Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9369
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Ja, det skal/bør være billigere enn de med kjedet bak ja.
  2. @///M-ini95. Yup. Gutta som gir de tipsa på FB er "on fire".
  3. Har faktisk blitt de samme merkene her også i løpet av det siste 1,5 året. Det er mye bra fra Hazet, selv om ikke alt er 100 %. Går aldri tom for verktøy du kan bruke penger på nu
  4. Vil tro at noen av de "gamle" kan skyldes motorrom med en del oljesøl og spennende ettermonteringer av diverse lys- og elektroprodukter (av tvilsom kvalitet). Husker fortsatt "tipset" jeg leste på en FB-gruppe for å omgå pæresjekken ved ettermontering av LED på en gammel bil. Det var å ha en motstand, men siden den ble så varm (åpenbart ca. like varm som en glødepære) så kunne man bare surre den inn i eksosbandasje.
  5. Velkommen i klubben og gratulerer/kondolerer! Vanskelig å si hva som blir riktigst her. 😆
  6. N43 det.
  7. Den øverste antar jeg. Du har trolig N43, men sjekk hos GS eller Koed ved å skrive inn reg.nr. Da får du opp motorkode. N43 har kjede foran, men det kan fortsatt bli litt jobb om man skal av med bunnpanna og fiske ut plastbiter.
  8. Ser bilen din sånn ut: Eller sånn:
  9. Ja, det spørs på om det er 1. gen eller 2. gen 1-serie og med hvilken motorkode.
  10. Kjedelig. Blir fort 20-30k fra noen som gjør det "billig", så du må nesten vurdere verdien på bilen og om det er mest aktuelt med fiks eller selge billig som repobjekt. Med kjedet mot torpedovegg blir det fort mye arbeid ved bytte ja.
  11. Ja, men carly er egentlig ikke noe særlig til diagnosverktøy tross populæriteten, så jeg hadde nok ikke byttet deler basert på kun det der.
  12. Kan vel bare ha dysa løst, uten den kragen som holder den fast? Eller srku ut en glødeplugg. Går an å kvitte seg med kompresjon på flere måter. Skrur man ut glødepluggene (en og en) så kan man nappe ut kontakten til dysa på samme sylinder. Hvis du kobler på en kompresjonstester og dysa di lekker og det selvantenner så tar du manometeret ditt, men da vet du i det minste hvor problemet er. Ellers hvis man mistenker en dyse som lekker for mye gjennom så er det sikkert både grått og sort ut bakpotta mens det skjer (i alle fall om DPF ikke er der) og man kan potensielt se at ett av løpene på eksosmanifolden blir varmere enn de andre om man stopper bilen etter 5-10 sekunder og måler temp på alle, men det er litt mer tricky.
  13. Mener de alle er like, så de fleste med en BMW delebil kan sikkert klippe ut for deg.
  14. Tja, E6x er supre biler om man skrur selv. Holder seg bra for rust, bra tilgang på brukte og alternative deler, massevis av dokumentasjon på nett vedr. alle mulige feil som kan forekomme og alle mulige ettermonteringer. Noe av det bedre å plukke opp som et "prosjekt". Samtidig er det en bilgenerasjon der de siste bilene ut fra samlebåndet pusher 15 år. Det er ikke til å gjemme under en stol at ting kan og vil gå i stykker og litt avhengig av hvor kompetente og prisdyktige verksted man har rundt seg så kan eierskap av en slik bil bli ganske dyrt. M57 er trolig en av de mest "problemfrie" motoren du kan ha i denne bilen, til tross for at "alt som går rundt, går sundt". E6x er avanserte biler og i alle fall avanserte for sin tid. Enig med @Otis. Skal man ikke skru selv så bør man ha en del penger i reserve om ting skal være tipp-topp.
  15. Hvorfor krasje framdøra når Jostein Bever sitter i baksetet? Er det den bilen som ble krasjet i fjor? Med en fersk eier 24t i forveien?
  16. Tragikomisk med en tråd som dette. At en butikk som holder på sånt har overlevd i så mange år.
  17. Alt som skal kjøpes i statlig sammenheng for over 100kNOK eks MVA er pain in the ass. Selv når du bare skal ha 1 stk. Det er dog mulig, i anbudsprosesser, å liste opp en del krav og justere litt på hva man vektlegger. Sånn sett er det ikke umulig å styre valget mot en bestemt bil(type).
  18. Adaptive kurvelys. Svinger når du svinger på rattet.
  19. Du trenger ikke alltid å ha 100 % match, men du sa at du hadde GT (så F34?) og det delenummeret fra høggeren er fra en F30. Det passer ikke. På spørsmål vedr AHL må du inn og se på utstyrslisten for din bil, ikke svare med et bilde fra feil lykt fra høggeren, det blir i alle fall ikke en happy ending. Mange sliter med å se små forskjell på lykter, skal du poste bilder så må det være av dine lykter. Sjekk også Koed. De har brukte deler og du får som regel se hva slags utstyrskode som er montert fra fabrikk.
  20. Var en politimann i Drammen som mente noe annet for ikke så lenge siden. Han "måtte" plutselig kjøre etter noen. Da lå Vitoen på taket i retning sentripetalakselerasjonen ved påkjøringsrampa på E18
  21. Har du noe utskrift av koden?
  22. Ikke alle som har, men du kan ta en titt når du er i bilen:
  23. Når du har kjørt bilen varm og parkerer foran butikken om vinteren så trykker du på en knapp som gjør at kjølevæska sirkulerer og kupevifta går, slik at du kan sette deg inn i en lunka bil etterpå. Beregnet for slike korte stopp.
  24. Hvis kjøper selv tar opp lån for bilkjøpet så er dette faktisk et krav fra en del banker. De vil ikke overføre pengene til kjøperen, men direkte på lånet til selger. Evt. mellomlegg får selger etterpå.
  25. Yess, "radiatorlokk" blir selvfølgelig lokk til ekspansjonstank.
×
×
  • Opprett ny...