Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Mange takk for det HF :) Takk for sist ja, var hyggelig og jeg leita etter deg før vi reiste på Lørdag men fant deg ikke...

I August skal vi til Oslo så da får vi ta en fotoshoot av begge bilene ;)

Ring meg da vettu! :) Bare en drøy uke til august nå, og det ene bildet du har tatt av våre perler ser jo bra ut! ;)

Min har ny frontrute og står til lading nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en herlig kjøretur!

  

Ja det er veldig morsom, likte godt og svinge meg på slike innlandsveier med E90en jeg hadde også. Den hadde riktig nok manuell som gjorde den litt artig, men "F1" hendelene på rattet i F10 veier opp for det :) Elsker å ta meg en inspirerende kjøretur av og til, bare så synd risikoen for å blir strengt straffet er høy :(

Sport +  i en F01 gir ikkeno sæærlig forandring...altså..bilen blir stivere....Men den er fremdeles...myk... Er det virkelig så stor forskjell på f10 og f01 altså?

 

Jeg synes det er vesentlig forskjell, styringen blir tyngre, mye kikkere og skarpere gass respons samt at understellet tighter seg veldig til og blir strammere. Kan hive bilen mye skarpere inn i svingene enn i Normal modus :) F30 opplevde jeg som enda hvassere og tigthere i Sport+ enn F10 og da er det nok likeså med F01 kontra F10 da 7-serien har enda mer fokus på komfort igjen. Sånnsett er F10en en veldig fin kombinasjon synes jeg :)

Regner med du kjørte via dølemo og den veien?:) utrolig flotte veier å teste bilen på :)

 

Det stemmer, ifra Frolands verk opp til Svenes og så videre via Dølemo. Herlige kjøreveier oppover der :)

 

Ring meg da vettu! :) Bare en drøy uke til august nå, og det ene bildet du har tatt av våre perler ser jo bra ut! ;)

Min har ny frontrute og står til lading nå ;)

Ja det skal jeg gjøre, er helgen 22-24 August vi skal til Oslo. Madammen skal på interiørmesse på Lillestrøm på Søndagen så da hadde det vært artig å ha noe å finne på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min som var gammel demobil ville de ikke ha edc, kompisen min som spekket den opp mente at m-understellet var bedre.

Nå er det sikkert forskjellige meninger om det, men jeg har ikke følt så mye på savnet, bortsett fra at man mangler en utstyrskode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å kjøre ifra Froland og oppover til Dølemo.

Men regner med at du ikke drev med "innspirerende" kjøring fra Dølemo til Tovdal.Makan til smal vei og humplete skal enn lete lenge etter.

Søsteren min bor i Tovdal og av og til føler jeg understellet  ligger igjen ved Dølemo.:) når jeg besøker henne.

Men fytte pokker for en bil du har.

Jeg parkerte ved siden av en tilsvarende bil nå her om dagen.En e34 ser jo ut som en T ford i forhold :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å kjøre ifra Froland og oppover til Dølemo.

Men regner med at du ikke drev med "innspirerende" kjøring fra Dølemo til Tovdal.Makan til smal vei og humplete skal enn lete lenge etter.

Søsteren min bor i Tovdal og av og til føler jeg understellet ligger igjen ved Dølemo.:) når jeg besøker henne.

Men fytte pokker for en bil du har.

Jeg parkerte ved siden av en tilsvarende bil nå her om dagen.En e34 ser jo ut som en T ford i forhold :).

Er mye av de samme strekningene opp fra birkeland til hynnekleiv også minner litt om fra dølemo til tovdal:) har selv hytte oppe på mykland og kjører mye på de veiene :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min som var gammel demobil ville de ikke ha edc, kompisen min som spekket den opp mente at m-understellet var bedre.

Nå er det sikkert forskjellige meninger om det, men jeg har ikke følt så mye på savnet, bortsett fra at man mangler en utstyrskode

 

Men du har jo EDC og Sportsautomat, på bildene i tråden din....?

Jeg har ikke prøvd F10 med M-sport så om det er bedre vet jeg ikke, fordelen fremfor M-sport et jo at med EDC så kan du velge mer komfortabelt understell kontra M-sport hvor man må humpe bortover på alle slags veier hele tiden. Liker å ha muligheten til å velge comfort i byen eller på røft underlag :) Har i tillegg Dynamic Drive (aktivt understell kalles det vel på folkemunne) og det sørger for at bilen krenger veldig lite i sving, ligger nesten flatt i svingene og da forsvinner mye av vitsen med M-sport understell ;)

Fint å kjøre ifra Froland og oppover til Dølemo.

Men regner med at du ikke drev med "innspirerende" kjøring fra Dølemo til Tovdal.Makan til smal vei og humplete skal enn lete lenge etter.

