Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det meste av det du lurer på står allerede godt forklart i denne tråden (og tilsvarende her inne), samt om man googler litt.

 

DAB-løsningen fra Bilradiospesialisten er vel av typen Kufatec og benytter så vidt jeg vet USB-inngangen (?). 

 

For å bytte til NBT må du strekke litt kabler, kjøpe ny headunit og skjerm blant annet. 

 

Combox handler du der du får kjøpt originale BMW-deler.

 

Som du sikkert forstår er ikke sistnevnte produkter (combox og NBT) plug and play, så det krever litt kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være ganske enkelt.

 

Det meste står her, inkl. link til monteringsanvisning.

 

Er selv ganske nyskjerrig på dette, men liker ikke at navigasjonen ikke er linket opp mot iDrive, og i tillegg ser jeg for meg dette blir noe klumpete mot det ganske runde instrumenthuset i en 1-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som om en har to uavhengige navigasjonssystemer, men jeg har jo ikke testet det selv.

 

Litt over her ble det diskutert DAB(+), og Kufatec ble nevnt. Jeg har nylig montert Kufatec sin DAB+-modul i en e92 med CCC, og jeg synes at dette virker veldig bra ut. Jeg tviler på det er noen andre løsninger som er på markedet som kommer nærmere et originalt system enn dette. Eneste som ikke fungerer som originalt her er bytte mellom DAB og FM såvidt jeg kan se.

 

Jeg vet ikke hvordan dette fungerer på CIC, men om noen har noen har testet det ut må de gjerne skrive litt om det eller legge ut noen bilder. :)

 

IMG_6814_zpsrvhdgceh.jpg

 

IMG_6815_zpspgfqkwww.jpg

 

IMG_6817_zpsunag10gk.jpg

 

Samtidig ble det også ettermontert handsfree og USB (6FL).

 

Bilen var forøvrig denne, som vekket opp ca. halve nabolaget. :D

 

IMG_6818_zpso1xfouyb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg visste ikke at Kufatec ga DAB-meny i CCC´en. Jeg mins å huske at man må inn på multimedia og external devices for å velge DAB på CIC med Kufatecen? Om ikke, og det blir en DAB-meny sammen med FM/AM i CIC også, er dette noe som utvilsomt skal handles fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det dessverre stemmer for CIC, uten at jeg har sett det selv. Ettersom CCC med original DAB har en ekstern DAB-modul, gjør denne saken fra Kufatec akkurat samme jobb, og fungerer så godt som likt. CIC støtter ikke ekstern DAB-modul på samme måte, så da vil en ikke få en like sømløs integrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koder CCC selv første gangen man kobler den til, men det som egentlig skjer er at $654 (DAB) legges inn i CCC.

 

Ettersom vi koblet til denne før vi kodet CCC for $6FL og $644 (USB og handsfree) måtte vi også legge inn $654 i bilens VO for og så kode CCC på ny slik at DAB-funksjonen kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...