Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde same problem på min E60 2009. byttet begge thermostater uten at det hjalp noe videre. Har du webasto? sjekk isåfall den elektriske sirkulasjonspumpa. Denne laget problemer for meg.

 

Edit: ble plutslig I tvil om det var en mangnetventil til sirkulasjonen av vannet I forbindelse med webasto som var problemet. Hadde da problemer med å få motor over 75'.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tester litt på min 520d i dag. 2007 M47TU2.

Lav kjølevanndtemp (60c).

Har byttet begge termostater og renset egr. Forslag? Sitter på mobilen så ikke lett å søke her.

Automat? Har vært borti at varmeveksleren til girkassen skaper slike problemer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fristet til å stille et spørsmål her...

 

Har nå en 2011/12 530xdat med n57d30o1 motor som jeg overhodet ikke har noe trøbbel med. Men siden bilen ikke har vært min eiendom særlig lenge (og jeg er litt i overkant nysjerrig på ting under the hood), så måtte jeg bare finne ut hva som skjulte seg i error-loggen. Brukte ISTA/D (Rheingold) v3.46.20. Det var spesielt én feil som tok litt av nattesøvnen og som jeg ikke helt har funnet ut av:

 

Feilmelding:

Rail pressure sensor deviation test: permissible rail pressure correction too high

 

Beskrivelse:

The fault code is logged when the correction value for the rail pressure exceeds the 1 bar limit.

 

Jeg har ikke ennå funnet ut av hvordan avlese/logge verdier fra sensorer på denne motoren (litt for nytt for meg), så tenkte å høre her om noen har anelse om hva dette kan være? Screenshots er vedlagt.

post-59608-0-81450500-1419100826_thumb.p

post-59608-0-32539900-1419100834_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Otis. Av en eller annen grunn så lar ikke denne seg slette (eller så kommer den umiddelbart igjen), men jeg skal følge med. Vet du om denne maskinen har en sånn "pressure relief valve" i andre enden av railen? Leste litt om common-rail generelt, og fant det er det vanlig med trykk-sensor i enden og en avlastningsventil i andre enden, men vet ikke når det gjelder denne motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...