Gå til innhold

ehaugsnes

Medlem
  • Innholdsteller

    1052
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    27

ehaugsnes vant dagen sist November 17 2024

ehaugsnes hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trøndelag
  • Kjøretøy
    2005 BMW E53 30d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Da kan det jo faktisk være gåene dempere ja, at det kun er fjørene som gjør jobben. Jeg monterte justerbart senkesett på min e53 som hadde gåene dempere, og forventa at den skulle bli mye stivere. Ble jo litt stivere, men syns faktisk den ble bedre og kjøre med fungerende dempere. Hadde jeg gått for nye oem dempere hadde den såklart blitt enda bedre men
  2. Nok en fin liten detalj montert på e53’n🤓 fant en delebil her til lands som hadde uttrekkbart bagasjerom og det lille ekstra oppbevaringsrommet over reservehjulet😁 måtte starte med og demontere hele baksetet for og få på dette pyntedekslet som jeg og mangla. Hadde bare hvite klips som var store nok til og passe, men de fikk seg en runde med sprittusj etter bilde ble tatt😂 så fikk jeg på plass dekslene på siden av bagasjeromsplata. Har mangla disse, så var godt og få komplettert det! deretter fjerna jeg reservehjulet, og demonterte reima for og løfte ut reservehjulet.. ..og monterte dette mye smalere reservehjulet isteden for😄 for da kunne jeg få plass til denne plata😎 4,6 og 4,8is har slikt reservehjul orginalt, så tror jeg ellers det er sjeldent på vanlige biler. Dette hjulet veier myye mindre enn orginalhjulet, samt at jeg får et ekstra oppbevaringsrom. Genialt! så har jeg handla noen nye deler, nytt høyre dørhandtak foran, powerflexforinger til stabstag bak og ny orginal bakluke-list lakkert og montert😄 gåen skiltlyspære kan i noen tilfelle være årsaken til strømtyv og tull med bluebus. Så håper dette løser saken. Var hull i den gamle mikrobryteren og, så den var seig og åpne. neste blir nå og montere de justerbare stagene i bakstilling, og ta firhjulskontroll. Da håper jeg x5’n kan brukes ei stund uten skruing, for skruinga er medregna på den svarte bilen på neste bilde så har jeg kjøpt ny bil!😁 men mer info kommer når jeg er ferdig med x5’n🤪 m57 opphøyd i andre
  3. Så det du sier er at jeg skal senke mer?! 🤪
  4. Enig! Mye kulere bil og. Kjedlig at en slik e500 er kliss lik en 200cdi😅
  5. Dette kan ikke være upris for en tysk luksussedan med 300hk? Ikke skremmende km-stand heller Bruktbil til salgs: Mercedes-Benz E-Klasse - 2003 - Sølv - 306 hk - Annet | FINN.no
  6. Det stemmer! Ubehagelig tur på tur opp (storm og propellfly😆), men veldig behagelig tur ned. Behagelig selger også, Egil anbefales😎 skal oppdatere tråden min med denne fremover. Endelig e65😍 har vaska begge bilene idag. Nå har jeg 3 stk biler som står i kø for og komme på bukken, så det skal oppdateres fremover. Men e65 er noe for seg selv!
  7. Long time no see! Og godt nytt år😄 Jeg har vært veldig ufornuftig så langt i 2025. Har montert coilovers på x5’n😆 bilen sto fra før på orginale dempere som begynte å bli slitne etter 283.000km. Og nye dempere kosta jo litt.. (men hadde likevel blitt billigere når jeg fant ut prisen på justerbare camber/toe-stag til bakstillinga av et velkjent merke) kom over et sett BC racing coilovers hvor fjørbeina foran så vidt var brukt og de bak var ubrukte, til en fin pris. BC er jo et bra merke, så det frista jo. 30-veis hardhetsjustering også! fått ut alt i bagasjerom. Skal montere resten av dekslene til det uttrekkbare bagasjerommet samtidig, samt telefonmodulen til bluebus-enheten så oppdaga jeg at stabstagforingene bak var dårlige, nye bestilt! Lista over deler jeg har bytta på denne bilen nå er lang, men enda ikke ferdig😅 og vipps! Mye lavere😄 overraska over hvor fint den kjørte på BC. Man merker at det er ordentlig coilovers! Den fungerer veldig fint, forruten en ulyd fra venstre drivknyte foran. Den er vel slitt, så får bytte den også..💸 hjulstillingskontroll venter jeg med til de justerbare staga har kommet. Har og bestilt et nytt dørhandtak til passasjerdøra foran, da dette er en svakhet på disse jeg er jo glad i senka biler, og syns det ble veldig kult. Men den er nok i laveste laget😂 hva syns dere?
  8. Lite førhjulsbesøk hos @Ingvaldsen for og inspisere f01🫣 vi vil fra nå av omtales som «BSB» (BrunSkinn-boys)
  9. standard taktrekk passa på ingen måte inn med resten av det luksuriøse interiøret her https://www.finn.no/mobility/item/369803668?ci=73
  10. Det stemmer nok som @Skulebollen sier ja, jeg sjekka pris til e53’n bare for moros skyld. I 275/40/20 så kosta Continental IceContact3 pigg ca 1500kr mer per dekk kontra SportContact 7 sommerdekk. Men er jo noen typer Michelin vinterdekk som kun lages i dimensjoner beregna for store Suv/m-biler osv som er dyrere enn «vanlige» vinterdekk da
  11. Her var det mye bra biler og kunnskap😁 følger! jævli pen e39!!
  12. Satan! 22" på f15 er vel 335/25/22 og 295/30/22, og conti sportcontact 7. Vi selger de til rundt 20-21k ferdig omlagt det koster heroin
  13. 4 Vinterdekk i3 vs 4 sommerdekk f15 😆 bare sånn hvis noen lurte
  14. Kult! Veit du hvorfor skjermene står slik istede for i nakkestøttene? Orginalt er de jo så små at de passer i nakkestøttene og. Men sånn som de står i e65 så kan kanskje skjermene stå i samme vinkel uavhengig av hvordan man justerer øvre ryggdel/nakkestøtte?
  15. Lykke til med salg! Disse hadde jeg nok handla om jeg hadde bil som kledde 18" hjul Disse og hartge E er jo det fineste som fins av klassiske 3delte hjul😃
×
×
  • Opprett ny...