Gå til innhold

PetrolSix

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

PetrolSix's Achievements

  1. Artig sak @Marius2002. Likte designet (utvendig) og at den finnes i så mange varianter. Men for deg som etterhvert begynner å få litt størrelse på familien så er det nok greit å være obs på dette.
  2. Det finnes selvsagt ikke muligheter for at jeg har vært aktiv her før under annet brukernavn. Helt umulig. Kunne heller ikke vært mulig at jeg bare ikke har hatt en aktiv bruker, men har likt å lese om BMW i 10++ år. Litt som å lese bilblad, bare at man leser på forum istedenfor for å ta til seg info. Helt umulig. Men tilbake til topic. Krisen er i bunn og grunn at siden BMW har "tatt livet" av 1-serien som en bakhjulsdreven bil så er nå G42 2-serien den eneste "kompakte" bilen som kan fylle rommet for at hav av tidligere entusiaster som vil ha en nyere bil etter noenlunde tradisjonell oppskrift og størrelse. Om man likte biler som f.eks E30/E36/E46 samt rwd 1-serie og vil ha en erstatter bygget på noenlunde samme egenskaper så var muligens nye 2-serie siste håp før enda tyngre elbiler tar over. Sålangt så har de delvis feilet på både 240I og de lavere modellene. Noe som i grunn er ganske krise fra et entusiastisk ståsted da dette var den ene modellen de hadde igjen. Selv kunne jeg godt vurdert nye 2-serie, men om jeg er villig til å gå for de kompromissene bilen tilbyr er jeg usikker på om jeg orker å leve med. Firehjulstrekk er uaktuelt. Synes ikke det er behov for å forklare hvorfor på et BMW forum. Blir litt som å gå på gourmet resturant og forklare hvorfor man ikke hadde blitt fornøyd om man bestiller pizza og får en grandiosa servert. Snakket nettopp med en kompis på telefon om nye 2-serien. En som aldri har vært registret på BMW forum og som følger lite med på BMW. Skikkelig bilentusiast er han tiltross. Han vil ha seg en BMW i fremtiden siden han i motsetning til meg ikke sitter på en entusiastbil. Men det blir først når ungene hans er mye større/voksne. Da kan det blir naturlig å gå tilbake til 202x tallet og finne en fin bil. Dessverre så fyller ikke 2-serien kravene han har lengre. Bensin, manuell og bakhjulstrekk. Joda, kanskje har han økonomi til en M2. Men er ikke sikkert han har ønsker om en så fokusert bil da. Selv såg jeg frem til denne bilen. Kunne fungert som en nyere daily-driver i tillegg til M3n min som er litt for fin og gammel for helårsbruk. Hadde ikke trengt så forferdelig stor motor så lenge det hadde vært bensinmotor. Men uten manuel girkasse så er det høy sannsynlighet for at jeg sier pass. Er en fare for at jeg må finne meg i at BMW har sluttet å lage nye biler for slike som meg. Noe som er synd, for de har aldri hatt flere modeller. Burde ikke være så vanskelig å ha bare en standard-modell som oppfyller "typiske entusiastkrav". Jeg skjønner selvsagt hvordan markedet fungerer. Men vemodig er det likevel.
  3. @Fredrik 90 Nå har du vært diesel-predikant i over 10 år. Stort sett vært en automat-man uten at du har gjort så mye ut av det. Regner med du skal være firehjulstrekk-predikant de neste 5+ år. Hva er det neste anti drivers-car / anti klassisk BMW du skal gå løs på? Føler bare jeg må forberede meg mentalt om det skal være litt håp for holde ut... Hilsen Petrolhead / BMW entusiast
  4. Det som skjer er vel at BMW jobber aktivt med å gjøre eldre/brukte BMW enda mer attraktive enn de allerede er. 😂 Etter å ha lest litt bedre over specs så ser det ut som 230I kan leveres med "M Sport rear differential", som jeg antar er en mekanisk LSD. Forutsetter M-pakke + Dynamic Handling Package. Akkurat det skal BMW ha applaus for! 230I blir dermed BMW sin "lette" og "kompakte" bakhjulsdrevne bil med sportslige ambisjoner. Riktignok svintung, ingen brekk, ingen manuell kasse. Ellers har den blitt forferdelig brei, lengre, men har mindre innvending plass enn forgjengeren. Mange typiske "fremskritt" med andre ord. Når det er sagt. Synes bilen ser bra ut på dette bilde. Ikke feil det her heller.
  5. Synes utseende var helt ok, men ikke mer enn det. Gir absolutt ikke noe må-ha for min del. Men det er jo det indre som teller. Heldigvis så skal 2-serie coupe være den siste skikkelige/klassiske BMW. Så bakhjulstrekk har den fortsatt og god bensinsekser har den fortsatt.. Sjekker specs. Hmm.. ikke bakhjulstrekk med sekseren nei. Får nedjustere da.. 230I, det må jo være en mer lettvekt og sportslig utgave. Sjekker specs.. Prøver å fortrenge at den veier 1600kg+.. sikkert ikke kan leveres med LSD... ser BMW har glemt å montere håndbrekk.... men den har jo i det minste.... ikke noe manuel girkasse! FUUUuuu*# 😭 Får krysse fingrene for M2. Men om man først skal bruke en stor sum penger på en sportslig bil og kan overleve uten bakseter. Vil man kjøpe en M2 som ligner på bilen ovenfor eller denne sexy saken nedenfor ? (Nye Lotus Emira. De har til og med tatt vare på hydraulisk styring.)
  6. Finnes fortsatt folk hos Toyota som vet hvordan man reklamerer for produktene sine. 😄
  7. Ekstremt bra laget video full av historie. Enjoy! The new BMW M3 will never live up to your expectations — Jason Cammisa on the Icons — Ep. 03
