Gå til innhold

Jonas oluf olsen

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw e91

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jonas oluf olsen's Achievements

  1. Ja jeg har egr programert bort og eco tune fra optituning. Håper jeg slipper å bytte turbo, men om jeg må så må jeg
  2. Er jo det at det er dyrere og tar lenger tid enn 3 bolter og 2 clips når jeg bare har jackstands. Hvis den bare er litt dårligere optimalisert så går det helt fint for meg. Selvfølgelig må man bytte turbo så må man. Bare føles litt unødvendig når det er en arm på en liten dings som sitter fast. Aktuator er 1500kr som jeg kan gjøre selv, mens en ny brukt tubro og verksted er jo en del mer.
  3. Og hva vil skje om jeg kobler på en ny en. Vil den ikke la meg kjøre med den eller vil det bare ikke være optimal regulering?
  4. Fordi jeg har kjørt med den fast på maks nå en liten stund, og den er jo helt kjørbar, men når jeg gir bånn gass i 4 sekunder så får bilen overtrykk fra turbo og går i limpmode, så har jo gått helt fint å kjøre den med den fast på maks. Men hvis jeg bruker den samme jeg har med et nytt shaft i samme posisjon så vil det være kjørbart eller vil bilen gi masse feilkoder og limpmode?
  5. Hei. Har en turbo aktuator som sitter helt fast, vanes på turboen beveger seg helt fritt så den er fin. Tenkte å bare kjøpe ny aktuator og koble på og ferdig, men hørte fra bavaria at det ikke er mulig og at aktuatoren er kalibrert til turboen og at man må kjøpe helt ny turbo med aktuator for å fikse det. Stemmer det? Er det noen måte å bare bytte bare aktuatoren og eventuelt få den kalibrert til min turbo eller kan jeg prøve å fikse min og bruke den igjen? tusen takk for alle svar
  6. Nå er ikke jeg noen ekspert. Men har sett på yt og sjekka litt, så hvis den stanga der med litt blått på tuppen skal bevege seg når man gasser så er det det som er feil ja. Den beveger seg ikke i det hele tatt og sitter dønn fast når jeg prøver å rykke i den med fingrene. Hvis det er det som er problemet, betyr det ny turbo? Eller bare aktuator. Og hvor mye tror du det koster?? takk for innlegget og svar.
  7. Ja jeg kan jo spørre venner om de har venner som kan. Hvis ikke kan jeg jo faktisk sette meg ned å lære noe for en gangs skyld.😂 takker
  8. Nei husker ikke hva jeg brukte, men husker at den ikke klarte å lese alt for å si det sånn. Men jeg har ikke så mye bruk for et «dyrt» program og ikke kunnskap til å skjønne alt tipper jeg. Så blir vell å dra til bavaria og få de til å gi meg et konkret svar på hva som er feil. Men lurte på om det er noen som har vært borti noe sånt? takk for svara reef89 og mr.pingu. Er stor hjelp
  9. Jeg var hos sulland på hamar en stund tilbake med dette problemet og de sa bare at de ikke viste men trodde det var et problem med egr. Jeg fikset det men problemet er fortsatt der. Kanskje det verkstedet jeg var hos ikke klarte å fjerne feilkoden?
  10. Jeg har en 2008.e91 320d med n47. Jeg tror den har en vanlig liten motorlampe, men den jeg får opp er i displayet i mellom spidoen og takometeret som fyller hele området der man se km stand også videre. Og jeg prøver å lese feilkode men det er ingen. mange takk for svar og alle råd forresten
  11. Er ikke noe å lese ut, så vidt jeg vet. Har brukt en obd scanner som jeg ikke husker navnet på. Var bare div små feil, men stod at det var noe feil på dpf, så er suspekt på den. Den går liksom i limpmode i noen minutter uten at jeg kunne lese noen feil eller koder, står bare motorlampe også går feilen vekk og alt er som før.
  12. Hei. Har en 320d med n47 som går i limpmode når jeg gir bånn gass i mer enn 5sec. Det er ingen feilkoder og den går ut av limpmode fra alt mellom 10sec til 10min. Er suspekt på tett dpf, men har søkt rundt og finner ikke noe godt svar. Noen som har kjennskap til dette?
  13. Update. Demperene jeg fikk var veldig korte og fjærene veldig lang. Altså så måtte man komprimere fjærene fra 40cm til 13 cm for å få på mutteren. Altså så ville det vært maks 1cm mellom nivåene på fjæra. Itilleg var det umulig å få til med de fjærklemmene jeg har. Så det ble ikke no bmw på ferie eller eu godkjenning
  14. Ringte thansen og de hadde 2 stykk liggende på lager faktisk på strømmen. Så ser ut som det kan gå akkurat 💪. Takk for hjelpen da folkens
  15. Er en et langt slit jeg har gått igjennom nå. I påsken knakk fjærene, så jeg kjøpte ta-technix coilovers med TUV for fun, (det var ikke fun). Jeg monterte de og skulle få godkjenning av statens vegvesen, da var de justert for høyt så ikke godkjent. Så justerte jeg dem riktig som nardocar (de jeg kjøpte dem av) sa. Dro tilbake til vegvesenet. Da var frontfjærene for løse med for lite preload. Spør nardocar hva faen jeg skal gjøre, de sier de ikke vet og sier jeg burde returnere dem. Jeg lager skjema, men da sier de at jeg må få et verksted til å se på dem og si hva som er feil, før jeg kan returnere dem. jeg må ha bilen i orden så jeg kjøper OE dempere og fjærer på autodoc monterer de, og ser når jeg skal montere fronten at det er en feil fjær. Selv om jeg har kjøpt 2 av de samme. skal egentlig på ferie med den bilen imorgen, men blir ikke det hvis ikke jeg kan skaffe en fjær idag! Lol. Jeg har fått angst og depresjon av dette.
×
×
  • Opprett ny...