Gå til innhold

BMW E92 Neonblue


Eminent
 Share

Anbefalte innlegg

 

Kjøpte bilen i April 2015

Kun 2 eksemplarer med denne individual fargen 😁
 

Ting som ble gjort på bilen sommer/høst/vinter 2015:

 

  • Bygget om eksos til 335 look
  • Byttet nederste list i bakfanger    (lakkert i pianosvart)
  • M-performance leppe til front fanger    (lakkert i pianosvart) 
  • Bakrutesenker    (lakkert i pianosvart)
  • Tåkelysdeksler og nederste grillen i fangeren    (lakkert i pianosvart) 
  • Side speil    (lakkert i pianosvart
  • Skiftet ut tåkelys med LED-lys
  • interiørlister trekt om i Allcantaraskinn
  • M-performance girspak
  • Valsing av hjulbuer
  • Soting av ruter (Toptint.se)
  • Felger:  Vossen VLE-1 (Limmited Edition sett nr 18 av 400) 

 

dd5.pngdd4.png123456788.png


 

 

 

Ting som er gjort på bilen sommer/høst 2016:
 

 

  • Coilovers D2 SL-series (montert av Limmet Speedfactory i Gøteborg)


 
D2 SL series.pngdd 2.png

 

 

 

 

  • Nytt interiør 

           Skiftet komplett interiør i bilen. Skiftet ut m-sport stoff setene med et komplett sett av sadel-brown interiør. 
           Dette viste seg å bli en lang prosess. Skinnsetene jeg kjøpte var fra en 2009 model, og de var elektriske. Mine
 
           seter var manuelle. Jeg håpet på at det skulle gå med "plug and play", men slik gikk det ikke. Siden mine var manuelle
           og de nye elektriske prøvde jeg først å se om jeg fikk tak i ledningnett for å kunne bruke de elektriske. Dette viste seg 
           å være vanskeligere enn jeg trodde. Til slutt ble løsningen å levere inn de manuelle setene og de nye skinn setene til en salmaker.
           Der byttet de trekket fra de elektriske setene over på mine manuelle seter. En annen ting var det at i de manuelle setene satt det en 
           sensor i nakkeputene, noe som ikke var tilfellet i de fra 2009. Jobben ble gjort av SALMAKERINDUSTRI KALSNES AS i Oslo, og jobben 
           ble utført på en fantastisk måte. Ingen feilmeldinger på hverken airbagsensor eller varmeseter. 

 

bilde 8.jpgbilde 7.jpgbilde 4.jpgBilde 1.jpgbilde 9.jpgbilde 5.jpgbilde 6.jpgbilde 2.jpg
 







TING SOM SKAL GJØRES PÅ BILEN VINTER/VÅR 2016-2017:


 

  • Lakkering av felger  (copper paint)
  • Orginale M3 sideskjørt
  • Extended sideskirts (carbon)
  • M-performance interiørlister (carbon
  • Ny frontleppe (innebygd) - da kan jeg senke bilen enda lavere :-D
  • Ny bakluke (Ericsson eller EVO fra Schmiedmann) "duck tail". 
  • Lakkering av tak i pianosvart
  • Lakkering av sideskjørt/bakfanger/frontfanger/hjulbuer/frontleppe/bakluke og panser
  • M-perfomance ratt (blå strek, allcantara)
  • M-performance håndbrems
  • M-performance gulv matter

 

 

BLIR SIKKERT MER SOM SKAL GJØRES 
                 Legger ut flere bilder etter hvert. 


Bytte av motor er også i planene, men dette blir ikke helt i første omgang. 

:-D

 

 

 

 

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.10.2016 at 15.21, Gabz skrev:

Nydelig bil! Likte spesielt godt det nye interiøret, samt fargen. Hvilken farge er det? :)

Tusen takk:-D, dette er en individual farge. 

“Neonblau”  255

 

Den er veldig sjelden. 

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tominge E91 skrev:

Flott bil 😊

Kan du legge ut noen bilder av interiørlister trekt om i Allcantara?

 

Som du ser på bildet har jeg også trekt om i allcantara rundt klimaknappene og CD spiller. Men vil ikke anbefale det. Er fint å se på men blir slitt ganske fort. Spesielt rundt girspaken og "joysticken"

IMG_0073.PNG

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Eminent skrev:

Som du ser på bildet har jeg også trekt om i allcantara rundt klimaknappene og CD spiller. Men vil ikke anbefale det. Er fint å se på men blir slitt ganske fort. Spesielt rundt girspaken og "joysticken"

IMG_0073.PNG

Ser bra ut, kreativt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.10.2016 at 19.23, Frode D skrev:

Kult med noe ikke noen andre har. Ble positivt overrasket når jeg leste at det var individual lakk, da jeg først trodde det var folie. :) 

Blir spennende å se den litt lavere. ;)

Ja denne fargen er veldig spesiell. Jeg har sendt litt mailer frem og tilbake med BMW individual i München (hvor bilen er laget) og i dag fikk jeg svaret på hvor sjelden denne fargen er. Les på bildet: 

IMG_0089.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahhaha :-D

Stemmer det , jeg hadde samlet sammen masse bøter fra kompiser og et par av mine egne. Så satt jeg på verandaen hvor jeg og samboeren bodde par måneder og så rett ned på de stakkars parkeringsvaktene som brukte så lang tid på å sjekke hver eneste en. Og det morsomste var at jeg hadde en bot fra den dagen som lå der også. For de som bor på Grønland og har bil ved hva jeg snakker om , parkeringsvaktene er gribber der nede. Hehe 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett på litt farger til felgene :-D

blir vanskelig å bestemme seg, men det går mot fargen copper base chrome/metallic . Legger ut 2 bilder av felgene med denne fargen, hva synes dere? 

IMG_0036.PNG

IMG_0034.PNG

IMG_0035.PNG

IMG_0099.PNG

 

Jeg tror denne fargen vil bli sinnsykt fin opp mot blå fargen jeg har på bilen. Står mellom denne fargen, eller svart (kjedelig) hehe

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eminent skrev:

Da har jeg sett på litt farger til felgene :-D

blir vanskelig å bestemme seg, men det går mot fargen copper base chrome/metallic . Legger ut 2 bilder av felgene med denne fargen, hva synes dere? 

IMG_0036.PNG

IMG_0034.PNG

IMG_0035.PNG

IMG_0099.PNG

 

Jeg tror denne fargen vil bli sinnsykt fin opp mot blå fargen jeg har på bilen. Står mellom denne fargen, eller svart (kjedelig) hehe

Ikke gå for svart. Jeg digger denne fargen, Titanium gold fra Work wheels571f1c1b37d15.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gabz skrev:

De felgene du postet bilde av blir nok nydelig sammen med fargen din. Litt ala Nautiluz sin fantastisk fine M3 :)

Helt enig :) 

Men jeg har ikke helt bestemt meg enda, og det er så mye forskjellige cobber nyanser også . Blir morro å se Hva jeg lander på til slutt.! :-D

Men svart er ikke en urealistisk farge heller egentlig, går sammen med andre detaljene på bilen . Men om jeg finner den cobber fargen som jeg har i hodet mitt så blir det helt sinnsykt! Nautiluz sine felger er en type lysere cobber farge enn det jeg ser for meg,  jeg tenker litt mer mot den mørkere varianten , men helt ærlig jeg har ikke bestemt meg, Hehe 

Jeg synes denne er veldig fin: 

IMG_0083.PNG

 

IMG_0078.PNG

IMG_0079.PNG

IMG_0115.PNG

IMG_0117.PNG

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...