Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Lekkert!

 

Hvordan er klaringen bak? Jeg har 18x8.5 ET43 -7mm spacer (samlet ET36), 225/40-18 og får subbing når jeg kjører fort over fartsdumpene. På ene siden. Men på den siden er det en fillete/rufsete innerskjerm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se ser det igrunn greit ut bak, og jeg har heller ikke merket noe subbing når jeg har kjørt litt fort over fartshumper o.l. for å teste. Jeg har derimot ikke testet med mye bagasje eller folk bak, så skal likevel ikke se bortifra at det kan subbe, og isåfall ryker nok spacerene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begynner å komme seg. :)

 

Ang. subbing så virker det som om dekkene tar i plastinnerskjermene ved litt "aktiv" kjøring på humpete vei. Disse går litt innover i hjulbuen før de går oppover, så det er ikke det beste designet om man vil ha hjulene langt ut. :)

 

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre, eller om jeg skal gjøre noe i det hele tatt. Jeg er ikke så lysten på å begynne med camberjustering og slikt, så da gjenstår det igrunn bare å fjerne spacerene, evt. sette på noen smalere.

 

Tok forresten et par tre nye bilder i finværet i går.

 

IMG_6548_zps3a3e3954.jpg

 

IMG_6541_zpsa8edb66d.jpg

 

IMG_6537_zpse7e7474f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte den ikke selv, men det ble ikke gjort noen form for modifikasjoner på den, den er montert rett på. Reagerte heller ikke på noe når jeg prøvemonterte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

e81 - En liten roadtrip (film)

 

Tidligere i uken ble det plutselig til en spontan roadtrip. Dette er en tur jeg har tenkt på lenge, men når jeg leste om StigJ sin tur fant jeg ut at jeg bare måtte fått gjort det. :)
 
Jeg ringte å vekket opp en kamerat som fikk beskjed om å være klar innen et kvarters tid, og så bar det på tur. Jeg i 1-serien, og han i sin Z4 2.5Si.
 
Både her hjemme og lengre sør i fylket var det ganske pent vær, noe som lovet godt, men når vi kom et stykke opp på fjellet så begynte det å regne endel, slik at det gikk mer over til å bli en kjøreetappe enn en kosetur. På grunn av dette ble det heller ikke så veldig mange bilder i begynnelsen. Etterhvert som vi nærmet oss Lysefjorden ble været bedre heldigvis.
 
IMG_6702_zps663b912d.jpg
 
Etter at vi ankom Lysebotn (28 svinger, 10% stigning nedover) var egentlig planen at vi skulle kjøre samme vei tilbake, men da vi så at endel biler ventet på en ferje tenkte vi at det kunne være en fin tur, så vi stilte oss i kø vi også. Et kjapt søk på nettet avslørte at ferjen tok 12 biler, os siden vi stod som 10 og 11 (det var noen motorsykler i tillegg) regnet vi med at det var liten sannsynlighet for at vi fikk være med. Ferjen kom, og blandt de fire(!) (det var en traktor som skulle på litt lengre ut i fjorden) bilene som fikk være med var vi.  :-s
 
Når jeg spurte ferjemannskapet om hvorfor vi fikk være med sa han bare at vi hadde såpass små biler at vi fikk være med, uten at jeg helt kjøpte den, da det kun var vanlige biler som stod og ventet.
 
Uansett så var dette en veldig fin tur, som absolutt kan anbefales. Jeg hadde riktignok sett litt frem til å kjøre opp fra Lysebotn, men satser på at det blir en tur til om ikke altfor lenge. Jeg synes også det er mye morsommere å kjøre i "ring" enn å kjøre frem og tilbake på samme vei.
 
Etter ferjeturen kjørte vi for å få oss noe mat, og deretter gikk turen til BMWCCN Rogalands månedlige klubbkveld.
 
IMG_6945_zps9dc6cf8c.jpg
 
IMG_6944_zpsf0050b89.jpg
 
 
...og til slutt en kjapp film jeg lagte fra denne turen, og som er grunnen til at jeg ikke har postet flere bilder. :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...