Gå til innhold

LP760

Medlem
  • Innholdsteller

    202
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

LP760 vant dagen sist September 27 2022

LP760 hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjøretøy
    Cayenne Coupe

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. E46 fra 320 til 330 fortjener å kjøre med kompressor. Blir ganske så morsomme!
  2. "If it works, don't touch it!"
  3. Ligemåde 😅. Skjønner mer poenget til flere nå iaf 👍. Bedre å bruke andre kanaler enn det her.
  4. Ja, selvfølgelig. Glemte helt at dette er en sekt, der man ikke kan ha andre meninger 😀.
  5. Er jo ingenting spesielt med det. Er fortsatt ikke det i mine øyne 😉 kan strekke meg til e30 M3.
  6. Kunne tatt den for kanskje 30k, ordnet sveising og lakk svart, så solgt med noe gevinst. Ellers ikke noe spesielt med denne her.
  7. BMW viser framtiden og 42(!) biler Her var det mye stygt
  8. Jeg kjøpte fra eBay senest i 2018 til e39. Fungerte fint. Vær OBS på at du kjøper til EU sin sone. Husker ikke hva slikt heter, men fra Kina f.eks vil ikke fungere her i Norge.
  9. https://www.finn.no/mobility/item/399801765?ci=6 Noen her som har kjennskap til denne? Litt reisevei for meg, så om noen har noe så setter jeg pris på info.
  10. Trenger ikke være kunnskapsfull for å eie en BMW, at en bil har gått "lite" betyr lite om den ikke er vedlikeholdt. Kan få en bedre BMW som har gått 400k km med vedlikehold,enn en som har rullet 100k km, uten vedlikehold. Men til poenget, er det tatt noen diagnose? Og da med verktøy som ISTA eller andre gode verktøy. Noe bør dukke opp der når det er "såpass" galt.
  11. Kjørte med BSR på min tidligere 1 serie med samme motor du nevner. Det er merkbar forskjell, fungerte problemfritt i 3 år jeg eide den.
  12. Virker som om headuniten (originalspilleren) detekterer at det er noe "unormalt" på høyttalerutgangene, og dermed skrur ned eller sperrer lydsignalet etter en stund. Dette er ganske vanlig med Base Stereo når man bruker høynivå-inngang (spesielt hvis man kobler seg rett på høyttalerkablene), fordi originalanlegget forventer en bestemt motstand (impedans) på kretsen. Prøv en load resistor eller en line output converter.
  13. LP760

    M3 3.2 sedan 97

    31352227241: Dette er det originale stabstaget som ble brukt på tidlige M3 E36-modeller, inkludert cabriolet og coupe 3.0 og noen 3.2 (før 09/1995). 31352227996: Dette er en nyere versjon, som erstatter 27241 etter 09/1995. Denne brukes på de fleste senere 3.2L S50 M3, inkludert sedan. Når BMW sier at 27241 er «superseded by 31352227996», betyr det at den eldre delen ikke brukes lenger, og den nye (27996) er den riktige for biler etter 09/1995. Det står også at de to delene ikke er byttbare bakover, så du kan ikke bruke den gamle delen på nyere biler med oppdatert hjuloppheng. Forskjell på cab og sedan 3.2? Nei, så lenge de er produsert etter 09/1995, og begge er 3.2 S50 manuelle, så skal stabstaget foran være det samme (31352227996). Du må nok passe på at du får riktig sett (bøssinger, braketter, etc.) – det kan være små forskjeller i festene eller diameter på bøssingene Så mulig svar på spørsmålet ditt: Ja, stabstaget foran fra en 3.2 cabriolet kan passe på din 1997 M3 3.2 sedan så lenge delenummeret er 31352227996. Hvis det er den gamle 27241, vil det ikke passe helt.
  14. Er gratis på Mobile. Og ikke noe vanskelig å få solgt biler nedover. Handler om pris. Triks og litt miks, så løser det seg ganske så enkelt.
  15. - Delvis tilstoppet ventilblokk (mechatronics) kan føre til ujevn giring i spesifikke gir. - Solenoidene styrer trykket i girkassen, og feil her kan forårsake rykk i girskift, spesielt i overgangene mellom lavere gir. Har vel ikke noe mer å si enn å ta diagnose med ISTA eller andre gode verktøy. Jeg har selv gjort følgende med ISTA/D en gang i tiden. Krav: ISTA D + K+DCAN eller ENET-kabel Feilkodescan: ➤ ISTA → 'Vehicle Test' → Kjør full skanning → Noter feilkoder i EGS (Transmission Control Module) og DME (Motorstyring) Girkasse status: ➤ ISTA → 'Function Selection' → EGS → 'Diagnosis Scan' → Velg: 'Actual Values' → Se på: - Gear selection requested vs. actual - Solenoid valve status - Transmission oil temperature - Adaptation values (clutch fill times, pressure values) Adaption reset: Litt usikker om din har dette behovet eller kan(?). Men her er en grei punktliste. Når du har byttet olje/filter i girkassen Ved flushing Hvis du har byttet girkasse eller mechatronics "Når girkassen oppfører seg unormalt" Girkasser er en komplisert greie, spesielt automat (min mening). Jeg vil anbefale å få levert bilen til noen som er kyndige på girkasser. Anbefaler RATS om du holder til i Østfold.
×
×
  • Opprett ny...