Du må finne et verksted som kan måle bussen mellom DDE og gløderele for å se om det sendes et signal der. Dette gjøres med et oscilloskop. Ved tegn til kommunikasjon så vil det tyde på et problem på glødeplugg-siden, hvis det ikke sendes signal så tyder det på feil på DDE-siden, evt. at DDE får feil info inn på noen sensorer (temperatur for eksempel).
Hva er det verkstedet har sjekket manuelt og hvordan har de sjekket for ledningsbrudd? Kontinuitetstest? Med last? På signalkabelen?
Jeg håper at du finner ut av dette, men det er vondt å høre om det nærverkstedet ditt som bytter ting på måfå og ikke greier å gjennomføre en basis diagnose på moderne bilelektronikk.