Gå til innhold

hanzhe

Medlem
  • Innholdsteller

    1040
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

hanzhe vant dagen sist Juli 11 2014

hanzhe hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    E60 525D

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. hanzhe

    Dyno - TRF vs ?

    Spennede og interessant lesing! Kurvene er like rundt 2750-3000rpm, bortsett fra det er jo TRF-tuningen vesentlig bedre. Kan dette forstås som at denne leverandøren har tunet for optimal ytelse akkurat i dette registeret, og, ekstremt forenklet sagt, bare "fyllt inn" verdier i det resterende?
  2. hanzhe

    Dumpventil

    Hvorfor? Du skal jo bare ha jukselyd uansett.
  3. hanzhe

    Dumpventil

    Neida @Peak. Er ganske enkelt. https://www.ebay.com/itm/JDM-Car-Fake-Dump-Electronic-Turbo-Blow-Off-SSQV-Hooter-Valve-Analog-BOV-Sound-/253282370259
  4. Betalte 1000kr for lakkering av to hele sidespeil hos en lærling i en bedrift her i Trondheim. Upåklagelig resultat.
  5. Her er du litt på jordet. Se
  6. Jeg regner med det kommer an på hvilken N47 det er snakk om her, den kom jo fra 115HK opp til 204HK. 177HK-versjonen går jeg ut ifra er identisk på 1-serie og 5-serie.
  7. Plystring/hyling fra (det jeg er overbevist om) er turboen blir gradvis verre. Så kjapt spørsmål: Hvor er det hensiktsmessig å bestille ny turbo fra? Gjelder E60 525d m57tud25
  8. Det Otis sa. Funker det ikke etter ladet batteri (og det faktisk står bra til med batteriet), forsøk å koble ut IBS-sensoren fra batteriet.
  9. Mener Ford hadde patent på varme i frontruta lenge. Det har vel gått ut på dato nå, men er forholdsvis kostbart og skjørt system. En kompis hadde det på sin sluttenav80-tallet Scorpio 2.8 GHIA, ble mektig imponert av det.
  10. Hei, E60en var inne for EU-kontroll. Ble bl.a påpekt rust på bremserør bak. Jeg henter inn tilbud fra verksteder for reparasjon av dette samt etterkontroll. Dette verkstedet som får oppgaven, ringer meg så og påpeker ting de mener er ytterligere feil på bilen, og at de ikke kan EU-godkjenne bilen uten at dette blir reparert også. Naturligvis øker også regningen fra 8000 til 20000. Har de lov på etterkontroll å trekke frem nye feil på bilen som det opprinnelige verkstedet ikke påpekte?
  11. hanzhe

    E60 - F10

    Fra E60 xDrive vil de trolig passe. Fra rwd E60 nei, innpresset på F10 er mye høyere enn E60.
  12. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107661875 Spenstig å bare sette ifra seg bilen en tilfeldig plass
  13. Rekkevidde etter X antall år er ganske godt dokumentert, med 90-95% liv etter 250000km, dvs 450-475km. Absolutt innafor. Ser en 2012 F10 M5 på finn med 110 000km på seg. Det er mye penger for en 5 år gammel sportsbil uten garanti. De snakket om denne "problemstillingen" på Top Gear for mange år siden. Det var vel da James May var i California og prøvekjørte Honda FCX Clarity. Jay Leno hadde et godt poeng i samtalen, hvor disse "grønne bilene" (sett bort ifra hvor strømmen kommer fra) kan ta over hverdagsbruken, så har man sportsbilene for å kose seg. Det er godt sagt og et godt poeng. Så kan man ta den nødvendige kjøringen til lav kostnad, og så ha en mer inspirerende bil å kjøre de gangene de behovene melder seg. 0-100-hastigheten var ikke ment som et argument for å kjøpe elbil, mer for å si at det kan være moro selv om det ikke smeller i eksospotta og motoren brøler. F.eks synes jeg det var mye mer underholdende å kjøre en CLA 45 AMG enn Model S og Model X. Kort hjulavstand, sinna liten motor med god lyd; rett og slett fantastisk. For meg personlig handlet det denne gangen om å la fornuften seire, for før eller senere kommer det både moms og avgift på elbiler i bøtter og spann. Når dagen med (25%) moms på disse bilene kommer, sitter man jo igjen med nok en gavepakke fra staten; høyere gjensalgsverdi. Nok avsporing fra min side. Jeg tror i bunn og grunn vi er enige, Fredrik 90. Du er bare litt mer sta enn meg, og det skal du ha creds for.
  14. Man kan vel ikke akkurat påstå at en 2012 Tesla Model S P85 med sine 470hk, 0-100 på 4,2sek og 502km rekkevidde kan kalles direkte utdatert. Flesket man til tidlig her, slik som bl.a "Tesla-Bjørn" har man gjort et enormt bra kjøp. Jeg var selv ganske imot fordelene elbiler får, at de snylter på staten, urettferdig o.l. Så snudde jeg. 4hjulstrekk, superlading, rekkevidde på opp mot 500km, 0-100 på rett over 4 sekunder til 600.000. Det er mindre enn en spartansk utstyrt G30 520i. Hadde vi hatt annen avgiftspolitikk på biler her til lands hadde jeg glatt gått for en M3 eller noe i den duren - at de bilene er overlegne Model S i kvalitet og kjørekomfort hersker det ingen til over. La det ikke herske noen tvil, BMW er helt klart mitt favorittmerke. Men det byr meg imot å betale mange hundre tusen kroner i statskassen når jeg kan få en så herlig bil som Model S uten å legge igjen så mye som en krone i statskassen, slippe å betale sure småsummer i bomveier, parkere og lade gratis på jobb, få rimeligere forsikring og enda litt til. Ja, jeg strekker meg gjerne etter gulroten i stedet for å nekte å ta den bare på trass. Volvo Polestar ser på sin side fantastisk ut. Mektig imponert over utviklingen de har hatt de siste årene med designet. Håper BMW våkner opp og hiver seg på både elektrifiseringen og forbedrer designet.
×
×
  • Opprett ny...