og slappe av.Må dessuten ha sjåfør for tiden.
  8. Vel etter å ha tilbringt noen dager på Rikshospitalet kom jeg hjem igår.Gleden var stor å treffe min lille familie.Før jeg reiste så hadde jeg vasket og pakket 535 ned som jeg kaller det.Men jeg så straks der var folk som hadde brukt den:). Joda kona hadde brukt den,ene og alene pga jentene lengtet så etter meg og de savnet lyden av bilen.Da er det gøy å vite at det jeg har gjort så langt med bilen har gitt resultater:). Ikke nok med det jeg fikk pakke og når jeg kom hjem: Nemlig kaffikopp med bilde av bilen. Et til: Dette var gøy synes jeg. Men blir lite kjøring og skruing nå pga opptrening av kne og muskel. Uansett gøy å være hjemme igjen.
  9. God bedring.Er det vanlig at bimmers eiere fra sørlandet må ha seg en runde på sykehus før jul tro.Jeg kom hjem igår fra Oslo etter 4 dager på sykehus der.
  10. Fint prosjekt.Som jeg skriver til andre ,liker jeg når folk tar et tak og passer på disse e34 ene.Touring og diesel er ikke et unntak.
  11. Ja da satt jeg her da på Rikshosptalet og venter på en større operasjon i kneet.Gruer meg?Ja eller vent litt nei velger heller å kalle det skrubbsår etter alle disse forferdelige skjebnene jeg har sett idag.Jeg vet at jeg kommer hjem til jul.Jeg vet at etterhvert så vil jeg fungere mer eller mindre normalt. Da er det verre med de som kommer inn stappfulle av kreft eller andre forferdelige sykdommer.Satt nå og snakket med et par som ventet på datteren sin på 4 år som hadde fått kreftdiagnose idag.En annen som kom trillende i rullestol blid som en lerke.Hadde vært igjennom en bilulykke og han var lenket til stolen etter dette. Så til andre som klager på hodeverk,Paracet finnes og til de som klør finnes det salve. :) Dagens ord fra meg;).
  12. Knallfin bil.Liker å se at folk freser opp e32 og. På min e34 har jeg sånn automatisk sladrespeil.Og det er stilig.Går opp og ned ettersom lys kommer og går.På mitt kan du regulere dette. Stå på med ditt gode arbeid på denne bilen..
  13. Takk Fredrik det skal jeg gjøre..Hvis ikke jeg kan kjøre ,får du kjøre m30,kan ikke stå for lenge:). Jeg sitter på helseekspressen nå og føler meg...ja liten.. Men deilig å vite at når jeg kommer hjem og blir bra,har jeg noe gøy å stelle med. Stoler og interiør.
  14. Neida,dette går fint.Har fått en sykdom som gjør at jeg må ta en service på beinet. Blir på sykehuset en liten uke.Men det er opptreningen etterpå som tar tid.Så det å ligge å mekke gammel bil det kan jeg ikke enda.. Det blir bilder når jeg skal igang med stolene. Det som er min utfordring er hvordan jeg skal sette sammen interiøret.Stoler,baksete og dørsidene er lyse (champagne).mens original er beige.Det skal bli en miks,men ikke noe harry.Heldighvis så er stolene som er kjøpt blitt litt mørkere i skinnet pga alder,så det jeg kommer til å gjøre er å kjøpe Sviss wax farge og farge de opp igjen.Så da tenker jeg det blir bra.
  15. Bilder kommer,men ikke enda.Jeg reiser til Rikshospitalet imorgen og skal igjennom en større knesoperasjon . Så nå blir det pause fra e34 en stund gitt. Og det er kjedelig.
  16. Alltid godt å fa tatt en service. Denne bilen ser veldig fin ut.Hvordan er det cruise 5er da Mats?
  17. Helt riktig spør dere meg. Den prisen som den var annonsert med første gang var riktig pris.Men som sagt,er jo lov å prøve seg selv om jeg tror at han brenner nok inne med denne bilen.
  18. He he,ja de skal inn på rommet til datteren min.. Det første jeg skal gjøre ,er å prøve de i bil og finne ut hvordan jeg skal få koplet disse da jeg har andre koplinger på mitt ledningsnett. Da dette er gjort,blir det shining for alle penga.Da jeg skal til må du komme bort Fredrik.
  19. Idag har jeg tatt turen til Sverige og hentet interiøret som jeg snakket om . Jeg og svigerfar tok ferja fra Sandefjord idag og møtte en meget hyggelig kar på utsiden av Strømstad. Praten om Bmw gikk løst mens vi lastet over delene jeg skulle ha. Det som er stilig her er jo at dørtrekka er jaggu sydd i skinn,altså ikke bare d3nne platen som er i selve dørtrekket. Så etter jul blir det prosjekt interiør og det gleder jeg meg til masse . Som jeg skrev så er det litt jobb her med tanke på rengjøring osv. En komplett bildeupdate kommer når jeg har pakket det ut. Og ja,stolene er deilig å sitte i..
  20. Fant de bildene du hadde lagt ut.Takk:)
  21. Grattis med gromvogn. Diesel /touring er fine saker.
  22. Denne bilen skulle dere ha sett for 20 årsiden.Fytte grisen for en bil.Han som hadde den da var helt gal etter Bmw.Den ble passet på som om den skulle være hans lille baby. Helt 100 prosent var den da med strøkent sportsinteriør,Alpina hjul osv.Jeg satt på med eieren av bilen da.(hjem fra fest).Desverre kjørte han som eide bilen da seg ihjel på sin andre baby Suzuki Gsx r 1100 samme sommer 1993.Etter det overtok broren bilen som i den tiden drev stort i bil og hadde store planer for bilen.Men etterhvert tok rus og drit overhånd og bilen ble stående i mange år før en annen overtok den. Jeg var oppe forrige uke å så på bilen og ja der er masse å gjøre.Mer enn du ser på bilde.Dessuten er bilen neppe noe original Alpina.Er vel en klipp og lim bil . Men for all del en bil som kan bli rå på alle mulige måter. Men 48000?Ja da finner en vel andre e21 som er bedre forfatning enn denne.Men for all del hans bil og hans salg. Jeg ville egentlig kjøpt bilen å satt den istand en gang i og med dette var en bil alle i Arendal/Grimstad snakket om for 20 årsiden.Men nå er det toget gått for min del. .
  23. Nei jeg har ikke med memory.Men du la ut noen bilder/ linker angående koplinger osv av sånne stoler.Kunne du ha gjort det igjen for meg? Bare bruk tråden min til bilder.Desto mer du har jo bedre er det!
×
×
  • Opprett ny...