Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg må si det gjorde mer enn jeg hadde trodd selv.

 

Jeg våger nesten å påstå at bilen er ferdig utseendemessig nå, med unntak av felgene.

 

...så får vi se hvor lenge det varer. :roll:

 

Var forøvrig å snopet litt i dag. :D

 

IMG_7251_zpsppr5jf5i.jpg

 

IMG_7259_zpsrkrt3qlx.jpg

 

Greit å endelig ha en jekk som går under bilen, men den ble igrunn i det største laget.  8-[

 

IMG_7263_zpsk4rx0goe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den hos en lokal jernvareforhandler/alt mulig-butikk, men de selges "overalt".

 

Clas Ohlson fører også Bahco, men de har kun 3t-jekken såvidt jeg kan se (min er 1,5t, og noe lengre og lavere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte meg på slepekrok-montering av GoPro-en, men gjengene til slepekroken er så langt inni bjelken at det ikke fungerte helt, så da måtte jeg finne på noe annet "lurt".
 
IMG_0284_zpswf3mzblf.jpg
 
IMG_0280_zps2obljkgr.jpg
 
Litt småjalla, men det fungerer greit nok. :)
 
Tidligere i dag kunne jeg også styre GoPro-en fra iDrive, men selvfølgelig måtte jo GoPro oppdatere iPhone-appen sin i dag, så nå fungerer ikke det lengre.  :-s
 
Uansett, Spotify kan ihvertfall styres fra iDrive, ettersom jeg endelig fikk koblet dette skikkelig.
 
IMG_0274_zps0lswdmdk.jpg
 
IMG_0276_zpspznydzfb.jpg
 
IMG_0277_zpsvnq5pxk5.jpg
 
Jeg synes hele dette egentlig er litt tungvindt med tanke på at man må åpne BMW appen og alt det der, men det fungerer veldig godt når man har fått det i gang.
 
Ellers har jeg hatt et problem med at Performance-rattet sluttet å fungere etter en liten stund, og vil ikke fungere før jeg har tatt kontakten til kontrollmodulen inn og ut. Jeg la derfor strøm fra et annet sted, så får vi satse på det gjorde susen. Det har ihvertfall fungert fint til nå. :)
 
IMG_0309_zpsgbmscjhq.jpg
 
IMG_0310_zpsbi6rfj6w.jpg
 
IMG_0311_zpsi0pfaqke.jpg
 
Og til slutt to tilfeldige bilder. :)
 
IMG_0294_zpsuxh0aupp.jpg
 
IMG_0296_zpsfa95bu8r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til combox, vil også ha spotify på iDrive! 

Så nylig på V1 ratt jeg også, "bare" 15 lapper på eBay.. hehe

Liker lille bilen din, MEGET pen og gjennomført! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft... Begynner å bli ganske så "moderne" disse bmw systemene.. Og det er jo den veien de må.. Selv er jeg veldig fornøyd med at jeg installerte ett nettbrett i bilen istdenfor selv om det ikke er orginalt. 

 

Gopro festet ble tøft. Satser på du får filmet mye tøft når vi skal til tyskland :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativ montering av go pro kamera kult at du kunne styre fra idrive da :)

Er helt enig med deg om spotify appen.. Blir egentlig bare tungvint, men kult at det funker! Mye letter med spotify fra telefonen isteden :) De har hvertfall klart å fikse slik at man både kan låse telefonen og gå ut av appen uten at spotify BMW stopper eller slår seg av, slik var det ikke for en stund siden når spotify kom og det var ufattelig tungvint :)

Sliter forøvrig med at spotify BMW ikke alltid viser album cover og noen ganger ikke sangnavn heller selv om musikken spiller.. Vet ikke om det er tlf eller spotify feilen ligger, men er litt tilfeldig om alt vises hos meg men funker storsett :)

Digger rattet, lyst på sånt selv! :D

 

Hos meg har det fungert helt strålende igrunn. Både sanginfo og albumcover har kommet opp hver gang, men har fått med meg at flere sliter med dette.

 

Det jeg sliter mest med er selve tilkoblingen. Jeg må koble til, starte BMW-appen, vente til denne er tilkoblet, så velge Spotify under apps. Deretter starter vanlig Spotify på telefonen og jeg må vente en liten stund før jeg må velge Spotify under apps på ny igjen (men denne gang ligger den med en gang, og ikke under additional(?) apps), og så starter "BMW Spotify" på telefonen.

 

Sånn sett er det ganske så mye enklere med musikk over bluetooth, men det ser ikke like bra ut. :)

 

Gleder meg til combox, vil også ha spotify på iDrive! 

Så nylig på V1 ratt jeg også, "bare" 15 lapper på eBay.. hehe

Liker lille bilen din, MEGET pen og gjennomført! :)

 

15K er jo ran. :) Det er jo billigere enn dette nytt fra BMW. Man får V2 for rundt 7-8 (pluss frakt og avgifter) nye fra USA (eBay), men fant ingen akkurat nå. Det ligger forøvrig et V1 til 2500,- nå ser jeg, men det så noe slitt ut.

 

Tøft... Begynner å bli ganske så "moderne" disse bmw systemene.. Og det er jo den veien de må.. Selv er jeg veldig fornøyd med at jeg installerte ett nettbrett i bilen istdenfor selv om det ikke er orginalt. 

 

Gopro festet ble tøft. Satser på du får filmet mye tøft når vi skal til tyskland :smile:

 

Uoriginalt vil nok alltid være mer moderne og mye, mye billigere, men det vil aldri bli det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nå her. :)

 

Tror jeg beholder det inntil videre, da det er 100% strøkent, og om bilen skal selges blir det nok å montere det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nå her. :)

 

Tror jeg beholder det inntil videre, da det er 100% strøkent, og om bilen skal selges blir det nok å montere det tilbake.

 

Det skjønner jeg. Er det 1ern du skal med nedover? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det jeg sliter mest med er selve tilkoblingen. Jeg må koble til, starte BMW-appen, vente til denne er tilkoblet... 

[...]

 

 

Hvorfor må du åpne BMW Connected for å spille av Spotify? Jeg åpner bare Spotify med en gang jeg plugger telefonen i bilen, og da synkroniseres den med bilen og åpner seg på lik linje som du har avbildet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Er det 1ern du skal med nedover? :)

 

Jepp. :)

 

Hvorfor må du åpne BMW Connected for å spille av Spotify? Jeg åpner bare Spotify med en gang jeg plugger telefonen i bilen, og da synkroniseres den med bilen og åpner seg på lik linje som du har avbildet over.

 

Om jeg ikke åpner BMW Connected først før jeg bare beskjed på iDrive om å starte "BMW app", så da har jeg antatt at det må gjøres, men skal prøve å forske litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke trenge å måtte starte BMW Connected først, for så å starte spotify i iDrive og så starter den på mobilen.

På min, så kobler jeg bare iPhone til USB, så starter jeg spotify som vanlig på mobilen og etter noen sekunder så endres spotifybildet på mobilen til BMW/Spotify logo, og da ligger spotify ikonet i iDrive under external devices :) Det skal skje automatisk så lenge du bare starter spotify på mobilen når du er kobla til USB :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...