Søsteren min bor i Tovdal og av og til føler jeg understellet  ligger igjen ved Dølemo.:) når jeg besøker henne.

Men fytte pokker for en bil du har.

Jeg parkerte ved siden av en tilsvarende bil nå her om dagen.En e34 ser jo ut som en T ford i forhold :).

 

Var faktisk ikke noe problem det siste stykket heller, altså ifra Dølemo til Tovdal. Det er også en fordel med det aktive understellet at ubehagelige ugjevnheter i veien slukes ganske effektiv av understell tross i stiveste innstilling. Med E90en som hadde tradisjonelt M-sports understell så var den ikke noe behagelig å kjøre inspirert med etter Dølemo, den tok opp alle ugjevnheter og var "hard" her. Med F10en var det bare å gønne på videre oppover etter fartsdumpene :P

Er mye av de samme strekningene opp fra birkeland til hynnekleiv også minner litt om fra dølemo til tovdal:) har selv hytte oppe på mykland og kjører mye på de veiene :P

Ja det er fint over der også, for ikke å snakke om videre oppover i Mykland om man kjører rett frem over broa ved Svenes. Eneste er at på veien ifra Frolands Verk, over Hynnekleiv og videre oppover i Mykland så tør jeg ikke dra stikken for langt. Er fortsatt en mulighet for at politet kan stå oppi her føler jeg. Men innover mot Dølemo og som nevnt oppover i Tovdal er det fritt vilt for min del ;)

Er veldig mange fine kjøreveier i fylket her, både innover i landet og langs kysten kan man kose seg med herlige svingete veier på fin asfalt :) Også kan man få blåst fra seg litt på den "Sørlandske Autobahn" (altså firefelts E18) hvis man tør og holder utkikk etter en sort E91 325d med strober i grillen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo EDC og Sportsautomat, på bildene i tråden din....?

Jeg har ikke prøvd F10 med M-sport så om det er bedre vet jeg ikke, fordelen fremfor M-sport et jo at med EDC så kan du velge mer komfortabelt understell kontra M-sport hvor man må humpe bortover på alle slags veier hele tiden. Liker å ha muligheten til å velge comfort i byen eller på røft underlag :) Har i tillegg Dynamic Drive (aktivt understell kalles det vel på folkemunne) og det sørger for at bilen krenger veldig lite i sving, ligger nesten flatt i svingene og da forsvinner mye av vitsen med M-sport understell ;)

Var faktisk ikke noe problem det siste stykket heller, altså ifra Dølemo til Tovdal. Det er også en fordel med det aktive understellet at ubehagelige ugjevnheter i veien slukes ganske effektiv av understell tross i stiveste innstilling. Med E90en som hadde tradisjonelt M-sports understell så var den ikke noe behagelig å kjøre inspirert med etter Dølemo, den tok opp alle ugjevnheter og var "hard" her. Med F10en var det bare å gønne på videre oppover etter fartsdumpene :P

Ja det er fint over der også, for ikke å snakke om videre oppover i Mykland om man kjører rett frem over broa ved Svenes. Eneste er at på veien ifra Frolands Verk, over Hynnekleiv og videre oppover i Mykland så tør jeg ikke dra stikken for langt. Er fortsatt en mulighet for at politet kan stå oppi her føler jeg. Men innover mot Dølemo og som nevnt oppover i Tovdal er det fritt vilt for min del ;)

Er veldig mange fine kjøreveier i fylket her, både innover i landet og langs kysten kan man kose seg med herlige svingete veier på fin asfalt :) Også kan man få blåst fra seg litt på den "Sørlandske Autobahn" (altså firefelts E18) hvis man tør og holder utkikk etter en sort E91 325d med strober i grillen :P

Sist jeg så politiet oppi der var i 2008 under den store skogbrannen, så går rimelig fort oppover der når jeg kjører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så politiet oppi der var i 2008 under den store skogbrannen, så går rimelig fort oppover der når jeg kjører :P

 

Såpass ja, har selv kun sett Politikontroll på Hynnekleiv men der er det jo 50 sone og bebyggelse så der tar man det jo rolig uansett :)

Har dere hytte i Tovdal Fredrik?

Er en kamerat som har, vært mye oppi der :) Sto til og med på hytta dems og monterte Blackline baklykter på E90en når jeg hadde den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har fått deg! :)

 

F10/F11 er virkelig en helt annen klasse en E60/61, tror jeg blir nødt til å investere i en F11 når jeg en gang kvitter meg med M3'n og trenger familiebil.

Bare så trasig at man må opp på 530D for å få sekssylindret, helt utrolig at de har gått bort i fra det på 525d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...