Gå til innhold

Daily driver E91 335ix


 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Eggings skrev:

Ok, kunne du utdypet hva som gjør/gjorde at du ble misfornøyd?

Jeg er ikke misfornøyd :D Har en 325i, med knøttbremser så for min del funket det perfekt. 

Var på utkikk etter 335i bremser men det var vanskelig å finne komplett i god stand.

https://www.turnermotorsport.com/p-3163-genuine-bmw-performance-front-brake-kit-e90-e92-325i-328i/

Som du ser er det i hovedsak beregnet på 325i-328i (amerikansk nettside). Passer selvfølgelig på andre også, men 335i har allerede gode bremser, og enda større enn Performance kittet. Pluss håndbrekket er mulig forskjellig. Det må byttes på eks 320d, mens 325i har riktig størrelse så det er plug and play.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=240220

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Gorg said:

Jeg er ikke misfornøyd :D Har en 325i, med knøttbremser så for min del funket det perfekt. 

Var på utkikk etter 335i bremser men det var vanskelig å finne komplett i god stand.

https://www.turnermotorsport.com/p-3163-genuine-bmw-performance-front-brake-kit-e90-e92-325i-328i/

Som du ser er det i hovedsak beregnet på 325i-328i (amerikansk nettside). Passer selvfølgelig på andre også, men 335i har allerede gode bremser, og enda større enn Performance kittet. Pluss håndbrekket er mulig forskjellig. Det må byttes på eks 320d, mens 325i har riktig størrelse så det er plug and play.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=240220

 

Ok, da misforstod jeg :)

Det er litt forskjeller på modellene der ja, ser jeg. Og ja, det er like store, om ikke større, bremser enn på X5'en. Så de biter godt originalt disse, det er sikkert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der,


Ja, disse felgene er bygget av Felgen Garage spesifikt for å passe E9x, så de sitter meget bra på disse karosseriene :)

Jeg kjører Conti Sportcontact med 255/35/18 bak, og 225/35/18 fremme, dette gir ca. 0,1% avvik på rulleomkretsen mtp x-driven.

Meget behagelig oppsett, lavt støynivå og godt feste på alle flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering av navi/multimedia - hvor er det best å henvende seg? Noen tips/erfaringer?

Tenker da på oppdatering av kart, men først og fremst installering av bluetooth tilkobling for streaming av musikk (går kun med tale per dags dato).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combox er vel verdt pengene sammenlignet med slike løsninger (som heller ikke er direkte billige). Integreringen blir av en annen verden, og muliggjør også Spotify-avspilling via BMW apps og litt diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eggings skrev:

Oppdatering av navi/multimedia - hvor er det best å henvende seg? Noen tips/erfaringer?

Tenker da på oppdatering av kart, men først og fremst installering av bluetooth tilkobling for streaming av musikk (går kun med tale per dags dato).

Oppdatering av kart: Er flere tråder på e90post.com / bimmerpost.com der det selges kart og FSC kode for oppdatering av kart. Ligger også link i min tråd og en liten beskrivelse av hvordan jeg gjorde det.

Bluetooth streaming:
1) Den absolutt beste løsningen er Combox Media i og med at det er originalt. Men koster litt. Kan kjøpes på ebay, må kodes. Evt. bimmertech, der kan du kjøpe alt inkludert koding, eller så er det mulig at en av multimediaguruene her inne kan hjelpe deg. 
2) Kvasiløsningen som jeg gikk for da jeg ikke ville ut med så mye som Combox til slutt ville kosta, er Tune2Air. Funker som en Y-kabel, men via bluetooth. Mobilen din kobler seg opp mot bilen sin bluetooth for telefon, og samtidig til Tune2Air for streaming. Funker upåklagelig og er fint integrert med iDrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, papertiger skrev:

Oppdatering av kart: Er flere tråder på e90post.com / bimmerpost.com der det selges kart og FSC kode for oppdatering av kart. Ligger også link i min tråd og en liten beskrivelse av hvordan jeg gjorde det.

Bluetooth streaming:
1) Den absolutt beste løsningen er Combox Media i og med at det er originalt. Men koster litt. Kan kjøpes på ebay, må kodes. Evt. bimmertech, der kan du kjøpe alt inkludert koding, eller så er det mulig at en av multimediaguruene her inne kan hjelpe deg. 
2) Kvasiløsningen som jeg gikk for da jeg ikke ville ut med så mye som Combox til slutt ville kosta, er Tune2Air. Funker som en Y-kabel, men via bluetooth. Mobilen din kobler seg opp mot bilen sin bluetooth for telefon, og samtidig til Tune2Air for streaming. Funker upåklagelig og er fint integrert med iDrive!

Fungerer tune2air med Android og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...