Gå til innhold

C.Therese

Medlem
  • Innholdsteller

    134
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Kvinne
  • Bosted:
    Øygarden
  • Kjøretøy
    630i - Cooper S - Z1000SX

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

C.Therese's Achievements

  1. Har byttet den 2 ganger på en E38 som jeg hadde tidligere. Den kalles "knirkeforing" og kan sitte ganske heftig. Første gang freste jeg den ut med en roterende fres. Andre gang laget jeg en slags ters med to store piper og en gjengestang. Det er en del filmer på youtube om dette, og jeg vil tro det er tatt opp i forumet tidligere også
  2. Baklyktene på E63 var ment å være helt glatte uten de finnene. Men de var ikke fornøyd med resultatene ved testing i vindtunnel. Finnene skal visstnok gi bedre kjøreegenskaper og lavere forbruk. Ref. første film under (39:00 for de som ikke vil se hele filmen) De tre filmene omhandler hele utviklingen... fra design, testing og produksjon av bilen. https://www.youtube.com/watch?v=CaHup6viPIU https://www.youtube.com/watch?v=O9ydcx2ibXA https://www.youtube.com/watch?v=6vgJ49NDbvs
  3. Ny og gammel xenon pære på E38
  4. Jeg har nettopp hatt problem med den ene ballasten, den fylte seg med vann grunnet lokket over pæra ikke var ordentlig på. Byttet begge xenon pærene og begge ballastene. 6000k pærer fra ebay til 240 kr paret. kr. 2 stk ballaster kostet meg den nette sum av kr 760. Og de funker! Byttet på Coopern min for 3 år siden, også kjøpt fra eBay og dette funker strålende fremdeles. 6000 gir et svakt blåskjær i lyset. 4300 er hvitt. Dess høyere nr dess kraftigere blåskjær, før det går over i lilla. En sliten/slitt xenonpære lyser svakere og litt gulaktig, stor forskjell på en slitt og en ny.
  5. I vinter så skjedde det samme med mitt Nokian, da knakk fjøra og skar seg inn i dekket
  6. La bilen gå på tomgang med åpent panser i stummende mørke, da kan du se gnisten i ledningene og evt. overslag med det blotte øyet. Har du sjekka vacumledningen til fordeleren? Lenge siden jeg har skrudd på en så gammel motor men så vidt jeg husker så blir fortenninga styrt av vacum via en tynn gummislange som er tilkoblet innsug?
  7. Mener du skal klare å få av dørtrekket selv om døra er igjen. Evt. kan du først prøve å låse opp døra med batteriet frakoblet tilfelle det er sentrallåsen som leker med deg.
  8. Dersom du har poler under panseret så får du strøm på systemet, jeg gjorde samme blemmen på E38´n som også har batteriet i bagasjerommet. E39 og 38 er ganske like teknisk. Hadde - pol på venstre framskjerm og + pol til venstre for innsuget under et lite sort plastdeksel med et "+" tegn på. Bilen min var en 98 mod 728
  9. Har du ikke poler for startkabler i motorrommet ditt da? ... sett på strøm der så har du strøm til bakluka også
  10. Hadde en E38 i mange år ... tanken min sprakk midt under. da fant jeg en veldig bra tank hos en høgger i Sverige, den skulle han ha 2000 svenske for, men frakten ble også på 2000,- og det uten toll osv. Jeg fikk ham til å sende den poste restante til det postkontoret som lå nærmest grensen, så hentet jeg den der. Null toll eller annet. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men selv for meg ble det billigere. Dette var vel i 2010 mener jeg, da kostet en ny tank 10 000,- det samme gjorde den merkelig nok i Tyskland. 100% sikker er jeg ikke, men mener det er forskjellige tanker til diesel, 728 og V8 utgavene,
  11. Det gjorde jeg for noen dager siden, foreløpig ingen respons
  12. C.Therese

    Passord

    Hei Er det noen som vet hvor jeg skal henvende meg for å få nytt passord til den opprinnelige profilen min? Jeg måtte opprette en ny for å legge inn dette. Jeg er rimelig sikker på at jeg husker passordet, men av en eller annen grunn fungerer ikke dette lenger, mulig det er for lenge siden forrige innlogging, eller så har noe skjedd etter alle oppdateringer av forumet. Ved bruk av "glemt passord" får jeg opp at epostadressen ikke er registrert. Opprinnelig brukernavn er C.Therese
  13. Ser at annonsen er et år gammel men har du calipperne fremdeles?
  14. De tar neppe av verken dyser eller glødeplugger ved skifte av toppdekselpakning. Prisen varierer med verksted og selv bruker jeg en knapp time på å bytte toppdekselpakning på rekkeseksern min og da har jeg rikelig god tid. Edit: Ser at jeg var litt for eplekjekk her, jeg trodde i farten at dysene satt i toppen så jeg vet rett og slett ikke med tanke på dysene. Men på tegninga så ser det ut som grei skuring likevel.
×
×
  • Opprett ny...