-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Kan jo vurderes om været er fint, kjedelig å tråkke rundt ute når det pøser ned slik det har gjort i det siste.
-
Det er ikke umulig på disse, men du kan jo måle litt på pins med et multimeter. På kontaktene som går inn på høyre og venstre, for å se hva som er forskjellig. Du brenner jo ikke noe ved å gi 12V på rett sted, så det er trolig noe som stikker seg ut på den ene siden. Da kan du sjekke ledningen der. Samt undersøke at jording er ok.
-
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=307820314 Nå klikket det bra på PC-en her, men her har man altså en god mulighet til å skaffe seg en pen bil som ikke er pen!
-
Kortslutning en plass? Ledningsnett eller modul.
-
Var jeg som blingsa på navn der. Ikke godt å si, men så lenge det er et verksted som normalt driver med BMW så får nok de gitt deg en skikkelig sjekk. Du kunne evt. ha bestilt hjulstillingskontroll etter at du får på nye dekk.
-
Sjekk den hos Bavaria og få på skikkelige dekk aller først. Ikke noe i veien for en moderat senk fra de du nevner, flere her som har dette på andre modeller og er fornøyd. HR og andre oppgir ofte senket høyre sammenlignet mot standardunderstell, så når man har M-sport kan man ofte trekke fra 10 mm når det gjelder hvor mye lavere bilen blir. Gratulerer forresten med en flott bil!
-
Fant det bildet fra Bentley og det sitter jaggu en litt sær 5A der. Delekatalogen har ikke denne størrelse sikring i 5A, minste er 20A, men de på bildet så litt annerledes ut. Har du i det hele tatt terminaler der sikringa skal være?
-
Da høres det jo ut som at du bare bør bytte til en hjerne fra manuell? Om jeg husker rett så er det fysiske forskjeller på hjernene fra automat og manuell på disse, så det kan jo hende at den fra automat går i en slags nødmodus med redusert respons når den ikke får noe respons fra automatkassa.
-
Det er litt mer enn koding her. Har du hjernen og ledningsnettet fra M52'en? Var din bil M43 automat og er nå M52TU manuell? Kommer M52'en fta en bil med manuell kasse? Skal du beholde startsperre?
-
E.C.'s garasjetråd - våkner litt opp igjen etter vinteren
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
Ting tørket ferdig og dørene kunne monteres igjen: Ble egentlig veldig fornøyd med de utvendig, milevis bedre enn det brune som var: Dørhåndtak ble lånt fra benken under, for den trengte dem ikke lengre: Kosejobb å demontere sånt: Og borte: Alt fikk plass i lastebilen. Perfekt "smuglerbil" med luftfjæring: Festet et simpelt benkbelysning fra Jula. Disse går rett i stikkontakten og kan utvides: Fargetemperaturen på den er 3000K, så blir litt mer kosekrokstemning kontra de 6500K som er i taket: Sånt er selvfølgelig artigst når resten av lyset er av, begynner å bli tøft da: Plater i taket begynte jeg på først i dag. Alle som har drevet med noe form for oppussing vet jo at alle byggrelaterte prosjekter alltid blir ferdige på estimert tid og til estimert budsjett, samt at ting er mye lettere enn man først antar. Nei, vent. Motsatt var det. Det går mye tid til å tilpasse platene før de skal opp, samt flytte på alt rotet som er i garasjen: Jobben hadde vært umulig uten plateheisen, men dette er ikke en sånn "halve jobben er gjort"-redskap. Her måtte den lirkes inn mellom skinna til garasjeporten og veggen, deretter kunne toppdelen monteres og etter det så kunne man legge plata oppå, bare å løfte den fint over i en høyde på 220 cm 🥴 Tar sin tid dette her. Hjelper heller ikke på at bjelkene er 36 mm breie, må være ekstra nøye for å ha nok plass i enden der platene møtes. Ble dermed kun 5 av 18 plater i dag, med nesten 2 timer per plate i snitt. Hadde sikkert vært ferdig om taket hadde vært fri for objekter, men den luksusen har man ikke når man tar opp etter noen andre. Det får bare ta den tiden det tar. !PS! Ikke jeg som har malt vegger med hvitt og rødt i fylla 😅 Vi sages! -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
emne svarte i E.C. sin morteym i Bilder og filmer / Show-off
-
Bmw e61 Sub Hjelp med kobling av anelgg!!
emne svarte i E.C. sin Robin69 i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Du trenger koblingsskjema til forsterkeren du har kjøpt. På S676 så har du analog forsterker med to subber under framsetene, en under hver. Regner med at du ikke skal bruke de lengre. Da kunne du egentlig ta kontakten fra den originale forsterkeren som har analogt inn og repinne de analoge signalene til RCA-kontakter inn på din forsterker. +12V wake-up har den også. Da er det bare de store kablene til + og - på batteriet og mellom din forsterker og sub. -
Du måler ohm med dyse frakoblet ledningsnettet?
-
Det med fravær av sterke farger er vel heller en internasjonal trend enn noe som er spesifikt for Norge. Dette havner dog i en slags loop. Det blir "alltid" påpekt når biler mangler "viktig" utstyr og at bilen da blir vanskelige å selge, "hvem i allverden bestilte sånt fra fabrikk..." osv. Da er det ikke rart at få våger å kjøpe noe som stikker ut farge-messig heller.
-
Nesten litt merkelig at diskusjonen er den samme som for x antall år siden. Blir vanskelig når man dømmer folks valg ut ifra sine egne preferanser. Det er greit at det finnes ting man ikke hadde valgt selv, men det betyr da ikke automatisk at andre gjør noe dårligere valg enn deg, sånn objektivt sett. Det kommer jo an på øyet som ser.
-
Kjølevæske eller spylervæske med den blåfargen der. Spylervæske har jo gjerne en ganske bestemt lukt og kjølevæsken har som regel et fast nivå i ekspansjonstanken når motoren er kald. Med dette i bakhodet og den mengden lekkasje du har bør det ikke bli så vanskelig å triangulere hva slags væske dette er.
-
Fargedesignet her er vel for å appelere til alle som har (hatt) Cerwin Vega på promperommet?
-
Kan justere spissinga hjemme ved bruk av snor, men sjekk dekktrykk først. Du vil trekke mot siden med lavere trykk pga. at dekket får mindre effektiv rulleomkrets (flatere nederst).
-
Stemmer det, pleier å være o-ring der røret dyttes inn i bunnpanna og skrue litt lengre opp på blokka for å holde den på plass. Ganske rett frem.
-
Dæven, de der var skikkelig game-over. Enda godt at det skjer i garasjen og ikke ut på veien, det må da være en grei trøst.
