Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9369
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Fikk du noen papirer fra kontrollen? Det er da merkelig at camber er tydelig feil rett etter kontroll/justering, da har ikke de gjort en god jobb for å si det sånn.
  2. Vær nå bare obs på at du behøver å kjøpe originalt til disse. Det blir litt delekanon basert på kvalifisert gjetting, så hvis du har mulighet til å feilsøke mer så er det alltid best. Hvis du får tak et oscilloskop så kan du måle signalet for å se om det er noe feil med sensoren. Hvis det er en hall effect sensor så kan du sjekke strømforsyningen til sensoren med et multimeter. Du kan også sjekke ledninger fra sensor til DME. Mange steder det kan være feil.
  3. Det er ikke uvanlig at veivsensor fører til slikt på disse, så basert på kvalifisert gjetting så er jeg enig med deg. Du har også noe problem med ledningsnettet om du ikke får kontakt, noe som heller ikke er helt uvanlig. Kanskje verdt å fikse det, om ikke bare for DME-delen? Er bilen ombygd?
  4. Jeg tipper gjennom skruene som du ser på bildet.
  5. Hvit / lilla er aldri i verden jord. Jord er nesten utelukkende brunt og svart. På en del eldre biler er hvit og lilla vanlig for dataoverføring mellom moduler.
  6. Han skriver i 1. post at han har bytta batteriet.
  7. Tror at du kunne justere nullnivået med INPA på f.eks E39. Er det konstant på samme side? Du kan enten justere med en datamaskin eller med justerbare stag. Det kan også være verdt å inspisere at stag og sensor er ok og om bilen registrerer at det er litt avvik, men igjen 1 cm er ikke mye.
  8. Det virker som at bilen din ikke registrerer nøkkelen, med riktige verktøy så kan man se hvilke nøkler som er registrert og som er i bruk i øyeblikket, hvis bilen ikke ser nøklene så må du undersøke systemet ansvarlig for det, så helt fra mottager antennen til CAS-modulen. Vet ikke om man kan se noe av det med ISTA, du må muligens på nøkkelsmed verktøy, type Autel IM-serien.
  9. EDC har ikke noe med høyden å gjøre. Det er også vanlig at gapet mellom hjulbuen og hjulet er større foran. Jeg hadde ikke tenkt noe på det.
  10. Har du sjekket dekktrykk? Står bilen helt flatt? Har du lest ut med et diagnoseverktøy hva sensorene "ser"? På E61 så oppgis det deviation fra optimal verdi, men det er ikke slik at kompressoren starter å gå når det avviker så lite.
  11. Jeg tror ikke at du kommer deg til retten. Du har fått et statlig dokument til å identifisere kjøretøyet ditt. Det er tillatt at du klistrer over flaggdelen med hvitt. Du har modifisert et offentlig dokument på en slik måte at det strider med hva utsteder har spesifisert. Rettssystemet vil sannsynligvis ikke behandle ditt krav/klage.
  12. Har du ikke testplan og løsningsforslag når du allerede er i ISTA?
  13. E.C.

    2008 e61 n47

    Vi kan jo ikke gi noe særlig med tips når du ikke gir oss feilkodene eller noe live-data.
  14. Tenningsring, som i antennecoil som sitter rundt nøkkelen? Har du matchende nøkkel? Du skal ha dme, ews og nøkkel som hører til.
  15. Du skal ha ladespenning til varmetrådene, i alle fall i løpet av de første 10 min (avhenger av utetemp). Så rundt 14V+.
  16. Du kan enten spraye startgass rundt eller ha røyk for å triangulere deg fram til hvor lekkasjen er. Ellers kan du prøve å ta alt fra hverandre og sette sammen igjen. Prøve uten luftfilterboks.
  17. Jeg vil si at de fleste som skriver noe direkte stygt om andres annonser ikke får så god mottagelse/respons her. Samtidig er det slik at det man legger ut på finn gjør man i all offentlighet. Enten man er en profesjonell part eller så har man valgt å ikke levere bilen til en forhandler for å selge selv. Dermed bør man kunne stå inne for "kvaliteten" som man legger ut. De fleste som kjøper bil ønsker å kjøpe fra oppegående personer som har passet godt på sin bil og som gir korrekte opplysninger. Jeg mener at det derfor er innenfor å anmerke når selger er ute på tur mtp. prisantydning, har søppel i bilen, dårlige bilder eller screenshot fra gammel annonse eller rett og slett noen som holder tilbake opplysninger. Enkelte vurderer å se på biler som er flere timer unna og det har faktisk skjedd flere ganger at noen har sett på samme bil og gitt tilbakemelding om at den ikke er i helt samme stand som det framstår, slik at andre har sluppet bomtur. Det kan sikkert svi for noen å finne sine ting i tråden her og lese kommentarer, men når man f.eks. selger "gullfelger" med splitter nye budsjettdekk til 65 000 kr så bør du tåle å høre at du er litt teit. Dessuten er det mange kule biler som postes også, som man ellers hadde gått glipp av.
  18. Kun motorrom pga. IBS.
  19. Sjekk at det ikke mangler noen o-ringer og at du ikke har noen sprekker i røra fram til innsuget.
  20. Kontrolløren er statlig ansatt og har sikkert flexitid, så han er neppe påvirket av tidene som trafikkstasjonen er åpnet for publikum. PS: jeg har blitt trukket ut til stikkontroll og da var klokken 7:30, stasjonen i området pleier å åpne kl. 9:00.
  21. Tipper det går under unødvendig ettersom det er en hobby. Hvis det er prat om at det er noen eiendeler som kan bli skadet av å være uten tilsyn så får du muligens fritak.
  22. 345/32 er skivediameter og tykkelse i mm. 60 er diameter på stempelet i mm.
  23. Den er riktig mtp skivestørrelse.
  24. Så valgte de å bruke Ah for kapasitet. Da må folk fram med kalkulator og vite at batteriet er på 350V elns før det tallet i det hele tatt gir mening.🙃
  25. Jeg skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt bryr seg om hva andre kjører. Det eneste unntaket må være for de som kjører direkte trafikkfarlige vrak ellers skal folk som bruker sine egne penger få lov til å kjøpe nøyaktig det kjøretøyet de ønsker, uten at det er noen andres sak. Folk som har bilinteresse burde kanskje heller støtte hverandre litt mer, uansett drivlinje. Man får allerede stikk fra andre kanter om hvor dumt det er å bruke SÅ mye penger og tid på bil, så det å få trusler og det som er fra "sine egne" blir bare tragisk.
×
×
  • Opprett ny...