Da har E91 fått en oppstrekk, noe som var på høy tid…
Passerte nylig 260k
Så ble travers byttet. Byttet samtidig alle stag, foringer, kuler og bolter i bakstilling+nav, sammen med bakre hardykobling på mellomaksling. Ny olje på diff når den først var nede. Håpløst av BMW at de ikke har tappeplugg lenger.
Gamle kommet ned og rensket ren, greit utsatt for rust denne…
Flyttet så over diff, stikkakslinger og nav på ny travers. Diff ble malt gul, da det var den fargen jeg hadde for hånd. Ser ikke mye til den likevel.
Travers er behandlet med 2komp epoxy grunning og sort metallmaling og toppet med 2 strøk tectyl. Innvendig behandlet med lanolin.
Det lille som var av overflaterust i gulv ble behandlet før travers ble jekket på plass.
Så over til forstilling. Her rev jeg av casterstag, indre+ytre styrestag og bakre bærearm. Montert opp nytt fra Lemförder.
Nå gjenstår en firehjulskontroll etterfulgt av PKK. Satser på å slippe å skru understell på denne på en stund.