Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige kommentarer. :) Senkesettet er fra AC Schnitzer. Aner ikke hvor mye dette senker, men på de bildene jeg har sett ser det "passelig" ut for en bil som brukes både her og der.

De solskjermene du har kjøpt, er de enkle å demontere igjen? Bare å klipse rett av og på etter behov?

Mine står bare i klem døren, så er bare til å ta de rett ut. Jeg har kun brukt klips på den lille i døren, da denne falt ut når fruen lukket døren igjen. Selv om de har klips er det bare til å ta de rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har også originale som fungerer på samme måte, antar de passer bedre (selv om de jeg har passer helt greit), ulempen er at BMW sine koster en god del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine står bare i klem døren, så er bare til å ta de rett ut. Jeg har kun brukt klips på den lille i døren, da denne falt ut når fruen lukket døren igjen. Selv om de har klips er det bare til å ta de rett ut.

Er det mulig å åpne kun glassluka bak, eller ramler de ut da? Forstår det slik at de henger kun pga press mot karmen, og ikke er festet med sugekopp el lign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke montert på bakluken, da jeg har sotede ruter og den igrunn er mørk nok som det er. I tillegg har jeg den nettingen mellom setene og bagaskerommet oppe, så sikten hadde nok ikke blitt så god.

De er kun presset mot karmen ja, men det følger noen små dingser med for å feste de, som jeg ikke har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått montert opplegget for automatisk åpning/lukking av bakluke, noe som jeg kom frem til er en ganske idiotisk funksjon igrunn. Nok om det. Ingenting ligger klart for å montere dette, verken når det kommer til ledninger eller komponenter. Komponenter ble kjøpt på eBay, mens ledningsnettet måtte lages selv.

Hydraulikkpumpen satt på plass (og senere skrudd fast):

72188334.jpg

Utskjæring av hull for knappen i luken. Det er markert hvor knappen skal sitte, så jeg valgte dette kontra å kjøpe et nytt deksel.

a9144faf.jpg

1204b500.jpg

2bfe561b.jpg

Trekking av ledninger ut til knappen i luken. Dette var igrunn det verste med hele jobben og var utrolig kronglete og frustrerende. Ledningene ble lagt i krympestrømpe hele veien.

9eef1ac6.jpg

ee9758f6.jpg

Alt av ledninger måtte ordnes til selv. Fant heldigvis en butikk som solgte ledninger i alle farger og fasonger, slik at det meste fikk den fargen som BMW selv bruker for dette.

2fb8f2eb.jpg

Etter litt opprydning:

9f7f38a7.jpg

Etter litt koding fikk jeg dette valget på iDrive-en: :)

0d1ed16d.jpg

...og resultatet ble min aller første YouTube-film for anledningen. :)

(trykk på bildet)

Det var egentlig meningen jeg skulle lage en form for DIY på dette, men jeg synes installasjonen er for avansert til å kunne lage en DIY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale gale mann! Imponert over hva du får til altså :) Forresten, endelig fikk jeg fikset AUX i min. Var produksjonsfeil i kabelene jeg fikk, så linjen gikk til jord, så måtte klippe og bytte om litt. Jeg sliter med AUX tilkobling når alt egentlig ligger klart, og du fikser sånne ting som dette. Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...