Gå til innhold

Ringer

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    GSXR1000/KTM1390R/330e xt

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Dekkene var forøvrig Michelin Power GP (50/50 track/gate) Kjørte anbefalt lufttrykk for bane (2,1 / 1,9 Bar) og varmet til 55 grader. Bedre feste en rene slicks da jeg kjørte aktivt !
  2. @Snagg30Redd for å bevege meg for mye off-topic med MC prat😀 Sykkelen var en KTM Superduke 1390 R Evo med alle tilvalg, ny av året. 190 hk / 145 Nm, Semiaktiv demping, justerbar wheelie control and slide control mm. Kjørte med demping på i Track 1 mode, anbefalt setting, slide control i trinn 5 av 9, ABS on. Perfekt dekkslitasje etter 9x 20 m pass, de siste i forholdvis inspirert tempo. Dette er min første nye gatesykkel på 16 år, imponerende hvor bra en "standard" sykkel kan være på bane.
  3. Nettopp tilbake fra banedager på Gotland Ring Homepage - GotlandRing, riktignok på 2 hjul, men for en bane ! Banearkitekten og grunder Alec Arho-Havrén (Flying Finn-Swede fra STCC, DTM og VLN) tok oss med på track walk, fortalte om de forskjellige seksjonene og hvor han hadde fått inspirasjon fra, bla Nordschleife Først sporkjøring med instruktører, så fritt frem. I begynnelsen var jeg nesten litt skremt, vanskelig bane å lære, noe helt annet enn andre nordiske baner, nesten som en mellomting mellom Nurburgring og Spa. Fantastisk følelse når sporene begynte å sitte, fikk til noen kombinasjoner sånn brukbart. Denne banen kan absolutt anbefales, og er i utgangspunktet designet for bil, så sikker enda bedre på fire hjul !
  4. @OrjanPrøvde Streetfighter V2, ikke V4. Og nei, ikke kjørt M1000R. Ettersom jeg allerede har 3 stk firesylindrede samt en endunker hadde jeg lyst på en V2 denne ganger, og da mener jeg Superduken er råest. Men for all del, de nevnte er flotte sykler, hadde ikke sagt neitakk. Var forresten ute en tur på en -22 M1000RR, fantastisk sykkel, men totalt overkill på veien. Etter mange år med mest R-sykler, foretrekker jeg nå en mer romslig og oppreist kjørestilling på veien. Men, skal selvfølgelig kjøre Superduken på bane og, tar en tur til Gotland i august https://ktmclubscandinavia.se/kcs-track-days-gotland-ring-17-18-augusti-2024/, blir moro det
  5. Tok en prøvetur med nye KTM Superduke 1390 R Evo, ble så imponert at jeg bare måtte ha en. Signerte kontrakt i går, levering neste uke, svart sykkel med alt av godis, dvs trackpack og techpack, adaptiv fjæring, quickshift, wheelie control og slide control mm. Gleder meg
  6. Det fornuftige valget er uten tvil i4. Men, med en ny Volvo i garasjen må det være grenser for fornuft. Facelift Taycan virker imponerende, men sprenger mitt budsjett, må jo ha råd til noen motorsykler og
  7. Takker for begrunnede tilbakemeldinger, ser det er delte meninger. Syns brukte i4 er vel høyt priset i forhold til nye, men kanskje bare jeg som er gjerrig. Helt klart en flott bil, det er noen greie priser på kampanje for tiden. Har kjørt begge biler, men bare et par timer om gangen, og med flere ukers mellomrom. Men med det jeg husker av kjørefølelse så heller det kanskje litt mot Taycan. Etter flere 928 og 911 er jeg godt fornøyd med historisk Porsche kvalitet, vet lite om hvordan Taycan er med hensyn til feil. Har også god erfaring med BMW etter 5 x 3 serie generasjoner.
  8. Ettersom fruen får Volvo XC60 som ny firmabil, så trenger jeg ikke lenger fullt så praktisk bruksbil. Vurderer derfor å bytte min 330ext i noe litt mer gøy. Tenker på enten ny i4, eller brukt Taycan (4S el turbo). Ser det er folk her med erfaring fra begge, hva sier dere ? Hvordan funker bilene i det daglige, noen irritasjonsmomenter ? Liker egentlig utseende på e-tron GT bedre enn Porschen, men virker som det er endel småkluss med Audien ? Og om jeg går for i4, burde jeg vente på faceliften ?
  9. Jeg jobber med dette i noe større skala (borerigger/skip), og dermed større risiko, må derfor forholde meg til fakta, ikke reklamen som andre har postet her, det er derfor jeg etterspør spec sheet / productdatablad og/eller uavhengige tester. Det som markedsføres som HVO100 er ikke nødvendigvis 100% HVO, men 100% biodiesel, ref EN15940 og vedlagt spec sheet fra Neste (verdens største produsent av HVO) Vi er pålagt bruk av biodiesel (FAME) i noen regioner, og har varierte erfaringer med dette. Selve maskinene tar det bra, men vi har 5x forbruk på filter, fuelseparatorer må overhales etter 1/5 av normal driftstid, avsetninger og økt korrosjon i drivstoffsystemet. Med 30% FAME / 70% MGO ser vi ca 12 % effektap, og må dermed kjøre flere generatorer for samme operasjon. Vi har vurdert bruk av HVO men droppet det pga av FAME innhold og pris. Siste priser jeg har for HVO100 er $2100/mT (bulk ex Rotterdam), til sammenligning får vi MGO for 560 $/mT samme plass. 12 kr literen pumpepris for HVO100 høres derfor veldig billig ut, kan det stemme ? RME er forøvrig FAME laget av rapsolje. HVO100 productblad.pdf
  10. Nå er det kun på båten jeg bruker diesel, men der ville jeg ønsket å se et spec sheet. HVO er i utgangspunktet gode greier, likeverdig eller bedre enn diese på de fleste parameter. Men EN15940 kan innholde opp til 7% FAME (Fatty Acid Methyl Esters) som jeg ikke vil ha på tanken. Hygroskopisk (tiltrekker vann) og ikke lagringsstabil over 6 mnd, rene magneten for dieseldyr. Ikke fullt så kritisk på bil da …
  11. Flott reisebrev og fine bilder ! Var det en ren trackday eller organisert kjørekurs ? Arrangør ? Regner med tidene var BTG ? Har vært på et par kurs med Motorrad (MC), kan anbefales, tok for seg banen seksjon for seksjon, bra opplegg ! Blir neppe mer Turistenfahrt på meg, har blitt for vilt, mye som aldri burde vært sluppet utpå. Krasjet fra 200+ pga en hjemmebygget kitcat (super seven kopi) som la igjen oljespor …
  12. Nissan 300ZX var artig bil, savner min lille røde litt.
  13. Hadde faktisk forventet mer enn dette, hastigheter gjennom Fuchsröhre og opp Kesselchen ser ut omtrent som en Golf GTI.
  14. Enig med Bimmerlars ! Har brukt Kvål Auto til både tuning og service på flere biler, de har alltid levert som avtalt.
×
×
  • Opprett ny...