  8. @TRF Ikke enig i dine to siste setninger. Angående "det er vel ingen som har anklaget roadster/cab folket for å være "mindre entusiaster"?" Les første post i tråden. Jeg mener ikke at bimmers.no er en boble som ikke liker cabriolet. Jeg vet det finnes flere tråder rundt de og mange som har interesse av de. Jeg har vel ca 15 år bak meg på forumet selv om brukeren ikke tilsier det. Som jeg la frem så er det bare 1/44 BMW som er til salgs som er cabriolet. Det er også en begrenset brukermasse som er aktive her på bimmers. Ta bort de 44 eller 88 mest aktive personene så er det sterkt begrenset aktivitet igjen. Når det kommer til det som i Norge er mer nisje biler som cabriolet så vil det derfor være litt tilfeldig hvor mye aktivitet man ser. Eksempelvis, dersom bare Fredrik og Fredrik90 hadde kjøpt seg cabriolet så hadde det blitt MYE mer snakk og info om den biltypen på forumet fordi det er to personer som poster mye og deler mye om sine bilopplevelser. Poenget er at på dette forumet så skal det ikke mange aktive personer til før man ser en betydelig endring i hvor mye kjærlighet en bilmodell får. I senere tid så synes jeg at @fxslin i høy grad representerer roadster/zed miljøet. Vi får ihvertfall et fint innblikk i den verdenen gjennom han. Det skal ikke så mye til i et mindre miljø.
  9. Interessant tema @Werther. Jeg var selv fristet til å slenge meg inn i tråden og argumentere mot BMW cab og hvorfor det ikke er så populært. Men istedenfor å gjøre som så mange andre har gjort før meg i tråden så stiller jeg heller spørsmålet. Stemmer det? Det kommer en del påstander i ditt første innlegg som jeg ikke tror stemmer. Eksempelvis: BMW-miljøet ignorerer 3-serie Cab." Det at E36 (og E30) ser fortsatt ut til å ha noen entusiaster mens e46 aldri hadde det. At nyere enn e46cab er ikke eksisterende på veien blant entusiaster og at moderne takløse BMW er ekstremt lite populære. At det er ingen kjærlighet for disse. Jeg lagde litt rask og simpel finn.no statistikk bare for å hjelpe meg i å få et litt bedre overblikk. Det er ca 65000 biler til salgs i Norge. 1100 av disse er cabriolet. Det gir et forhold på ca 1 cabriolet pr 60 biler. Det er 6164 BMW til salgs. 141 av disse er cabriolet. Noe som gir et forhold på ca 1 cabriolet pr 44 biler. Altså langt mer BMW cabriolet enn snittet for gjennomsnittsmerket. Av disse 141 cabrioletene er det 16stk Z3 og 23stk Z4. Om vi velger å se bort fra de roadsterene sitter vi forsatt igjen med over 100stk BMW cabriolet. Til sammenligning ligger det TOTALT bare ute 35 stk Audi cabriolet. Den populære MX-5 er det bare 23 stk av. Om vi ser spesifikt på den "upoplære" 3-serie cabriolet så det det hele 55 stk. 30 av disse er fra 2001 og nyere. En liten funfact om disse 30 er at forholdet bensin til diesel er 23/7. Det gir 3,2 ganger så mange bensinbiler som diesel. Til sammenligning er det på 3-serie totalt fra 2001 587 diesel mot 340 bensin. 1,7 ganger så mange diesel. (Alle cabriolet er også bakhjulstrekk) Det finnes mange måter å tolke tall på, men jeg synes ihvertfall mengden BMW cabriolet fremstår som bra/høy. Betydelig høyere enn det man får inntrykk av i denne tråden. Jeg synes man trygt kan si at BMW cabriolet er godt representert på norske veier blant entusiaster. Eller er disse folkene som i høy grad har valgt en lavtsittende bakhjulsdreven BMW med bensinmotor og opplagde kompromisser mindre BMW entusiaster enn flere på bimmers.no i sine mer fornuftige dieselbiler med firehjulstrekk som veier langt mer? Bimmers.no er tross alt en liten boble i BMW miljøet med relativt få personer som står for mesteparten av aktiviteten. Forumet er farget av det. Til tross for det, er det likevel kommet inn en del kjærlighet for cabriolet samt at @tambur4 har vist et veldig fint eksemplar som oser entusiast.
  10. De nye "bever-frontene" vokser på meg allerede. El-motor er også helt greit. Har vel til en viss grad akseptert at BMW lager SUV. Ikke det at jeg noen gang kommer til å kjøpe en. F20 og E46 compact er ikke akkurat designvinnere for å si det pent, men fundamentalt mye bra ellers. Med de riktige boksene krysset og eventuelt en mod eller tre så er det jo artige biler. Hvordan en bil kjører og oppleves bak rattet er jo uten tvil det viktigste. Ellers jobber jeg fortsatt med å venne meg til at BMW selger biler med diesel, firehjulstrekk, slappe automatkasser og åpen diff kombinert mye hk. Bare sånne småting som nesten ikke berører noen modeller. 😂
  11. Synes denne dokumentaren om "klimarebellene" var ganske bra og gav et greit innblikk. https://tv.nrk.no/serie/innafor/2019/MDDP12100819/avspiller De snakker jo med flere politikere hvor en sier. "I noen tilfeller er bruk av sivil ulydighet helt nødvendig. Vi lever i et moderne mediesamfunn. For å få den oppmerksomheten kan ikke folk bare skrive hyggelige leserinnlegg og delta på møter. Du må også bruke et sånt virkemiddel". De fleste politikerene på et høyt nivå forstår nok veldig godt hvorfor Extinction Rebellion gjør som de gjør.
×
×
  • Opprett ny...