Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Når det gjelder klima så er det jo en svakhet på F10/11 at klima radiatoren (kondensator) sprekker [...]

"Befriende" å lese at kondensatoren er en svakhet på F10 og ikke noe annet i selve varmeapparatet. Jeg sliter selv med lekkasje av klimagass på F01en (etterfyllingen gikk to måneder før den ble tom), så kondensatoren er defintivt det første stedet jeg må feilsøke. Jeg fryktet dashbordjobb, men her kan det jo se ut til at man er litt heldigere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Walkabout skrev:

I denne forbindelse ble det også oppdaget problemer med aircondition, da den ikke ville blåse kaldt. Bavaria mistenkte lekkasje av kjølegass en eller annen plass. Stakk innom Vianor i Sandnes, hvor de etterfylte AC-gass med sporingsvæske. Har hatt bilen inne til sjekk etterpå, uten at det ble konstatert lekkasje. Nå funker AC bra, så krysser fingrene for at ny AC-gass var det eneste som skulle til.
 

Det samme skjedde med min, og Bilia sjekket på eget initiativ om det lå en aksjon fra BMW på bytte av radiator/kondenser (som det gjør på mange F11 har jeg skjønt). De fant ingen direkte indikasjon på lekkasje der, men byttet den for sikkerhetsskyld. Regningen tok BMW, selv om bilen er import og uten garanti. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Godt å få tatt en strekk på bilen, nye deler er alltid godt. Når det gjelder klima så er det jo en svakhet på F10/11 at klima radiatoren (kondensator) sprekker, men i ditt tilfelle så har du tydeligvis vært heldig å kun måtte fylle gass (som er helt normalt når bilene når denne alderen). 

Ble bra med nye skiver, ser bra ut når du har så åpene felger 👍

Ja, jeg har også hørt at det er en svakhet på denne modellen. Derfor ble jeg ganske lettet når de ikke fant noe lekkasje etter påfyll av AC-gass med sporingsvæske. Får bare håpe det fortsetter slik. Takk skal du ha, ble veldig fornøyd selv - har også lakkert senteret på nye skivene, så får håpe det holder seg pent en stund :) 

10 timer siden, papertiger skrev:

Har ikke prøvd brukt de selv, men har fått anbefalt Transtec på Bryne av en annen BMW-mann som jobber som mekaniker her i området. De skulle ha ca 7000kr for Flushing og skifte av bunnpanne med integrert filter på E91’en for et par år siden. 

Jeg fikk det utført hos Finnvik Bil i Imsland en helg jeg var hjemme, men Transtec er mer i nærområdet her :)

Ellers ser det ut som du har hatt en liten «oppstrekk» på bilen. Har rullet et stykke, men holder seg forbasket bra! :D 

Takk for tipset! Da skal jeg ta kontakt med Transtec og høre hva de skal ha for jobben. Ja, det har gått med noen tusen på bilen de siste månedene, men nå føler jeg den er i "ship shape" igjen. Synes modellen holder seg veldig godt også, og med enkelte modifikasjoner så er den fortsatt tøff og moderne :) Må si at det egentlig ikke er noen andre biler jeg sikler etter, så det er jo et godt tegn når jeg har eid bilen i snart fire år. Lyser litt på F82 M4, men det er jo et helt annet segment, og måtte i så fall blitt i tillegg til F11, og ikke som en erstatter. Og med vinteren i Norge, og så mange gråværsdager som det er på Vestlandet, er jeg litt usikker på om det er verdt investeringen :) 

1 time siden, Xdrivetouring skrev:

Det samme skjedde med min, og Bilia sjekket på eget initiativ om det lå en aksjon fra BMW på bytte av radiator/kondenser (som det gjør på mange F11 har jeg skjønt). De fant ingen direkte indikasjon på lekkasje der, men byttet den for sikkerhetsskyld. Regningen tok BMW, selv om bilen er import og uten garanti. :-D

Takk for tipset - jeg har sendt en epost til Bavaria og forespurt om aksjonen også omfatter min bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BimmerFan! skrev:

Godt å se at du tar vare på den nydelige bilen din :) 

Bilen min må også bytte bærearmer foran, men hos meg så var det snakk om nedre bærearm foran. Var dette tilfellet for din bil også? Isåfall hvor kjøpte du delene ? :) 

Jeg er litt usikker på hva det var (er så mye stag og armer og bein i de forstillingene), men var i alle fall den største bærearmen (i størrelse og vekt). Jeg kjøpte på eurodel.no og betalte vel rett rundt 2 000 kroner for begge to fra Lemförder ferdig levert - tror de originalt ligger på omtrent 7 000 kroner for begge, så en del penger å hente her :) Kan skaffe delenummer og sånt hvis du vil ha, har liggende kvitteringen i bilmappen min, så bare gi beskjed.

Takk for hyggelige ord forresten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Jeg er litt usikker på hva det var (er så mye stag og armer og bein i de forstillingene), men var i alle fall den største bærearmen (i størrelse og vekt). Jeg kjøpte på eurodel.no og betalte vel rett rundt 2 000 kroner for begge to fra Lemförder ferdig levert - tror de originalt ligger på omtrent 7 000 kroner for begge, så en del penger å hente her :) Kan skaffe delenummer og sånt hvis du vil ha, har liggende kvitteringen i bilmappen min, så bare gi beskjed.

Takk for hyggelige ord forresten! :) 

Bilia ga meg også en pris på rundt 7000kr for begge to :P Det er ikke aktuelt å betale hvertfall! Hadde vært veldig fint om du kunne sendt delenummer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er lane depature warning noe man ønsker å ha på, jeg har det i Volvoen og synes det er bare mas. På søsterns golf hvor den svinger tilbake igjen ser jeg litt nytte, men det er først når den følger bilen forsn jeg hadde giddet å bruke tid på det.

min mening 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Men er lane depature warning noe man ønsker å ha på, jeg har det i Volvoen og synes det er bare mas. På søsterns golf hvor den svinger tilbake igjen ser jeg litt nytte, men det er først når den følger bilen forsn jeg hadde giddet å bruke tid på det.

min mening 😊

Er nok ikke noe jeg kommer til å bruke til hverdagskjøring i byen og til og fra jobb, men er jo en ekstra sikkerhet på langtur hvis man mot formodning skulle være uoppmerksom eller døsig. Og som Saltkjelen nevner, så lenge det er tilnærmet gratisutstyr så er det jo bare dumt å ikke ha det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mins faktisk å huske at LDW fungerer kun over 70 km/t, så dette er nok ikke noe som vil være til irritasjon ved bykjøring og slikt. Satser på å få min LDW opp og gå så fort jeg får skiftet frontrute til KaFAS, så kommer med en oppdatering da om jeg rekker det før vi kåler med din, Raymond. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått merke LDW på F36’en. Var fint på hovedvei og motorvei, men skulle nesten ønske den svingte tilbake selv. Står når jeg skrur den på at den funker fra 70km/t. Hadde en dagstur på vestlandske landeveier idag, og da måtte jeg skru det av. Ved litt aktiv kjøring på slike veier blir det fort litt kjøring oppå og over stripene, da blir duringen i rattet irriterende. Men den knappen jeg ikke har på min er den i’en med prikker bort til bilen - hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...