Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for trivelige tilbakemeldinger, gutter! Har for øvrig ettermontert sportfunksjon på automatkassen (meg bekjent ble dette kun levert på 545iA i en meget begrenset periode). Denne strammer opp styringen og gir hurtigere gassrespons. Sport kan aktiveres i N, D og DS. Om den tar for seg Dynamic Drive også vet jeg ikke da jeg knapt har fått testet ut systemet noe særlig. Det beste av alt er jo også at knappen lyser sammen med bakgrunnsbelysningen.. :mrgreen:

Noen svært dårlige mobilbilder;

krstd86mkh16x9uuqkoi.jpg

hjgjniy2r7itztryhxt4.jpg

l1d1gbxs60h4itm1m4z9.jpg

y52fs6tgxu5picd6x7hm.jpg

zsmxertx58gj8i5ksdma.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med slike relativt enkle, men ukjente ettermonteringer. :)

Leste akkurat om denne funksjonen selv, og selv på min bil med manuell og uten aktiv styring skulle den hjelpe på. Dessverre er det ingen original plassering av knappen hos meg, men jeg skal ihvertfall teste det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er morsomt med slike oppgraderinger. Leter iherdig etter flere slike, så tiden vil vise hva mer som finner plass. Du har original plassering av sportsknapp på biler uten automatgir også. Du bytter ut oppbevaringsskålen foran giret med en som inkluderer sportsknapp. Delenummer 51168045434 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fantastisk. Takk skal du ha. :D

Vet du om knappen følger med dekselet eller om den må kjøpes utenom?

Knappen følger med dekselet, så det er bare å bestille dette nummeret. Jeg vet ikke hvordan kabelsettet vil se ut på en LCI bil, men det har du sikkert kontroll på. Send meg evt en PM for instruksjoner til pre-LCI.

Tøft med sånne oppgraderinger :D Ligger det ferdig lednings opplegg eller må du plukke ned hele dashbordet for å få det på plass?

Ser du har byttet Idrive knappen til LCI versjonen, lar slikt seg gjøre på E90 tro :-k

Ja det er morsomt med slike ting. Det ligger ikke kabelsett klart, så dette har jeg laget selv. Det er litt som må demonteres, men en veldig kurant jobb :)

Jeg har ikke bare byttet til CIC kontroller, men også bygget om til CIC enhet. Det skal, på en del CCC være mulig å benytte CIC kontroller, men jeg tror du må ha en oppdatering eller bestemt CCC versjon. CIC kontroller fungerte ikke med min CIC fra 2004 og uten noen softwareoppdteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er morsomt med slike ting. Det ligger ikke kabelsett klart, så dette har jeg laget selv. Det er litt som må demonteres, men en veldig kurant jobb :)

Jeg har ikke bare byttet til CIC kontroller, men også bygget om til CIC enhet. Det skal, på en del CCC være mulig å benytte CIC kontroller, men jeg tror du må ha en oppdatering eller bestemt CCC versjon. CIC kontroller fungerte ikke med min CIC fra 2004 og uten noen softwareoppdteringer.

Plutselig så ble jeg veldig giret på akkurat dette her, særlig etter å ha lest igjennom tråden din nøye :) Finnes der noen nettsider eller noe hvor det står hva som er lette oppgraderinger som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes en nettside eller oversikt over hvilken type ting som er enkelt å ettermontere, så her må man rett og slett søke litt rundt på det man er interessert i å få gjort noe med. Integrert garasjeportåpner er jo for eksempel simpelt. Jeg kan for øvrig sterkt anbefale å bytte selv fra CCC professional til CIC professional. Det nye systemet er mildt sagt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Saltkjelen. :)

Et lite spørsmål til bare, hva er delenummeret for kontakten du har brukt inn på sportsknappen? Såvidt jeg kan se er nummeret 61136909052, men finner ikke skikkelige treff på det. 61136909058 finnes derimot, og den passer med antall kontaktpunkter. Det hadde likevel vært greit med en bekreftelse på at det er denne. :)

Antar det er samme kontakt på knappen uavhengig av årsmodell og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...