Gå til innhold

sveipa2

Medlem
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 318i/E91 Touring 2011

Nylige profilbesøk

528 profilvisninger
  1. Hei.
    Hva er vanlig tomgangs-turtall på E91 med N43 motor?
    Med air condition anlegget på så har jeg ca 700-750 rpm.
    Slår jeg av AC så faller turtallet ned til 500-550 rpm. Synes bilen generelt burde ha litt høyere tomgang pga oljetrykket. Er det mulig å justere tomgangen opp et par knepp uten at tenningen blir forandret?

  2. Nei. Har ikke forsøkt den. Har verkstedtime hos Autopower fk Tirsdag, Holder dere informert om resultatet. Takk for innspill. Dere får info om resultatet etter den verkstedtimen og prøveturen etterpå.. litt rart at diagnose-verktøyet har alt å si. Det å tenke litt utenfor boksen er er liksom helt ute hos verkstedene. Diagnose er alt lissom...
  3. Takk. Har selv tenkt at feilen er for "liten eller periodisk" for styreenheten, men for sjåføren så er det et helvete.
  4. Takk for svar og tips. Vet ikke om det er skiftet coiler på bilen noensinne, så jeg tar den kostnaden. Men jeg lurer på hvorfor bilen ikke sender data/feilmelding til Diagnose-verktøyet de bruker hos Autopower.
  5. Takk for tips. Skal lese litt om dette. Men Autopower tror det kan være et coil problem. Visstnok en svakhet på disse ble det sagt. Men det burde vel diagnosen ha funnet ut av?
  6. Diagnosen hos Autopower viser ikke noe feil i det hele tatt og det er det som er merkelig. Kan selve datahjernen i bilen ha fått "hjerneslag"?
  7. Takk for svar. Har dessverre ikke mulighet til å mekke med bilen slik jeg bor. Brukte "kunstig intelligens" på nettet og fikk gode svar faktisk, men det blir dyrt og gå i gjennom den lista på et verksted. Svaret jeg fikk: Det er vanskelig å fastslå den eksakte årsaken til problemet uten riktig diagnose, men det plutselige fallet i RPM kan være forårsaket av flere problemer, for eksempel: Et problem med gasshåndtaket eller gassposisjonssensoren En vakuumlekkasje i inntakssystemet En sviktende luftmengdesensor En utslitt tennplugg eller tennspole Et problem med drivstofflevering, for eksempel tette drivstoffinjektorer eller en sviktende drivstoffpumpe. Det er best å la en profesjonell mekaniker utføre en diagnostisk test for å identifisere og reparere det underliggende problemet.
  8. Hva skjer med Bimmers egentlig? Før i tiden fikk man stort sett svar, men nå er det dødt. Er det andre sider som er mere aktuelle en Bimmers som folk har gått over til?
  9. Hei. Håper på hjelp her inne. Min BMW 318i Touring 2011 mod mister turtall nå og da både på tomgang og ved vanlig kjøring. Plutselig raser turtallet ned på motor og går så opp igjen etter et par sekunder. Så langt har dette bare skjedd med varm motor. Dette gir et ekkelt rykk i bilen. Ingen varselamper lyser. Kjører jeg med cruise kontroll i feks 100kmt, så slår den seg av etter et sånt rykk/ turtalls-fall. Har hatt bilen inne hos Autopower på diagnose. Ingen feil kommer opp. Bilen er gått 112 000km og har relativt nytt register i motor. Nye plugger, nytt luftfilter og ny olje. Motor og modell er: E91N 3 serie (08-)touring318i N43 (US31) Hvis noen har vært borti dette problemet, så blir jeg glad for tilbakemeldinger.
  10. Ok. Takk for svar 👍🏼. Hilsen rimelig frustrert BMW eier.
  11. Glemte og spørre om hvordan jeg finner ut hvilken type Automatkasse jeg har. Hvor finner jeg ut det?
  12. Hei. Automatkassen på min 318i Touring har problemer med å gire både opp og ned i bratte bakker. Km stand er: 111000 Har nylig fått skiftet olje og ny bunnpanne med filter på Autopower og nullstilt adapsjonsverdiene. Dette gjelder spesielt i lange litt seige/bratte motbakker. Da girer den ikke opp nesten uansett hvor mye gass-pådrag jeg gir. Den er heller ikke så villig til og gire ned igjen i nedoverbakker. Autopowers diagnose av girkassen viste ingen feil. Derimot fant de feil på Lamda/Nox sensor Autopower mente at Bilia (muligens) hadde bedre diagnose forutsetninger siden de sannsynligvis hadde direkte kontakt med BMW i Tyskland. Tok nok en diagnose på kassen på Bilia med samme resultat der mekaniker sa at så lenge Lamda/nox er gåen, så vil man ikke få korrekt resultat av diagnosen på kassa. Er det sånn at hvis jeg bytter Lamda/nox sensorene så vil girkassen bli "normal"? På kjøring til feks Geilo, så er det bare den bratte lange bakken ved Hagafoss som er problemet. Da nekter kassa og gire. På tur opp til Holmenkollen har jeg samme problem som Hagafoss. Av og til girer den litt hardt ved kald kasse både i nedover og oppoverbakke. Virker som om clutchen kvier seg for og slippe taket. Ellers oppfører kassa seg normalt, men kunne ha vært ivrigere på å gire i cruising på flat mark, da jeg føler at jeg daukjører motoren til tider. Hvilket verksted er best på disse kassene i Oslo området? Bør jeg Flushe kassen? Autopower mente de fikk ut 5 liter ved bytte av olje. Håper på svar her inne da BMW følelsen ved kjøring nå er ikke eksisterende og jeg har heller ikke hatt bilen lenge
  13. Ja, jeg ser på det som viktig at de som kommenterer og kommer med viktig informasjon og kunnskap får vite hvordan det har gått.
  14. Det var kamsensoren som var gåen. Fikset nå på Autopower. 👍🏼 Det var kamsensoren som var gåen. Fikset nå på Autopower. 👍🏼 Det var kamsensoren som var gåen. Fikset nå på Autopower. 👍🏼 Det var kamsensoren som var gåen. Fikset nå på Autopower. 👍🏼
×
×
  • Opprett ny...